Olen fennomaani ja vaadin, että myös tietokoneohjelmien nimet suomennetaan, esim. Ikkunat, Sana, Loistaa, Voimapiste jne.
Kommentit (85)
Huomenna taas uloskatsotaan ja ollaan tiimeissä.
Pakonappula ja avaruusnappulat näppiksessä
Joo, aletaan tähän! Hyvä idea pitkästä aikaa.
Täälä ollaan taas tahalteen huonoja kielenkäytössä samalla teeskennellen et siinon jotain hienoa, saman henkistä tyhmää kun ne jotka einyhtäkkiä osaa enää luetunymmärtämistä jos joku muu tekee yhdynyäsa-na virheen vaikka itse asia oiskin helposti ymmärrettävä.
Kielen ainoa tarkotus on tulla ymmärretyks ja tecette osaa edes sitä.
Tarvitsen englanniksi kaikki, muuten menen sekaisin että mitä sana tarkoittaa. Ja karttakirjat englanniksi, suomeksi ja maiden nimet kuten ne ovat siinä maassa lisäksi.
Meidän työpaikalla käytetään koneina enää vain muistivihkoja ja sylialkuja.
Vierailija kirjoitti:
Täälä ollaan taas tahalteen huonoja kielenkäytössä samalla teeskennellen et siinon jotain hienoa, saman henkistä tyhmää kun ne jotka einyhtäkkiä osaa enää luetunymmärtämistä jos joku muu tekee yhdynyäsa-na virheen vaikka itse asia oiskin helposti ymmärrettävä.
Tecette ei osaa nyt muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö Mikääs Äppiä vai Viestittäjää?
Joskus Mikääs Äppiä, mutta enemmän Sähkettä.
Kyllä Maali on paras kuvankäsittelyohjelma, mitään hienoja Valokuvakauppoja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Verbaalinen huumori on minulle tosi tärkeää ja helpoimmillaan sen saa lukemalla pilkku- tai yhdyssanavirheen kirjaimellisesti. Ne mielikuvat ovat hauskoja.
Mä juttelen mun miehen kanssa Kantapaikassa.
Nää on kyllä hyviä, joutuu ihan miettimään 😁
Voi kuinka olen kaivannut suomenkieltä! Ärsyttää kun bisnekseen tungetaan englantia, vaikka olen työssä täydin kotimsisessa firmassa.
Avoin Toimisto on aivan yhtä hyvä ohjelmisto kuin Toimisto!
Julkeudella yritän opetella äänitiedostojen käsittelyä.
Voikohan YksiMuistiinpanolla tehdä enemmän kuin yhden muistiinpanon?
Vierailija kirjoitti:
Avoin Toimisto on aivan yhtä hyvä ohjelmisto kuin Toimisto!
Se on vähän kuin vertaisi avokonttoria ja konttoria. Molemmilla pärjää, mutta toinen ei ole yhtään kiva.
Esim. opiskeluryhmätöihin käy myös Arkit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Maali on paras kuvankäsittelyohjelma, mitään hienoja Valokuvakauppoja tarvita.
Kaihoisana muistelen lapsuutta vanhojen Ikkunat-versioiden ja silloisen Maalipensselin parissa.
Tässähän pitää vähän jo käyttää päätä. Aika hauskoja.