Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vasta 24-vuotias ja kuulemma täysin hyödytön ihminen

Vierailija
29.06.2015 |

En kuulemma tule pärjäämään elämässäni, koska minulla ei ole työkokemusta. Lukion jälkeistä mainittavaa koulutusta ei myöskään ole. Olen liian herkkä ja kiltti. Minulla ei ole yhtään ystävää, ei edes kavereita. Yksinäisyys tuntuu hyvin raskaalta ja pelottavalta, ei ole ketään, kenen kanssa jakaa elämää tai puhua, edes arkisista asioista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä tullaan.

t. 21v ja sama tilanne

Vierailija
2/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintosta alaa ettimään ja opiskelemaan vaan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kuunnella tommosta hömppää ei ne työelämät sun muut niin vaikeita touhuja oo. Kuhan joku vaan pönkittää omaa egoaan.

Vierailija
4/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä ollaan -27v

Vierailija
5/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää että nuoret immeiset menevät aivan haaskioon kun eivät hanki koulutusta, työtä tai yleensäkään mitään mielekästä sisältöä elämäänsä :(

AP voisitko mennä vaikka amikseen hankkiaksesi ammatin johon mahdollisesti voisit työllistyä? Saisit mahdollisesti kavereitakin. Jos sinusta tuntuu nyt että elämäsi menee hukkaa niin se kyllä tarkoittaa että elämäsi tosiaan valuu hukkaan, päivä kerrallaan.

Tsemp!

Vierailija
6/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulen minäkin...
t. 18v

Vierailija
7/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:10"]

Mielenkiintosta alaa ettimään ja opiskelemaan vaan! :)

[/quote]

Ja siit suoraan kortistoon ;o)

Vierailija
8/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hyödytön ihminen!! Älä usko niitä !! Taistele vastaan. Opiskele ! Hyvä ja tsemppiä!!

Vierailija
9/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:13"]

Turha kuunnella tommosta hömppää ei ne työelämät sun muut niin vaikeita touhuja oo. Kuhan joku vaan pönkittää omaa egoaan.

[/quote]

No ei kai se ite työ vaikeet ookkaan, mut mite luulet et tulee valituksi ku jokaista paikkaa vastaan on pari sataa paremmin koulutettua ja pidemmäl työhistorial olevaa? Ellei sitten ole suhteita.

Vierailija
11/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi asiat on ihan muutettavissa olevia. Sulla on hyvin aikaa vielä kouluttautua.
Ja aika hyödyttömiä ne kaikki loppujen lopuksi ollaan, et siitä nyt on turha stressata. Tärkeämpää on olla hyödyksi itselleen, ja rakentaa sellaista elämää joka itselle on hyvä. Ja se rakennetaan nimenomaan itse, itseä varten, omilla valinnoilla ja teoilla.

Vierailija
12/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Olet vielä niin nuori, että ehdit hyvin kouluttautua ja saada myös työkokemusta. Onko sinulla jotain kiinnostuksenkohteita, jota voisit harrastaa? Sitä kautta saada samanhenkistä seuraa.

Vierailija
13/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä ap (ja muut). Olette hienoja just sellaisina kuin olette, vielä tulee mies teidän elämään ja samoin ystäviä löytyy, pikkaisen jos itsekin teette töitä sen eteen. Elämä on edessänne täynnä mielenkiintoisia tapahtumia ja valintoja. Miettikää vaikka muuttoa jos ei muuta....ei noin nuori saa noin miettiä. Hymyilkää, sekin auttaa paljon. Hali.

Vierailija
14/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi 18v. samassa jamassa oleva

Vierailija
15/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan uraohjus-kulttuuri on niin sairas. Toitotetaan että jos ei saa opiskeluaikana työpaikkaa, on ihmisroska. Ja lisäksi lähes kaikki työpaikat menevät nykyään suhteilla, ammattitaidolla ei niin väliä. Tuntemani työskentelevät opiskelijat eivät jaksa panostaa kouluun ja jättävät kesken tai votkuvat siellä 10 vuotta.

Tuntuu, että tässä iässä pitäisi olla kasassa vähintään 15 vuotta työkokemusta, maisteri/lisensiaatin paperit ja 2 työtä, että kelpaa yhteiskunnalle. 

Myös N24

Vierailija
16/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:43"]

Nykyajan uraohjus-kulttuuri on niin sairas. Toitotetaan että jos ei saa opiskeluaikana työpaikkaa, on ihmisroska. Ja lisäksi lähes kaikki työpaikat menevät nykyään suhteilla, ammattitaidolla ei niin väliä. Tuntemani työskentelevät opiskelijat eivät jaksa panostaa kouluun ja jättävät kesken tai votkuvat siellä 10 vuotta.

Tuntuu, että tässä iässä pitäisi olla kasassa vähintään 15 vuotta työkokemusta, maisteri/lisensiaatin paperit ja 2 työtä, että kelpaa yhteiskunnalle. 

Myös N24

[/quote]

Tuo on perspektiiviharha, eivät kaikki työllistyneet ole huippulahjakkuuksia vaan tavallisia ihmisiä jotka ovat hoitaneet asiansa kuntoon. Ja tunnenpa sellaisiakin jotka ovat pitäneet välivuoden tai kaksi ja ovat silti päässeet mukaan oravanpyörään. Oma asenne ratkaisee hyvin paljon vaikka työllistyminen tämän päivän lamasuomessa onkin hankalampaa kuin 2000-luvulla.

Vierailija
17/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös N24

[/quote]

Minullekin annettiin ymmärtää, että elämäni on ohi, kun pidin välivuoden lukion jälkeen. En päässyt ensiyrittämällä yliopistoon.

Vierailija
18/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:00"]

Myös N24

[/quote]

Minullekin annettiin ymmärtää, että elämäni on ohi, kun pidin välivuoden lukion jälkeen. En päässyt ensiyrittämällä yliopistoon.

[/quote]Oikeesti ei ne sen kummempia ihmisiä ole hallituksessakaan: esim paperityöntekijä oikeusministerinä.

Vierailija
19/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin mt sekä päihdeongelmaisena en koe itseäni turhaksi yhteiskunnassa. Mä työllistän poliisei, lääkäreitä, psykiatrei, päihdetyöntekijöitä, työkkärin ja sossun sekä monia muita... Kuinka monelta meniskään työt jos mun kaltaisii luusereita ei olisi.
M-96

Vierailija
20/22 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:10"]

Itse näin mt sekä päihdeongelmaisena en koe itseäni turhaksi yhteiskunnassa. Mä työllistän poliisei, lääkäreitä, psykiatrei, päihdetyöntekijöitä, työkkärin ja sossun sekä monia muita... Kuinka monelta meniskään työt jos mun kaltaisii luusereita ei olisi. M-96

[/quote]Mutta et ole luuseri, vaan ainutkertainen luomus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä