Olen fennomaani ja vaadin, että myös tietokoneohjelmien nimet suomennetaan, esim. Ikkunat, Sana, Loistaa, Voimapiste jne.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ilmeiesti puolikielisyyden kannattajien kokoontumisajot. Totta kai jokaiselle hyvälle asialle, tässä tapauksessa suomen kielen puolustaminen, pitää syntyä typerä, sarkastinen vastavoima.
Haistan katkeruuden, joka voi syntyä vain siitä kun ei päässyt 90-luvulla nauttimaan Ikkunat 95 -käyttöjärjestelmästä ja etenkään Leijaile!-pelistä.
Joo, ja minä vaadin, että ulkomaan elävien nimet suomennetaan. Venäjän pressa Ville Puutto, Yhdysvaltojen Joel Piili, Ranskan Emmanueli Markkonen. Ihan samaa pskaa kuin tämä pska-aloitus, jonka maaninen aloittaja ei edes ymmärrä, mitä erisnimet ovat. Surkein trollialoitus ehkä ikinä.
Mulla on Sami laulanut, ja ärsyttää kun muilla on Minäpuhelimet. Sinihammas ei aina edes toimi tässä.
Opiskelen ammattikorkeakorkeakoulussa ja laitan opinnäytetyöni tarkistettavaksi Kääntimeen ennen kuin se julkaistaan Kansallissankarissa.
Eikö se ole kuitenkin verkon ilmainen ryhmäviestintäväline ole kuitenkin Mikässovellus tai mMitässovellus? Äppi on enkkua
Vierailija kirjoitti:
Avoin Toimisto on aivan yhtä hyvä ohjelmisto kuin Toimisto!
Minä suosin Vapaa Toimistoa.
Vierailija kirjoitti:
Tulikettu
Kromi ja Ooppera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna taas uloskatsotaan ja ollaan tiimeissä.
Tiimeissä vai ryhmissä?
Joukkueissa.
Kyllä siinä mun himputin suomnekielisessä Tiimissä lukee Tiimit.
Tehdäänkö niitä Mustamarjoja enää? Samionlaulanut alkaa vedellä viimeisiä, enkä halua uutta Linnunrataa muutenkaan. Täytyisi löytyä Jätin valikoimasta.
Lainasanoja pitäisi oileastikin alkaa järjestelmällisesti hävittää niin, että jatkossakin puhelin soi eikä telefuuni ringääraa jne
Tämähän on kuin Aihe vapaa vanhoina hyvinä aikoina, ennen tuhoihmisten pesiytymistä.
Ranskan parlamentti hyväksyi vuonna 1994 lain ranskan kielen puhtauden suojelemiseksi. Aluksi se koski kaikkea kielenkäyttöä, mutta lievennettiin vielä saman kuun aikana koskemaan vain viranomaiskieltä niin, että jos on olemassa ranskankielinen termi, sitä on käytettävä.
Milloin olet viimeksi katsonut näköradiota?
Unohdin taas Pikkupehmeä-salasanani ja joudun tilaamaan uuden.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia nauhoitteita te katselette SinäPutkessa?
Välttelen sinäputken ylenmääräistä palkokipsi-tarjontaa, musiikkivirtapalvelu pilkuntunnistuskin meni ihan pilalle palkokipsivirroillaan. Niilo Nuorikin veti palkokipsit nenäänsä ja lähti koko palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin taas Pikkupehmeä-salasanani ja joudun tilaamaan uuden.
Mikä tää pikkupehmeä on??
Mitä palkokipsejä suosittelette Täpläytyksestä?
Taidat käyttää vielä Hautaaverkko Tutkimusmatkailijaa.