Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku tuli leipäjonossa tänään :(

Vierailija
29.06.2015 |

1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"]Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä...
[/quote]

Saatko eläkkeensaajan asumistukea? Ts.oletko hakenut sitä?
Jaksamisia,
t.toinen pieneläkeläinen

Vierailija
42/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"]Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä...
[/quote]
Todellakin saat sossusta jos pelkkä vuokra 500 ja minimieläke. Ai niin, mutta eihän sulla oo edes minimi eläke koska oot kuntoutustuella tai sairaseläkkeellä.
[/quot

Mikä ihmeen sairaseläke? Oikea termi on työkyvyttömyyseläke.

T.sellaisella oleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"]Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä...
[/quote]
Todellakin saat sossusta jos pelkkä vuokra 500 ja minimieläke. Ai niin, mutta eihän sulla oo edes minimi eläke koska oot kuntoutustuella tai sairaseläkkeellä.
[/quot

Mikä ihmeen sairaseläke? Oikea termi on työkyvyttömyyseläke.

T.sellaisella oleva
[/quote]
Sama asia. Minäkin usein sanon olevani sairaseläkkeellä.

Vierailija
44/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä masennus ja mun tilanne ei ole minun omavalinta... Toisille annetaan ja toisilta otetaan ja minulta on otettu jo ihan liikaa tässä mun elämässä. Joo ja saan minä asumistukea. Julmia ihmisiä on paljon tässä maailmassa näköjään ja siksikään en enää jaksa... koulu- ja työelämässässä oon joutunut kiusatuksi ja siitä tämä mun masennus, uupumus ja unihäiriöt osaltaan johtuukin. Turha enää edes yrittää mitään. Kiitos ja anteeksi avautuminen ja en ole Helsingin tai Tampereen alueelta.

Ap

Vierailija
45/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"]

Miten voit olla työkyvyttömyys eläkkeellä vaaikka voit polkea 10km. pyörällä?

Eläkekin tulee ylihuomenna.

[/quote]

Kiinitin samoihin asioihin huomioni.

Vierailija
46/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta- täällä on fiksuja  ja empaattisia ihmisiä!?

Vierailija
47/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoeivästä voi tehdä myös lämpimiä leipiä tai käyttää pizzan korvikkeena, jos on jotain täytettä niihin (aika halvallakin saa edes jotain). Ja jos haluaa herkutella ja on ostaa kermaa tai jäätelöä niin köyhiä ritareita! Ja kuivaneista leivistä voi tehdä krutonkeja kasvissosekeittoon, joka ei paljon maksa. Joku mainitsi myös korput, joita voi kahvin/teen kanssa syödä. Toki on tylsää syödä pelkkää leipää, mutta jos ei muutakaan ole, niin nälkä ainakin lähtee.

Vanhoja pakastimia saa pikkurahalla tai ilmaiseksi, joten kannattaa satsata siihen heti kun mahdollista.

Itse en leipäjonossa ole käynyt, mutta joissakin lehtijutuissa tai telkkarissa on aina näytetty, että kaikki saisivat vähintään samat tuotteet ja sitten jotkin spesiaalimmat loppuu kesken tai niistä saa valita kukin muutaman mieleisen tms. Ei sekään oikein ole, jos kaikki päätyy muutamalle ensimmäiselle perheelle ja viimeiset jäävät ilman.

Vierailija
48/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"]

Miten voit olla työkyvyttömyys eläkkeellä vaaikka voit polkea 10km. pyörällä?

Eläkekin tulee ylihuomenna.

[/quote]

Kiinitin samoihin asioihin huomioni.
[/quote]

Kaikki eläkeläiset eivät saa eläkettä samana päivänä. Riippuu mm.maksajasta.
Ja mitä tulee pyöräilyyn, voin pyöräillä, uida, juosta, pelata tennistä, lentistä jne. Miksi en voisi?

T.se toinen pieneläkeläinen

Vierailija
49/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannattaa olla viimeisenä. Jos ruoka loppuu kesken saa pieniä lahjakorttin ruokaan.

Vierailija
50/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pystyt kyllä ponnistamaan tuosta. Ymmärrän että köyhyys ja mielenterveyden ongelmat on toisiaan ruokkiva kaksikko. Mutta oletko ajatellut että jos pystyisit vaikuttamaan toiseen, toinenkin kohenisi. Jos keskittyisit paranemaan menneisyytesi kivuista, näkisit miten täyttä elämää voit tässä päivässä elää, vaikka rahallisesti olisi tiukkaakin. Ja sitä paranemista ei voi tehdä kukaan puolestasi. Sinä itse päätät jäätkö roolisi vangiksi: minua on kiusattu, minä olen masentunut, minä olen kärsinyt vääryyttä. Vai lähtisitkö katsomaan mitä muita rooleja sinulla voisi olla? Et ole enää se kiusattu. Et ole uhri. Olet selviytyjä. Olet saanut kovia oppeja. Olet kasvanut. Olet kypsynyt, et musertunut. Kun saat rahaa ja akuutti kriisi helpottaa, ala työstämään tätä. Jo nyt voit luottaa siihen että jaksat. Sinä selviät.

Vierailija
51/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:30"]Olisihan siitä leivästä voinut tehdä vaikka mitä. Kuivattaa korpuiksi, paistaa köyhiä ritareita, käyttää jauhelihan ja tonnikalapullien jatkeena jne. Kuinka monta euro viikossa sinulla jää ruokaan? Vuokrasi varmaankin maksetaan jne.
[/quote]

Vehnä on käytännössä myrkkyä ihmisen elimistölle, on jo tutkittukin että edesauttavana tekijänä monessa sairaudessakin. En yhtään moiti ap:tä siitä ettei halua köyhänäkään syödä 5 pakettia leipää!

Vierailija
52/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:32"]Tämä masennus ja mun tilanne ei ole minun omavalinta... Toisille annetaan ja toisilta otetaan ja minulta on otettu jo ihan liikaa tässä mun elämässä. Joo ja saan minä asumistukea. Julmia ihmisiä on paljon tässä maailmassa näköjään ja siksikään en enää jaksa... koulu- ja työelämässässä oon joutunut kiusatuksi ja siitä tämä mun masennus, uupumus ja unihäiriöt osaltaan johtuukin. Turha enää edes yrittää mitään. Kiitos ja anteeksi avautuminen ja en ole Helsingin tai Tampereen alueelta.

Ap
[/quote]

Hei, sano jos haluat tilille rahaa, niin voin parikymppiä laittaa. Ilmoita jos kiinnostaa niin annan s-postiosotteeni. T. Se tamperelainen

Vierailija
53/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:30"]Olisihan siitä leivästä voinut tehdä vaikka mitä. Kuivattaa korpuiksi, paistaa köyhiä ritareita, käyttää jauhelihan ja tonnikalapullien jatkeena jne. Kuinka monta euro viikossa sinulla jää ruokaan? Vuokrasi varmaankin maksetaan jne. [/quote] Vehnä on käytännössä myrkkyä ihmisen elimistölle, on jo tutkittukin että edesauttavana tekijänä monessa sairaudessakin. En yhtään moiti ap:tä siitä ettei halua köyhänäkään syödä 5 pakettia leipää!

[/quote]

Kuinka myrkkyä elimistölle on olla syömättä mitään?

Vierailija
54/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:40"]Miksi leipäjonossa ei tarvitse todistaa olevansa varaton? Mustalaiset sun muut huijarit jättää mersunsa vähän matkan päähän ja hakee ilmaiset ruuat isolle perheelle vaikka olis varaa ostaa itse!! Vituttaa tuollainen, tarvitseeko edes olla Suomen kansalainen käydäkseen leipäjonossa vai pääseekö koko euroopan kerjäläisroskaväki apajille?
[/quote]
Leipäjonon pitäjä saa päättää, kenelle avustusta annetaan. Toki syrjiä ei saa. Joissakin leipäjonoissa on täytynyt olla Suomen passi, joissakin Kelakortti. Näistä on välitetty, mutta ei ole pidetty syrjivänä. Yleensä jonoissa ei kysytä mitään.

Jos varaa ajan diakonille tai Pelastusarmeijaan avustusta saadakseen, varattomuus täytyy todistaa.

Vierailija
55/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelija ostin aina perjantaisin 2 leipää. Kerran kuussa ostin margariinia ja puuropaketin ja todellakin pe ne 2 ranskanleipää. Nälkä meni ja halpaa oli.

Vierailija
56/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan auttaa sua ap! Tuli tosi paha mieli sun puolesta, ja täällä vielä porukka haukkuu minkä kerkiää! :( Voin lähettää vaikka lahjakortin ruokakauppaan, laita s-postiosoite tänne.

Vierailija
57/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis!!!! voisitko jo lopettaa kiusaamisen työkyvyttömyyden syistä. Hän kertoi jo, miksi ei ole työkykyinen. Jokainen ihminen voi sairastua. Aina siihen ei tarvita taustaksi kouluaikaa. Vain sadasosasekunti ja voit olla vaikka kaulasta alkaen liikuntakyvytön. Mietipä sitä, edes hetken verran.

Vierailija
58/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"]

Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä...

[/quote]

No, ensi kerralla olet siten puolitoista tuntia etuajassa.

Tämä masennuksen takia eläkkeelle pääsy on kyllä ihan uskomatonta soopaa. Sillä tavoin saadaan ihminen passivoitua yksin kotiin märehtimään ja murehtimaan, vaikka oikeasti kykenisi kyllä oman leipänsä eteen tekemään töitäkin. Kykenithän nytkin. Miksei masentuneena voi vaikka jakaa postia, siivota puistoja tms. missä et ole välittömässä vastuussa toisista ihmisistä jos kerran jaksat kuitenkin tuollaisenkin matkan polkea? Vaikka osa-aikatöitä tekisit?

Anteeksi, mutta et saa nyt täältä sympatiaa. Toisten armoille jättäytyminen vain pahentaa monen masentuneen alemmuuden tunnetta ja surkeaa oloa. Masentuneen pitäisi saada tuntea olevansa jollekin tai jossakin edes hyödyksi ja ei tuo eläkkeelle päästämisen toimintamalli ainakaan auta sitä.

Vierailija
59/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! 

Olen Tamperelainen nuori nainen. Itsellänikään ei mikään maailman paras tilanne ole, mutta kyllä minä hyvin pärjään. Ei ole ketään elätettävänä ja kesätöistä tuli juuri hyvin rahaa. Rahaa on jopa liikaa, koska en keksi sille mitään käyttöä. En tarvitse juuri nyt mitään erityistä, niin ajattelin vain säästää kaiken. Ruokaa mulla on myös kaapit täynnä. Jos Tampereella asut voit tulla hakemaan leipää, jauhelihaa, kinkkuja ja sen sellaisia pakkasesta! :) Jos et asu, niin voin tilillesi muutaman euron laittaa. 

Vierailija
60/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen lämpimästi ap:lle ja muillekin ostamaan paketin soijarouhetta! Soijarouheesta saa todella hyvää kastiketta makaroonille. Pussi maksaa noin 3 euroa ja siitä syö todella monta kertaa. Ei tarvitse muuta kuin mausteita ja vettä ja vaikka sipulia ja porkkanaa. On hyvää! 

Toivon sinulle ap aurinkoisempia päiviä! :)