Mikä tapahtuma on turmellut pahiten persoonaasi?
Kommentit (43)
Kiinnostaisi tietää, miksi nro 3 on saanut hitosti alapeukkuja? En ole päästäni keksinyt näitä juttuja, minut on ihan tutkittu kunnolla ja tietojani löytyy jo vauvavuosilta koskien juuri kehitykseni poikkeuksellisuutta. Miksi alapeukutatte?
Jatkuva nälviminen ja alaspäin painaminen. Rumasti ja haveksivasti tiuskiminen.
Näitä kokemuksia kun on satoja tuhansia jo pikkulapsesta lähtien, ei ole ihme kun aikuisena haluaa tappaa itsensä.
Sitten ihmetellään mikä on kun noin kaunista ihmistä masentaa. Mikä sulla on? Ei sulla ole mitään oikeutta olla masentunut, ota ja ryhdistäydy saatana.
Jos olisikin vain YKSI syy pahaan oloon, olisi helpompi sitä käsitellä, kuin miljoonaa pientä sirpaletta sydämessä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:12"]
Kiinnostaisi tietää, miksi nro 3 on saanut hitosti alapeukkuja? En ole päästäni keksinyt näitä juttuja, minut on ihan tutkittu kunnolla ja tietojani löytyy jo vauvavuosilta koskien juuri kehitykseni poikkeuksellisuutta. Miksi alapeukutatte?
[/quote]
Mietin samaa! Kerro lisää miten on tutkittu ja mitä on saatu selville. Kamalaa.
Peruskoulu. Ei ikinä vaadittu mitään kun mentiin enemmistön ehdoilla. Vielä aikuisenakin olen laiska ja vaadin itselleni oikeuden samanlaiseen haaveiluun kuin koulussa jäi aina aikaa.
Sairaat ihmisyksilöt aiheuttavat suurimman osan toisten kärsimyksistä. Yksi sairas olento voi saada mahdottoman paljon paskaa aikaan.
ensimmäinen ja ainoa parisuhteeni 23v ja siitä viisi vuotta eteenpäin. kaksi lasta ja nykyisin yh-isä monen mutkan kautta. erosta kolme vuotta. lapset luonani noin puolitoista.
Tämä: luulin olevanin naimisissa aivan ihanan miehen kanssa johon luotin täydellisesti, meillä oli vauva. Kaikki ystäväni ja sukulaiseni pitivät miehestä myös eikä kukaan osannut epäillä mitään outoa. Mies paljastui patologiseksi valehtelijaksi ja pettäjäksi, on valehdellut ja keksinyt mitä uskomattomimpia juttuja. On 2 teini-ikäistä lastakin joista ei ollut kertonut mulle mitään ja piti salaa näihin lapsiin yhteyttä. Mun luottamus elämään ja ihmisiin horjui ja hävettää myös älyttömästi kun sukulaiseni tietävät millaisen hullun kanssa olen ollut. Vieläkään en tiedä tai ymmärrä syytä kaikelle miehen valehtelulle ja asioiden salailulle, koska olisin esim. hyväksynyt hänen lapsensa.
16, Lastenlinnassa ainakin on tutkittu ja paikallisessa sairaalassakin. Kaikkea ei ole tallessa, olen nähnyt vain osan tiedoista, mutta saanut aikuisiällä tietooni että tutkimuksia on tosiaan tehty jo hyvin varhaisella iällä. Näitä asioita taas on alettu selvittelemään, kun sairastuin täysi-ikäisyyden kynnyksellä useampaan häiriöön (ts. sain diagnoosin samaan aikaan), joiden juuret ovat lähes poikkeuksetta lapsuudessa.
Minulla oli väkivaltainen skitsofreenikkoäiti, joka ilmeisesti pahoinpiteli minua. Lisäksi lapsuudenperheessäni vanhempieni avioliitto oli todella onneton, puhdas kulissiliitto, ja vanhempani tekivät jatkuvasti selväksi että inhosivat toisiaan. Isäni jätti äitini yksin minun kanssani ja äiti taas kosti sen minulle. Äiti myös joi alkoholia ja jätti ottamatta lääkkeensä. Unohti joskus olemassaoloni eikä esim. laittanut ruokaa minulle. Minusta on merkintöjä, että olen syönyt nälkääni roskia tai ruohoa pihalta (kuulostaa vitsiltä, ei ole sitä), ja vatsaani on tutkittu kun olen valittanut selittämättömiä kipuja tähän liittyen. Sairastuin jo tosi pienenä syömishäiriöön tämän takia, ja tappelen sitä vastaan vieläkin kolmekymppisenä.
Äitini kuoli myöhemmin traagisesti ja menetin myös isäni melko varhain. Nämä osaltaan laukaisivat vanhoja tunnemuistoja ja jouduin sairaalahoitoon.
Kärsin mm. persoonallisuushäiriöstä, masennukseni on ollut kroonista lapsesta asti, minulla ei ole kunnollista identiteettiä tai yhtä ehjää persoonaa, mutta sisälläni elää useampi persoonan osa. Joskus vaihdan persoonaa ja olenkin yhtäkkiä taas 6-vuotias. En muista näistä jutuista yleensä mitään jälkikäteen.
3
Lapsuudessani (3-4vuotiaana) tapahtunut seksuaalinen hyväksikäyttö. Se ilmeisesti laukaisi ahdistuneisuushäiriön aikuisiällä. Siihen on lääkitys, mutta sekään ei aina auta. Reagoin erittäin voimakkaasti, kun luen/kuulen uutisen lapseen kajoamisesta. Se on mielestäni pahinta pahuutta mitä maaailmassa voi tapahtua.
Koko elämäni jatkunut henkinen väkivalta. Lapsena minua vähäteltiin aina, ja sekä kotona että koulussa tehtiin selväksi että olen luuseri, nolla ja turha. Kolmannella luokalla koulussa alkoi kiusaaminen, haukkumista, porukasta eristämistä, selän takana puhumista, juorujen levittelyä. Se jatkui lukion loppuun saakka. Ensimmäinen poikaystäväni oli narsisti, joka petti minua jatkuvasti. Paras ystäväni petti minut todella törkeästi (jouduin mm. virkavallan kanssa ongelmiin, vaikken itse ollut tehnyt mitään).
22, tsemppiä sinulle! Minullakin tuo häiriö, aivan kamala seuralainen.
3
Lievä koulukiusaus, tunneköyhät ja nöyrät vanhemmat, köyhyys. -> todella heikko itsetunto. Olen kohtalaisen älykäs, valmistunut arvostetusta korkeakoulusta ja työtön. Luultavasti loppuelämäni. Ei minulla ole mitään mahdollisuuksia niihin työpaikkoihin joihin koulutukseni valmistaa. En tunne olevani tarpeeksi hyvä ja minua suoraan sanottuna hirvittää ajatus, että työantajan kulut minusta olisivat jotain 40-50k/vuosi. Miten voin edes teoriassa saada työpaikan jos en edes itse palkkaisi itseäni.. tätä olen miettinyt viimeajat. Onneksi voin tarvittaessa palata opiskeluaikojen hanttihommaan. Sekin tuntuu vain turhauttavalta.
Vanhempieni kasvatustyyli, jossa harvoin kehuttiin jos onnistuin jossain, mutta huomautettiin kyllä alta aikayksikön jos mokasin jossain. Toinen oli yläasteaikainen koulukiusaaminen.
Perheväkivalta ikävuosina 6-13. Jatkuva vanhempien riitely kotona. Vanhempien suunnalta vähättely ja syyttely ja pilkkaaminen ja nöyryyttäminen, mielivaltaiset rangaistukset. Koulukiusaaminen ikävuosina 10-16. Oman siskon (ainoan turvallisen aikuisen) äkillinen kuolema teini-iässä. Aikuisiässä ensimmäisen parisuhteen aikana petetyksi tuleminen. Näistä kaikista seurasi sairaalloinen ylipaino ahmimishäiriöineen sekä keskivaikea masennus. Nyt ~25 kg hoikempana, terveenä ja ensimmäistä kertaa elämässäni onnellinen ja terveessä parisuhteessa. Tunne-elämässä edelleen todella paljon haasteita ja itsetunto huono, mutta suunta ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:12"]
[/quote]
Mietin samaa! Kerro lisää miten on tutkittu ja mitä on saatu selville. Kamalaa.
[/quote]
Alapeukut johtuu varmaan siitä, ettet avannut mitä on tapahtunut.
Koulukiusaaminen mallia sataprosenttinen eristäminen. Pystyn työntekoon mutta en muuhun.
Mieheni ja paras ystäväni pettivät minua selkäni takana, myös osa yhteisen kaveripiirin ystävistä tiesi asiasta ennen kuin se paljastui minulle. No, jäi taakse sekä paras ystävä että mies ja niiden lisäksi jätin koko vanhan kaveripiirin, koska en kestänyt sitä häpeää ja nöyryytystä. Tapahtuneesta on useita vuosia, mutta olen jäänyt melko erakoksi ja koen yksinäisyyttä. Keskityn lähinnä uran luomiseen, läheisiä ihmissuhteita minulla ei ole.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:29"]
22, tsemppiä sinulle! Minullakin tuo häiriö, aivan kamala seuralainen.
3
Kiitos! Vain he tietävät, joilla se on. Sitä ei toden totta toivoisi kenellekään.
Sellainen ihminen on peto, joka särkee lapsen. Voin pahoin...
Se, kun sosiaalityöntekijä haki minut kesken päivän koulusta ja jouduin täysin yllättäen huostaanotetuksi.
Henkilökohtaisista ihmissuhteista en avaudu, mutta työelämässä aiheettomien syytösten kohteeksi ja ikäänkuin syntipukiksi joutuminen. Onneksi minulla on ollut loistavat esimiehet, jotka tuntevat minut!