Olen fennomaani ja vaadin, että myös tietokoneohjelmien nimet suomennetaan, esim. Ikkunat, Sana, Loistaa, Voimapiste jne.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Pehmomikro
Ihmismäinen
Nettileffa
Näe enemmän
Karkkitörmäyssaaga
Tarkoititko nettileffalla verkkoelokuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Huomenna taas uloskatsotaan ja ollaan tiimeissä.
Tiimeissä vai ryhmissä?
Kaksi tuntemaani kielten opettajaa, toinen jo kuollut ja toinen iäkäs, ovat olleet hyvin fennomaaneja ja inhonneet sitä että suomalaisia sanoja ei käytetä, kun on hyvä suomalainen sana olemassa. Molempien pääkieli on ollut englanti. Dead-line on muutenkin typerä sana. Miksei voida sanoa suomeksi aikaraja tai ihan vaan pitää olla valmis viimeistään. Viimeistään valmis voi sanoa lyhemmin.
Mä meen taas kesällä töihin VoimaPuistoon!
Eikö sinun pitäisi suometaa fennomaani? Oletko suomikko?
Vierailija kirjoitti:
Huomenna taas uloskatsotaan ja ollaan tiimeissä.
Ryhmässä, kultaseni. Ryhmässä.
Täällä on ilmeiesti puolikielisyyden kannattajien kokoontumisajot. Totta kai jokaiselle hyvälle asialle, tässä tapauksessa suomen kielen puolustaminen, pitää syntyä typerä, sarkastinen vastavoima.
Oletteko Visertäjässä? Jos olette niin mikä teidän kahva on? Viserättekö uudelleen muiden viserryksiä?
Kai myös suomennatte tällaiset termit kuin deadline? Minusta kalmolinja olisi paljon deadlinea kuvaavampi.
Vierailija kirjoitti:
Kai myös suomennatte tällaiset termit kuin deadline? Minusta kalmolinja olisi paljon deadlinea kuvaavampi.
Minä olen kutsunut sitä vain palautuspäiväksi tai eräpäiväksi tilanteesta riippuen. So you know.
Alumiinikalvopäähinettä pitävät käyttävät Sähkösanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuntemaani kielten opettajaa, toinen jo kuollut ja toinen iäkäs, ovat olleet hyvin fennomaaneja ja inhonneet sitä että suomalaisia sanoja ei käytetä, kun on hyvä suomalainen sana olemassa. Molempien pääkieli on ollut englanti. Dead-line on muutenkin typerä sana. Miksei voida sanoa suomeksi aikaraja tai ihan vaan pitää olla valmis viimeistään. Viimeistään valmis voi sanoa lyhemmin.
Ainahan voit tiedustella toimeksiannon antajalta, milloin kuolonlinja on?
Joutuu kirjoittamaan ISOILLA kirjaimilla, jos lippalakkien lukitus jää päälle.
Ketju on kuin pitkän poissaolon jälkeen palaisi kotiin.
Minkälaisia nauhoitteita te katselette SinäPutkessa?
Työkaveri laittoi mulle juuri viestiä Löysän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Tulikettu Pikkupehmeän Reunan voittaa.
Pikkupehmeä on sulla housuissasi.
Paukkumaissi paras. Linnanmäellä kun nuo sapuskat suomennettiin.
Kyllä Tulikettu Pikkupehmeän Reunan voittaa.