Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yllättynyt miten hyvät tulot yksinhuoltajana

Vierailija
30.06.2015 |

Lapset mulla vaan joka toinen viikko. Vuokra on kallis, mutta en ota edes mieheltä elareita ja tulot on yli 2000 euroa! :D Mulla ei ole ikinä ollut näin hyvät tulot. Liiton raha + loput pelkkiä tukia. 

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:39"]

Ettekö te nyt v..u tajua,et tää sama akka tekee näitä "tienaan näin paljon pelkkiä tukia". Sama porvariakka kirjottelee näitä alotuksia ja porukka vastaa jokaseen.

[/quote]

Heh, olin ilman nettiä monta kuukautta että ei nyt oikein osunut. :)

-ap-

[/quote]

ei tainnut olla varaa vai? :-D

[/quote]

Anteeksi, olin ilman konetta ja vieroitin itseni somesta :) Itse asiassa en maksa netistä tälläkään hetkellä kuin puhelinlaskussa :)

Vierailija
62/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:39"]

Ettekö te nyt v..u tajua,et tää sama akka tekee näitä "tienaan näin paljon pelkkiä tukia". Sama porvariakka kirjottelee näitä alotuksia ja porukka vastaa jokaseen.

[/quote]

Heh, olin ilman nettiä monta kuukautta että ei nyt oikein osunut. :)

-ap-

[/quote]

ei tainnut olla varaa vai? :-D

[/quote]

Anteeksi, olin ilman konetta ja vieroitin itseni somesta :) Itse asiassa en maksa netistä tälläkään hetkellä kuin puhelinlaskussa :)
[/quote]
Miten luulet muiden maksavan? Persettään jakamalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa yksinhuoltajista EI KÄY sossussa.
Eikä saa mitään tukia, paitsi lapsilisän yh- korotuksen 48 eur/kk.

Vaan kuule ihan itse maksan lasten harrastukset, työssäkäyvänä ihmisenä, niinkuin ydinperhekin. Ja miksi ihmeessä 1 aikuinen+ 2 lasta ei muka ole "ydinperhe"?

Vierailija
64/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:39"]

Lohduttaako sinua se että isä ei maksanut vuosiin mitään, yhteiskunta maksoi? Nyt ovat saaneet vähän perittyä isältäkin.

Omaan käyttöön? En minä lapsiani mihinkään käytä. Yritän kasvattaa, syöttää ja elättää kunnon ihmisiksi.

[/quote]

Mä ihan oikeasti kerta toisensa jälkeen jaksan ihmetellä, että miksi ihmiset lisääntyy kaiken maailman ihmispaskojen kanssa. Ja sitten vielä nostetaan itsensä jalustalle. Kiitos ja anteeksi!

-ap-

[/quote]

Mutta sinä oletkin ylväs pummi. Tulee vähän kunniakansalaiset mieleen...

[/quote]

Mä en ole nostanutkaan itseäni jalustalle :) Olen vaan hemmetin kiitollinen että osasin aikanaan valita hyvän isän lapsille. Ja väitän, että muksut on siitä paljon onnellisempia ja kiitollisempia, vaikka heidän äitinsä tukia nostaakin. Ja ihan vielä itse "tienattua" liiton rahaa ;) 
[/quote]
Sori ap, yhteiskunta maksaa 95% "liiton rahoista". Kyllä sitä voi hyvällä syyllä sanoa yhteiskunnan tueksi. Harva työtön pummi tätä tietää/ymmärtää/myöntää. Onneksi tähän tulee muutoksia.

Vierailija
65/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:49"]

Oon mäkin yllättynyt miten hyvin pärjään yhden lapsen yh-äitinä vaikka olen pienipalkkainen. En ymmärrä miksi puhutaan että yksinhuoltajilla on vaikeaa, kyllä me pärjätään.

Mun palkka on 1850 (1400 käteen), elatusmaksu 200, asumistuki n. 140, lapsilisä yh-korotuksella 144. Kaksion vuokraan ja laskuihin (puhelin, sähkö, netti) menee yht. n. 750€/kk. Eli rahaa ruokaan, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun jää melkein 1150 €. Säästämäänkin pystyy satasen tai pari joka kuukausi. Onneksi ei tarvita autoa/bussikorttia kun asun työpaikan vieressä.

[/quote]

Hienoa! :) Mutta tätä mä oikeasti hain takaa. Mulla jää asumisen jälkeen sama kuin sinulla enkä tee tällä hetkellä edes töitä. Tuilla elää HYVIN versus pieni palkka. Tai vaikka keskituloinenkin. 

-ap-

[/quote]

Mutta edelleenkää tuo sun "hyvätuloisuus" ei riipu siitä oletko yh vai et, vaan siitä miten paljon teet töitä / saat työttömyystukea. 

[/quote]

Pointtina olikin se, että tuet ON Suomessa hyvät. Olen pahoillani (ihan oikeasti) että astuin ammattiyksinhuoltajien varpaille, kun käytin vääriä nimityksiä. 

[/quote]

Ai tää oli sulle joku uusi juttu, että Suomessa voi myös aivan hyvin olla vaan ja elellä tukien varassa? Etenkin riittävän pienituloisillehan on jopa kannattavampaa elellä tuilla kuin palkalla.

[/quote]

Itse asiassa kyllä. Olen yllättynyt asumistuen määrästä. Lisäksi täydellisenä yllätyksenä tuli se, että vuoroviikkojärjestelyssäkin Kela maksaa elareita. Katsos, kun toisin kuin ihmiset olettaa, en ole mikään elämätapaloinen-sossupummi, joten yllätyksenä tuli että elämä voi ihan oikeasti olla näin helppoa taloudellisesti. 

-ap-

[/quote]

No olethan sinä jos elelet muiden elätettävänä ja nyhdät kaikki mahdolliset tuet, vaikka sinulla olisi työpaikkakin. Ja aloituksessahan sä et vielä voita elareita nostanut, kun "tulot on niin huikeet", nyt ne näkyy sinulle kumminkin sitten tulevan...

Vierailija
66/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:46"]

Lohduttaako sinua se että isä ei maksanut vuosiin mitään, yhteiskunta maksoi? Nyt ovat saaneet vähän perittyä isältäkin.

Omaan käyttöön? En minä lapsiani mihinkään käytä. Yritän kasvattaa, syöttää ja elättää kunnon ihmisiksi.

[/quote]

Mä ihan oikeasti kerta toisensa jälkeen jaksan ihmetellä, että miksi ihmiset lisääntyy kaiken maailman ihmispaskojen kanssa. Ja sitten vielä nostetaan itsensä jalustalle. Kiitos ja anteeksi!

-ap-

[/quote]

[/quote]

Mä en ole nostanutkaan itseäni jalustalle :) Olen vaan hemmetin kiitollinen että osasin aikanaan valita hyvän isän lapsille. Ja väitän, että muksut on siitä paljon onnellisempia ja kiitollisempia, vaikka heidän äitinsä tukia nostaakin. Ja ihan vielä itse "tienattua" liiton rahaa ;) 

[/quote]

Hyvä että puhut jo "hyvät tuet" -termillä. Voisit vaihtaa sen otsikkoonkin.

Huonolla tsägällä sun lapsista tulee samanlaisia yksinkertaisia pummeja ku säkin, ei välttämättä tule fiksuun ja hyvään isäänsä. 

Vierailija
67/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:02"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:39"] Ettekö te nyt v..u tajua,et tää sama akka tekee näitä "tienaan näin paljon pelkkiä tukia". Sama porvariakka kirjottelee näitä alotuksia ja porukka vastaa jokaseen. [/quote]   Heh, olin ilman nettiä monta kuukautta että ei nyt oikein osunut. :) -ap- [/quote] ei tainnut olla varaa vai? :-D [/quote]   Anteeksi, olin ilman konetta ja vieroitin itseni somesta :) Itse asiassa en maksa netistä tälläkään hetkellä kuin puhelinlaskussa :) [/quote] Miten luulet muiden maksavan? Persettään jakamalla?

[/quote]

Miksi sinä purat minuun pahaa oloasi? No, rautalangasta. Jaan puhelimen kautta nettiä, minulla ei ole erillistä mokkulaa. 

-ap-

Vierailija
68/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:40"]

Mikäs liitto maksaa siitä, että olet yksinhuoltaja? Maksaisko se kuitenkin työttömyydestä? Yksinhuoltajan tulojahan ei ole periaatteessa muut kuin elarit ja se joku lisä lapsilisiin. Palkka on työllisen tuloja, työttömyystuki työttämän, lapsilisä lapsiperheen jne.

[/quote]

Joo, kaikissa työpaikossa, missä minä olen ollut, on ihan sama palkka riippumatta siitä, onko yksin- vai yhteishuoltaja tai lapseton. Ainoa, millä on vaikutusta, tuntuu olevan sukupuoli, eli miehillä himpasen paremmat liksat kuin naisilla.

Vierailija
69/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:10"]Suurin osa yksinhuoltajista EI KÄY sossussa.
Eikä saa mitään tukia, paitsi lapsilisän yh- korotuksen 48 eur/kk.

Vaan kuule ihan itse maksan lasten harrastukset, työssäkäyvänä ihmisenä, niinkuin ydinperhekin. Ja miksi ihmeessä 1 aikuinen+ 2 lasta ei muka ole "ydinperhe"?
[/quote]
Siksi kun ei ole. Miksi musta ei ole punainen tai kissa ei ole koira? Kai nyt epämääräiset viritelmät pitää jollain erottaa kunniallisista perheistä. Minä kutsun kaltaisiasi perheenäidin sijaan yh-huoriksi ja herätän hyväksyviä naurunremahduksia meidän tavallisten ihmisten keskuudessa. Harva sen viitsii päin naamaa tulla sanomaan, mutta kyllähän teitä pidetään surkeina ihmisroskina.

Vierailija
70/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:46"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:42"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:39"]   Lohduttaako sinua se että isä ei maksanut vuosiin mitään, yhteiskunta maksoi? Nyt ovat saaneet vähän perittyä isältäkin. Omaan käyttöön? En minä lapsiani mihinkään käytä. Yritän kasvattaa, syöttää ja elättää kunnon ihmisiksi. [/quote] Mä ihan oikeasti kerta toisensa jälkeen jaksan ihmetellä, että miksi ihmiset lisääntyy kaiken maailman ihmispaskojen kanssa. Ja sitten vielä nostetaan itsensä jalustalle. Kiitos ja anteeksi! -ap- [/quote] Mutta sinä oletkin ylväs pummi. Tulee vähän kunniakansalaiset mieleen... [/quote]   Mä en ole nostanutkaan itseäni jalustalle :) Olen vaan hemmetin kiitollinen että osasin aikanaan valita hyvän isän lapsille. Ja väitän, että muksut on siitä paljon onnellisempia ja kiitollisempia, vaikka heidän äitinsä tukia nostaakin. Ja ihan vielä itse "tienattua" liiton rahaa ;)  [/quote] Sori ap, yhteiskunta maksaa 95% "liiton rahoista". Kyllä sitä voi hyvällä syyllä sanoa yhteiskunnan tueksi. Harva työtön pummi tätä tietää/ymmärtää/myöntää. Onneksi tähän tulee muutoksia.

[/quote]

Itse asiassa tiedän varsin hyvin, että minun 1,5 % liiton maksu ei kata kokonaan päivärahaani :) Ja mulle on sinänsä ihan sama, että tuleeko raha Kelasta vai liitosta. Kun tulee Kelasta, teen vähän enemmän töitä. 

Vierailija
71/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:40"]

Mikäs liitto maksaa siitä, että olet yksinhuoltaja? Maksaisko se kuitenkin työttömyydestä? Yksinhuoltajan tulojahan ei ole periaatteessa muut kuin elarit ja se joku lisä lapsilisiin. Palkka on työllisen tuloja, työttömyystuki työttämän, lapsilisä lapsiperheen jne.

[/quote]

Joo, kaikissa työpaikossa, missä minä olen ollut, on ihan sama palkka riippumatta siitä, onko yksin- vai yhteishuoltaja tai lapseton. Ainoa, millä on vaikutusta, tuntuu olevan sukupuoli, eli miehillä himpasen paremmat liksat kuin naisilla.

[/quote]

Millä alalla ja missä sinun työpaikassa miehillä on naista paremmat liksat...eiku sori tämä olikin musta tuntuu.

Vierailija
72/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Enää jää kysymys: Miksi erositte, kun mies oli kaikin puolin täydellinen?

Vierailija
73/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:10"]

Suurin osa yksinhuoltajista EI KÄY sossussa. Eikä saa mitään tukia, paitsi lapsilisän yh- korotuksen 48 eur/kk. Vaan kuule ihan itse maksan lasten harrastukset, työssäkäyvänä ihmisenä, niinkuin ydinperhekin. Ja miksi ihmeessä 1 aikuinen+ 2 lasta ei muka ole "ydinperhe"?

[/quote]

Me kunnon ihmiset ollaan vissiin vaan tyhmiä, kun käydään töissä ja maksetaan. Mun mielestä jo äiti + lapsi on ydinperhe, Suomen mielestä ei. Täällä on homoillakin kohta paremmat oikeudet ku yh-äideillä. Suomi on kusessa, muttei meidän takia.

Vierailija
74/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:12"]

Oon mäkin yllättynyt miten hyvin pärjään yhden lapsen yh-äitinä vaikka olen pienipalkkainen. En ymmärrä miksi puhutaan että yksinhuoltajilla on vaikeaa, kyllä me pärjätään.

Mun palkka on 1850 (1400 käteen), elatusmaksu 200, asumistuki n. 140, lapsilisä yh-korotuksella 144. Kaksion vuokraan ja laskuihin (puhelin, sähkö, netti) menee yht. n. 750€/kk. Eli rahaa ruokaan, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun jää melkein 1150 €. Säästämäänkin pystyy satasen tai pari joka kuukausi. Onneksi ei tarvita autoa/bussikorttia kun asun työpaikan vieressä.

[/quote]

Hienoa! :) Mutta tätä mä oikeasti hain takaa. Mulla jää asumisen jälkeen sama kuin sinulla enkä tee tällä hetkellä edes töitä. Tuilla elää HYVIN versus pieni palkka. Tai vaikka keskituloinenkin. 

-ap-

[/quote]

Mutta edelleenkää tuo sun "hyvätuloisuus" ei riipu siitä oletko yh vai et, vaan siitä miten paljon teet töitä / saat työttömyystukea. 

[/quote]

Pointtina olikin se, että tuet ON Suomessa hyvät. Olen pahoillani (ihan oikeasti) että astuin ammattiyksinhuoltajien varpaille, kun käytin vääriä nimityksiä. 

[/quote]

Ai tää oli sulle joku uusi juttu, että Suomessa voi myös aivan hyvin olla vaan ja elellä tukien varassa? Etenkin riittävän pienituloisillehan on jopa kannattavampaa elellä tuilla kuin palkalla.

[/quote]

Itse asiassa kyllä. Olen yllättynyt asumistuen määrästä. Lisäksi täydellisenä yllätyksenä tuli se, että vuoroviikkojärjestelyssäkin Kela maksaa elareita. Katsos, kun toisin kuin ihmiset olettaa, en ole mikään elämätapaloinen-sossupummi, joten yllätyksenä tuli että elämä voi ihan oikeasti olla näin helppoa taloudellisesti. 

-ap-

[/quote]

No olethan sinä jos elelet muiden elätettävänä ja nyhdät kaikki mahdolliset tuet, vaikka sinulla olisi työpaikkakin. Ja aloituksessahan sä et vielä voita elareita nostanut, kun "tulot on niin huikeet", nyt ne näkyy sinulle kumminkin sitten tulevan...

[/quote]

No jos sun mielestä muutaman kuukauden työttömyys on elämäntapaloinen niin sittenhän asia on näin :) Isältä en ota elareita kuin paperilla, Kelasta otan. Ja kesän olen työttömänä ihan vaan siksi että saan olla lasten kanssa, kun se sinua niin kovin kaivelee :) On muuten muksut mielissään!

-ap-

Vierailija
75/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:12"]

[/quote]

Ja hei, koittakaa päättää :D Ensin sanotaan että enhän minä ees saa yksinhuoltajan tukia kuin korotetun lapsilisän ja elarit ja nyt nyhdänkin jo kaiken mahdollisen :D Totta kai otan tuet vastaan niin kuin jokainen tekisi. Paitsi sen elarin isältä. 

Vierailija
76/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

-ap-

[/quote]

mitä elareita se kela maksaa, miehesikö on varaton vai mitä ihmettä?. Nehän ovat velkaa, jonka miehesi joutuu korkojen kera maksamaan kelalle takaisin.

Vierailija
77/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:18"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Enää jää kysymys: Miksi erositte, kun mies oli kaikin puolin täydellinen?

[/quote]

Vika oli varmaan täysin ap:ssä?

Jos se siipeili ja pummi miehensä kustannuksella. Ja mies väsyi.

Tai jos mies löysi työssäkäyvän, kunnollisen naisen?

Vierailija
78/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:15"]

Huonolla tsägällä sun lapsista tulee samanlaisia yksinkertaisia pummeja ku säkin, ei välttämättä tule fiksuun ja hyvään isäänsä. 

[/quote]

Niinkin voi käydä :) Harmi vaan, kun vaikuttavat jo nyt reippailta. 

Vierailija
79/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:21"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

-ap-

[/quote]

mitä elareita se kela maksaa, miehesikö on varaton vai mitä ihmettä?. Nehän ovat velkaa, jonka miehesi joutuu korkojen kera maksamaan kelalle takaisin.

[/quote]

Miehelle on määrätty pienemmät elarit, Kela maksaa erotuksen :) Älä huoli, ei joudu penniäkään maksamaan kellekään. 

-ap-

Vierailija
80/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:15"]

[/quote]

Niinkin voi käydä :) Harmi vaan, kun vaikuttavat jo nyt reippailta. 
[/quote]
Mistähän sinäkin reippaan tunnistat. Siitä, että kerjää käsi ojossa jokaiselta kohdalle osuvalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme