Olen yllättynyt miten hyvät tulot yksinhuoltajana
Lapset mulla vaan joka toinen viikko. Vuokra on kallis, mutta en ota edes mieheltä elareita ja tulot on yli 2000 euroa! :D Mulla ei ole ikinä ollut näin hyvät tulot. Liiton raha + loput pelkkiä tukia.
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:10"]
Edellinen siis ap. Ja huomioi sekin, että etä maksaa talon kulut yksin ja työssäkäynnistäkin on kuluja ;)
[/quote]
Ei siis antanut sinulle ja lapsille mitään osuutta talosta, hiukan nilkki. Tai tyhmä, jos joutuu maksamaan työnteosta enemmän/saman kuin tienaa. Viitaten siihen, että kela maksaa elareiden erotuksen, mikä ei oikein ole mahdollista, jos mies saisi edes minimipalkkaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]
Älä välitä ap! Täällä tyhmät ja kateelliset mesovat! Mammoja harmittaa kun itse kituvat surkeassa liitossa ryyppäävän ukkonsa kanssa eivätkä uskalla erota.
[/quote]
Kuka oikeasti olisi kateellinen jollekin, joka tekee keskinkertaisia provoaloituksia vauva-av:lle.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:46"]
On tämä kyllä aika surkuhupaisaa, että joku jaksaa hehkuttaa hyvistä tuloistaan, kun niistä jää asumisen jälkeen 1150 €/kk...
[/quote]
Minä olen se joka muka "hehkutin". Sanoin vaan että me pärjätään. En ymmärrä sitä miten usein kaikkia yh-äitejä pidetään köyhinä. En tunne olevani köyhä, ei meiltä mitään puutu. On rahaa ruokaan ja vaatteisiin ja turhuuksiinkin. Ei tarvitse käydä kirppiksellä tai leipäjonoissa.
Edellinen siis ap. Ja huomioi sekin, että etä maksaa talon kulut yksin ja työssäkäynnistäkin on kuluja ;)
[/quote]
Siis piti koko talon itse, jonka yhdessä rakennutitte - sinähän kerroit asuvasi lasten kanssa vuokralla.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:12"] Miksi pitäisi olla huonot? Tuilla et kuitenkaan pysty elämään samanlaista elämää, kuin perusparikunta lapsineen. Et saa lainaa, et kerrytä omaisuutta, et pysty valitsemaan asuntoa omien mieltymyksien mukaisesti, et voi tarjota lapsillesi samaa kuin ne joilla kahden tulot. Et pysty suunnittelemaan elämääsi kauaskantoisesti. Pari tonnia kk on kuule aika heppoista. Itse tienasin saman jo opiskelijana ja sain silti autolainan. Sinähän et saisi. [/quote] Itse asiassa mielestäni pystyn :) Ja olen kuitenkin asunut omassa jo kymmenisen vuotta. Nytkin valitsin ison ja kalliin asunnon just sieltä mistä halusin. Vaikka palaisi miehen kanssa yhteen niin melkein kannattaisi pitää paperit yyhoona. Näin sen vaan menee. [/quote] Nonni. Nyt meni höpöksi. Vuokraa maksat 800 johon saat yli asumistukea yli 500. Asuntosi ei ole kovin iso ja ainakaan hyvällä alueella. Ei omasikaan. Realiteettisi on hieman hukassa. Mutta jokatapauksessa olen iloinen, että pärjäät.
[/quote]
Anteeksi? :D Mistä sä edes tiedät missä tämä on? Mulle 85 neliöinen asunto melkein keskustassa on just se minkä halusin :) Ja sen otin. Oma tämä ei ole, mutta ei tarvitse ollakaan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:28"]
[/quote]
Ei siis antanut sinulle ja lapsille mitään osuutta talosta, hiukan nilkki. Tai tyhmä, jos joutuu maksamaan työnteosta enemmän/saman kuin tienaa. Viitaten siihen, että kela maksaa elareiden erotuksen, mikä ei oikein ole mahdollista, jos mies saisi edes minimipalkkaa.
[/quote]
Katsos, kun tämä pummi ei ole halunnut ositusta. Ihan sen takia että mies maksaa jo nyt lainan kulut. Toiset kun eroaa hyvissä väleissä :) Syyttäkää lastenvalvojaa päätöksestä. Mahdollisimman paljon kuskasin sinne miehen tuloja, nettona tienaa 1800. Ei paljon, mutta itse tienaan paljon huonommin.
Mutta joo, olen joskus aiemminkin tänne tehnyt "provon". Porukka ei suostunut millään uskomaan että meidän tuloilla oli saanut talolainan. Provoa vaan huudeltiin :D Tuosta aikaa useampi vuosi eikä ole näköjään meno muuttunut :D
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:04"]
Niin käy, jos elareiden erotus tulee kelalta. Tai sitten saa palkan pimeästi. Voi voi, siinä ei perhe-eläkettä kerry lapsille, jos isälle sattuisi jotain. Eikä sitä omaakaan eläkettä. Ja vähän heikko malli lapsillekin, joten hyvä, että erosit mokomasta. Talousrikollinen on kyllä vielä surkeampi roolimalli lapsille, kuin ns. pummi.
[/quote]
Eikö vieläkään helpottanut? :D Vakuutukset ja työn kautta tulevat vakuutukset on sen verran hyviä, että rahaa ajatellen miehen kannattaisikin potkaista tyhjää :D Katsoppa huviksesi netistä sekin, että paljonko elarit pienenee etävanhemmalta kun hän pitää lapsia 15 päivää kuussa ;)
[/quote]
Ovat kuitenkin alle kelan minimielarien, sitä suuremmalla syyllä kela tuskin maksaa erotusta, kuten kerroit, jos on palkkatyössä käyvä mies. Ja ylipäätään jos on määrätty elarit alle kelan minimin, niin palkkakin, jos nyt työssä käy, on alle minimin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:12"] Miksi pitäisi olla huonot? Tuilla et kuitenkaan pysty elämään samanlaista elämää, kuin perusparikunta lapsineen. Et saa lainaa, et kerrytä omaisuutta, et pysty valitsemaan asuntoa omien mieltymyksien mukaisesti, et voi tarjota lapsillesi samaa kuin ne joilla kahden tulot. Et pysty suunnittelemaan elämääsi kauaskantoisesti. Pari tonnia kk on kuule aika heppoista. Itse tienasin saman jo opiskelijana ja sain silti autolainan. Sinähän et saisi. [/quote] Itse asiassa mielestäni pystyn :) Ja olen kuitenkin asunut omassa jo kymmenisen vuotta. Nytkin valitsin ison ja kalliin asunnon just sieltä mistä halusin. Vaikka palaisi miehen kanssa yhteen niin melkein kannattaisi pitää paperit yyhoona. Näin sen vaan menee. [/quote] Nonni. Nyt meni höpöksi. Vuokraa maksat 800 johon saat yli asumistukea yli 500. Asuntosi ei ole kovin iso ja ainakaan hyvällä alueella. Ei omasikaan. Realiteettisi on hieman hukassa. Mutta jokatapauksessa olen iloinen, että pärjäät.
[/quote]
Anteeksi? :D Mistä sä edes tiedät missä tämä on? Mulle 85 neliöinen asunto melkein keskustassa on just se minkä halusin :) Ja sen otin. Oma tämä ei ole, mutta ei tarvitse ollakaan.
[/quote]
Ai sori. Itse asun pk-seudulla ja täällä saa 800 eurolla huonokuntoisen kaupungin kolmion mamulähiöstä..
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]Älä välitä ap! Täällä tyhmät ja kateelliset mesovat! Mammoja harmittaa kun itse kituvat surkeassa liitossa ryyppäävän ukkonsa kanssa eivätkä uskalla erota. [/quote]Juuri näin!
[/quote]
On tässä todenperää :) En siis todellakaan väitä että juuri av-mammat olisi kateellisia, mutta eron jälkeen huomasin että monet on. Kun eivät itse uskalla. Eivät edes sellaiset, jotka elää huonossa suhteessa. Se on surullista :) Ja faktahan on se, että ihminen joka on elämänsä kanssa sinut, ei hauku ketään edes netissä :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:22"]
Niin käy, jos elareiden erotus tulee kelalta. Tai sitten saa palkan pimeästi. Voi voi, siinä ei perhe-eläkettä kerry lapsille, jos isälle sattuisi jotain. Eikä sitä omaakaan eläkettä. Ja vähän heikko malli lapsillekin, joten hyvä, että erosit mokomasta. Talousrikollinen on kyllä vielä surkeampi roolimalli lapsille, kuin ns. pummi.
[/quote]
Eikö vieläkään helpottanut? :D Vakuutukset ja työn kautta tulevat vakuutukset on sen verran hyviä, että rahaa ajatellen miehen kannattaisikin potkaista tyhjää :D Katsoppa huviksesi netistä sekin, että paljonko elarit pienenee etävanhemmalta kun hän pitää lapsia 15 päivää kuussa ;)
[/quote]
Mutta ehdoton fakta on se, ettei kela maksa elareista erotusta, ellei elatusvelvollisen maksukyky ole alentunut. Joten ei valitettavasti rimmaa siihen, että ansaitsisi juuri mitään. Eikä silloin se ryhmähenkivakuutuskaan kovin mahtava ole. Paitsi tietysti, jos ei ole koskaan oikein rahaa ollut minimitoimeentuloa enempää. Kannattaisiko lopettaa, kun piimi jo tämä tarinakehitelmäsi.
[/quote]
En ole väittänytkään, että ei olisi maksukyky alentunut. Vapaaehtoinen vakuutus on ihan riittävä meille, sen summan olemme ihan itse määritelleet. Ihan omasta kokemusta tiedän kyllä minimi lapseneläkkeet, ryhmähenkivakuutukset jne. Tai tiedän mitä ne oli aikanaan. Mies on pieni/keskituloisen välissä, minä ollut pienituloinen. Silti fiksuina säästetty omaan asuntoon, myyty oma asunto, rakennutettu jne. Ei sen sen kummempaa ole, jos fiksusti käyttää rahaa :)
[/quote]
Jos käy oikeissa palkkatöissä, ei ryhmähenkivakuutus ole vapaaehtoinen. Mitä ihmettä selität.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:35"]
[/quote]
Siis piti koko talon itse, jonka yhdessä rakennutitte - sinähän kerroit asuvasi lasten kanssa vuokralla.
[/quote]
Talo on myynnissä. Kyllä, jäi siihen.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:44"]
[/quote]
[/quote]
Mutta ehdoton fakta on se, ettei kela maksa elareista erotusta, ellei elatusvelvollisen maksukyky ole alentunut. Joten ei valitettavasti rimmaa siihen, että ansaitsisi juuri mitään. Eikä silloin se ryhmähenkivakuutuskaan kovin mahtava ole. Paitsi tietysti, jos ei ole koskaan oikein rahaa ollut minimitoimeentuloa enempää. Kannattaisiko lopettaa, kun piimi jo tämä tarinakehitelmäsi.
[/quote]
En ole väittänytkään, että ei olisi maksukyky alentunut. Vapaaehtoinen vakuutus on ihan riittävä meille, sen summan olemme ihan itse määritelleet. Ihan omasta kokemusta tiedän kyllä minimi lapseneläkkeet, ryhmähenkivakuutukset jne. Tai tiedän mitä ne oli aikanaan. Mies on pieni/keskituloisen välissä, minä ollut pienituloinen. Silti fiksuina säästetty omaan asuntoon, myyty oma asunto, rakennutettu jne. Ei sen sen kummempaa ole, jos fiksusti käyttää rahaa :)
[/quote]
Jos käy oikeissa palkkatöissä, ei ryhmähenkivakuutus ole vapaaehtoinen. Mitä ihmettä selität.
[/quote]
Jo pelkästään vapaaehtoinen vakuutus eli henkivakuutus on meille riittävä. Ilman ryhmähenkivakuutusta.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sittenhän ei kelan tarvitse erotuksia maksaa, jos menee kaupaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jo pelkästään vapaaehtoinen vakuutus eli henkivakuutus on meille riittävä. Ilman ryhmähenkivakuutusta.
-ap-
[/quote]
Mitä ihmettä nyt aloit kainostelemaan, ensin kehut, kuinka tuet ovat hyviä ja ilmaista rahaa virtaa, miksi ihmeessä et iloitse lapsettomien työssäkäyvien lapsiperheille maksaman edun mahdollisuudesta (työssäkäyvän ryhmähenkivakuutus). Hiukan nyt ristiriitaista. Enkä oikein ymmärrä, jos mies kerran palkkatyössä muka käy.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:48"]
[/quote]
No se ei vaikuta mitenkään :) En minä lakisääteisistä tuistani luovu :P
-ap-
Äryttäviä tälläiset ketjut. Ensin aloitus provo. Sitten joku osoittaa jonkun virheen niin se äkkiä selitetään. Ja ketju jatkuu samaa rataa kunnes jäljellä on kaksi jankkaajaa. Toinen selittää ja selittää ja toinen yrittää osoittaa virheet.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko talo teidän yhteinen. Sinullahan menee asumistuki, jos saat talon myynnistä jotain, hui kauheaa :D
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:55"]
Onko talo teidän yhteinen. Sinullahan menee asumistuki, jos saat talon myynnistä jotain, hui kauheaa :D
[/quote]
Eipä mene :) Ne on aika isoja summia, jotka vaikuttaa.
Onhan se hassua, että kun itse elää tätä omaa elämää niin huudellaan provoksi. En sitten tiedä että onko liian hyvää vai huonoa ollakseen totta :D
-ap-
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:48"]
[/quote]
No se ei vaikuta mitenkään :) En minä lakisääteisistä tuistani luovu :P
-ap-
[/quote]
Laki säätää, että jos mies saa rahaa jostain, kela ei enää erotusta korvaa.
Miksi ihmeessä jankkaan provon kanssa :D No, mutta nyt lähden töistä kotiin, niin en enää jouda vastailemaan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:12"]
Miksi pitäisi olla huonot? Tuilla et kuitenkaan pysty elämään samanlaista elämää, kuin perusparikunta lapsineen. Et saa lainaa, et kerrytä omaisuutta, et pysty valitsemaan asuntoa omien mieltymyksien mukaisesti, et voi tarjota lapsillesi samaa kuin ne joilla kahden tulot. Et pysty suunnittelemaan elämääsi kauaskantoisesti. Pari tonnia kk on kuule aika heppoista. Itse tienasin saman jo opiskelijana ja sain silti autolainan. Sinähän et saisi.
[/quote]
Itse asiassa mielestäni pystyn :) Ja olen kuitenkin asunut omassa jo kymmenisen vuotta. Nytkin valitsin ison ja kalliin asunnon just sieltä mistä halusin. Vaikka palaisi miehen kanssa yhteen niin melkein kannattaisi pitää paperit yyhoona. Näin sen vaan menee.
[/quote]
Eihän tuo kovin kallis ole, jos liiton rahoilla elät ja noin pieni asumistuki.