mies on vihainen ja minä itken
Eilen illalla/yönä typerä riita. Itkin koko yön olohuoneessa. Menin kolmelta makuuhuoneeseen, kysyin onko mies vihainen, sanoi olevansa vain surullinen. Tänään ei kuitenkaan puhu mitään, katsoo minua kuin halpaa makkaraa. Olen siis kotona, mies koko päivän ollut pihatöissä. Minä en osaa lopettaa itkemistä.
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:13"]
Jos koko kevät on ollut vaikeaa ja sinä olet epävarma ja itsetunto/itseluottamus nollassa niin ehkä se mies ei vaan jaksa enää tukea ja kannatella sinua.
Suurin osa mieheistä kuitenkin haluaa rinnalle itsevarman ja tasapainoisen kumppanin. Saa toki välillä olla herkkä ja haavoittuvainen mutta moni mies ei kestä kauaa jatkuvaa märinää ja ei jaksa olla koko ajan vakuuttelemassa rakkautta.
[/quote]
Mutta ei vaikeudet ole johtuneet minusta, on vain tullut tosi paljon lisää lyhyessä ajassa olkapäille kannatettaviksi. Yritän jaksaa. Kaipaan mieheltä turvaa ja pysyvyyttä. En ole märissyt jatkuvasti mutta välillä esim yöunet ovat jääneet väliin kovien murheiden vuoksi. Välillä elämä menee näin. Ap
[/quote]
Sanot, että miehesikin on herkkä. Ehkäpä hänkin tarvitsee sinulta turvaa ja pysyvyyttä, ja tuntee turvattomuutta kun sä ahdistut. Sun täytyisi tosiaan ottaa niskaote tuosta herkkyydestäsi. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta ei pidä antaa sen muuttaa itseä lapsenomaiseksi takertujaksi. Jos huolia on niin paljon, että yöunet ja hermot menee, silloin haet apua lääkäriltä, etkä mieheltäsi. Hän ei ole psykiatri, etkä voi lastata taakkaasi hänen niskoilleen ja odottaa että hän ymmärtää kuukausi toisensa jälkeen. Mitä jos sanot hänelle, että olet päättänyt käydä lääkärin juttusilla noiden yöunien ja ahdistuksen vuoksi, ja että yrität saada itsesi parempaa kuosiin teidän molempien vuoksi.
[/quote]
Olen aikaisemmin käynyt kun oli vaikeinta. Nyt asiat vähän paremmin mutta sellainen olo on ollut ettei jaksaisi mitään ylimääräistä. Tiedän kyllä, ettei tämä paniikki ole normaalia. Haluaisin vain syliin. Pointtisi miehen herkkyyttä koskien oli tosi hyvä. Otan sen puheeksi hänen kanssaan sitten kunsuostuu puhumaan. Työaika päättyi mutta ei ole vielä tullut kotiin. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:46"]Just.
Enpä minäkää jaksaisi kovin kauaa kattella miestä joka suuttuisi pienistä ja pillittäisi pari vuorokautta niiden takia.
Eksäni oli tuollainen ja syystäkin on eksä.
[/quote]Toiset ovat herkempiä. Yhtä oikeaa tapaa reagoida ei ole. Kyllä minuunkin sattuisi jos nainen pilailisi jostain arasta asiasta.
Tsemppiä Ap. Rakastat selvästi miestäni - uskon että asianne selviää!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:51"]
[/quote] * miestäsi ( ei miestäni)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:51"]
[/quote] * miestäsi ( ei miestäni)
[/quote]
Kiitos. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:46"]Just.
Enpä minäkää jaksaisi kovin kauaa kattella miestä joka suuttuisi pienistä ja pillittäisi pari vuorokautta niiden takia.
[/quote]Toiset ovat herkempiä. Yhtä oikeaa tapaa reagoida ei ole. Kyllä minuunkin sattuisi jos nainen pilailisi jostain arasta asiasta.
[/quote]
Noh, jos sun mielestä on ihan fine vetää viikon mykkäkoulu siitä, että yhden kerran mainitsen eksäni keskustelun aikana. En nimellä vaan eksä. Niin ok.
Mut silloinhan munkin olis pitäny olla melkein 3 kk mykkäkoulussa miehelle samasta asiasta. Hän kun puhui eksistään kokoajan.
On herkempiä ihmisiä kyllä. Eikä ole yhtä oikeaa tapaa näiden asioiden käsittelyyn. Ja kyllä, loukkaantuisin jos mua alettaisiin tietentahtoen nälvimään jostain mille en mitään mahda, mutta joku raja se loukkaantujallakin täytyy olla.
Joo, tuntuu ikävälle kun toinen sivaltaa väärästä aiheesta. Mut eikö sitä voisi olla aikuinen ja keskustella asioista kuin sen sijaa itkeä 2 vuorokautta putkeen asian takia?
Kävin puhumassa mieheni luona. Pyysin Anteeksi.Ei aio puhua mitään mulle koko päivänä. Katsoo kuulemma huomenna uudestaan. Halveksuen kertoi tämänkin. Paha olla.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:26"]
Kävin puhumassa mieheni luona. Pyysin Anteeksi.Ei aio puhua mitään mulle koko päivänä. Katsoo kuulemma huomenna uudestaan. Halveksuen kertoi tämänkin. Paha olla.
[/quote]
No mä en tollasta henkistä väkivaltaa sietäisi vaan painelisin muutamaksi päiväksi kotoa pois. Siinähän katsoisi sitten.
Eiköhän tuo ole tuossa. Mies vaikuttaa pikkumaiselta marttyyriltä ja käyttää sinuun nyt lapsellista valtaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:32"]Eiköhän tuo ole tuossa. Mies vaikuttaa pikkumaiselta marttyyriltä ja käyttää sinuun nyt lapsellista valtaa.
[/quote]
Tai ehkäpä miehellä on stressiä ja ei vaan nyt jaksaisi olla silittelemässä ap:n päätä ja lohdutella kokoajan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:26"]
[/quote]
No mä en tollasta henkistä väkivaltaa sietäisi vaan painelisin muutamaksi päiväksi kotoa pois. Siinähän katsoisi sitten.
[/quote]
Pelkään että jos nyt lähden niin tämä on sitten tässä. Mies on huono antamaan anteeksi. On mieluummin vihainen ja sitten tyytyväinen kun minulla on paha olo.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:26"] Kävin puhumassa mieheni luona. Pyysin Anteeksi.Ei aio puhua mitään mulle koko päivänä. Katsoo kuulemma huomenna uudestaan. Halveksuen kertoi tämänkin. Paha olla. [/quote] No mä en tollasta henkistä väkivaltaa sietäisi vaan painelisin muutamaksi päiväksi kotoa pois. Siinähän katsoisi sitten. [/quote] Pelkään että jos nyt lähden niin tämä on sitten tässä. Mies on huono antamaan anteeksi. On mieluummin vihainen ja sitten tyytyväinen kun minulla on paha olo.
[/quote]
No mitä oikein saat tuolta suhteelta nyt? Toinen käyttää suhun häikäilemättä henkistä väkivaltaa, ei suostu puhumaan tai antamaan anteeksi vaan lapsellisuuttaan, vaikka itse sua eilen loukkasi.
Ja jos on tyytyväinen siitä että sulla on paha olo niin... JUOKSE.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:32"]Eiköhän tuo ole tuossa. Mies vaikuttaa pikkumaiselta marttyyriltä ja käyttää sinuun nyt lapsellista valtaa. [/quote] Tai ehkäpä miehellä on stressiä ja ei vaan nyt jaksaisi olla silittelemässä ap:n päätä ja lohdutella kokoajan.
[/quote]
Ai kokoajan? Hänhän ei ole puhunut koko päivänä aplle?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:26"] Kävin puhumassa mieheni luona. Pyysin Anteeksi.Ei aio puhua mitään mulle koko päivänä. Katsoo kuulemma huomenna uudestaan. Halveksuen kertoi tämänkin. Paha olla. [/quote] No mä en tollasta henkistä väkivaltaa sietäisi vaan painelisin muutamaksi päiväksi kotoa pois. Siinähän katsoisi sitten. [/quote] Pelkään että jos nyt lähden niin tämä on sitten tässä. Mies on huono antamaan anteeksi. On mieluummin vihainen ja sitten tyytyväinen kun minulla on paha olo.
[/quote]
No sehän on parempi sitten lähteä. Haluatko sä olla ihmisen kanssa, joka on tyytyväinen kun sulla on paha olo?
Luin "mies on vihainen ja minä ILKEÄ". onkin tylsä ketju ja selvästi jonkun keskenkasvuisen narskun eli narsistin selittelyä.
Kyllä tuo miehesi nyt tässä on lapsellinen ja syypää. Jaksamista.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:13"]
No kerro nyt mikä toi vitsi oli? Voidaan pähkäillä pahoititko mieles aiheesta.
[/quote]
Vähän erikoisempi fyysinen ominaisuus. Jolle en voi mitään. Kyllä minulle tuli aidosti paha mieli. Mutta tilanne eskaloitui täysin turhaan, siksi olen niin kovin surullinen. Mies luki viestit, laitoin vielä että olen kovin herkkä, olen pahoillani ja toivon että mies voi antaa anteeksi. En ole saanut vastausta. Odottavan aika on tuskainen, kun mies ei ole aikaisemmin käyttäytynyt näin.
[/quote]
Älä nyt liikaa nöyristele. Riidassa on kaksi osapuolta.
Ap, vaikutat ihanalta ja sydämelliseltä naiselta. Tuo herkkyys ei ole mikään heikkous tai negatiivinen piirre. En ymmärrä ihmisten kommentteja luonteestasi tms. Kirjoitusten perusteella saan sinusta oikein fiksun kuvan.
Sitten, itse asiaan. Asia, josta mies sanoi sinulle eilen oli sinulle herkkä paikka. Eikö miehesi tiennyt siitä?
Itselläni on esimerkiksi omasta mielestäni iso ja hieman terävä nenä, josta sain lapsuudessani kuulla välillä. Häpeän vieläkin jonkin verran, vaikka nenän muodolle ei vaan voi mitään. Jos mieheni, jolle olen kertonut "nenäongelmastani" kiusoittelisi esimerkiksi minua tästä asiasta, niin tulisin hyvin surulliseksi sekä itsetuntoni saisi taas pienen kolauksen, saattaisin suuttua pahastikin. Ja asia jäisi häiritsemään, vaikka se ei ole järkevää.
Olisi tärkeää tilanteessanne puhua avoimesti riidasta, mikä sen laukaisi ja miten vastaavanlaisessa tilanteessa tulisi toimia. Jos miehesi haluaa pitää mykkäkoulua, niin selvä. Toista ihmistä ei voi pakottaa puhumaan kanssasi. Sellainen käytös on vaan hyvin lapsellista ja henkisestikin raskasta toiselle, joka haluaisi purkaa jo tilanteen. Tämä ei varmasti ole viimeinen riitanne, joten pidemmän päälle voi käydä raskaaksi, jos riitoja tulee usein. Ethän vain ala anelemaan, sillä silloin on jotain pielessä.
Ota sinäkin oma aikasi. Lähde leffaan, kaverin kanssa syömään, morjestamaan siskoa/ veljeä. Keksi itsellesi jotakin mukavaa ja piristävää. Eihän sinun elämäsi tarvitse siihen pysähtyä, jos mies murjottaa.
Ja vielä itkemisestä. Sitä ei tarvitse hävetä, itkeminen on aivan normaalia, jos on surullinen.
"mies on vihainen ja minä itken"
Perinteinen sukupuolijako. Jos roolit olisivat toisinpäin kiinnostaisi aihe minua paljon enemmän.
Just.