Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli leipäjonossa tänään :(

Vierailija
29.06.2015 |

1,5 tuntia jonotin, 20 km poljin pyörällä sen takia, että lähdin sieltä melkein tyhjinkäsin pois :( Ainut mitä sain oli 6 pakettia paahtoleipää ja yksi viilipurkki! Palautin takaisin 5 pakettia paahtoleipää koska sanoin että en saa yksin niitä kaikkia syötyä eikä ole pakastinta. Olin jonon viimeisiä mutta silti mikä vaiva yhden vehnäpaahtoleipäpaketin takia! Joo ei saa valittaa mutta kun jotkut ulkomaalaiset sai sieltä monta pussia ruokaa ja muutakin kun pelkkää leipää joissa ei ole mitään ravintoarvoa! Yhteen perheeseenkin saattoi mennä jopa kuusi kassillista ruokaa kun kaikki lapset sai oman ruokakassin. Me yksinäiset oikeasti köyhät yksineläjät ei saada mitään! Olen työkyvytön ja mulla on täksi viikoksi 10 euroa rahaa eikä ketään kuka auttaa :(

Kommentit (221)

Vierailija
21/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 20 on siis Kirkkonummella.

Vierailija
22/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, turhaan kahdehdit maahanmuuttajia ja lapsiperheitä. Totta kai isolle lapsiperheelle annetaan enemmän ruokaa kuin yksineläjälle. Monella maahanmuuttajalla on iso perhe.

symppaan kyllä tilannettasi, se on kurja. Kannattaa tosiaan soittaa diakoniatyöhön.

Oletko koskaan kokeillut dyykkaamista? Sekin voisi olla hyvä ajatus, jos likellä on mitään ruokamarketteja.

Mutta kympillä kannattaa ostaa seuraavat:

Hiivaa ja grahamjauhoja, samaten leivontamargariinia. Menee reilu pari euroa, saat leipää pariksi viikoksi.

Munia, saat kymmenen 1,5 eurolla. Proteiinia...

Makaronia, maito ja soijarouhetta tai halpaa jauhelihaa. Tee makaronilaatikkoa, viidellä eurolla saat jo pienen satsin monelle päivälle.

Lopulla eurolla osta vaikka puurohiutaleita ja hiukan porkkanaa. 

Luonnosta voit käydä poimimassa nokkosia. Niistä ja maidosta, joka jäi makaronilaatikosta voisit keittää nokkoskeittoa, se on pinaatin makuista ja todella ravitsevaa. Keitettyä munaa päälle.

siinä on viikon safkat. Ei ole leveää, eikä ole oikein, että tuolla dieetillä pitää sinnitellä, mutta säilyt hengissä odottaessa eläkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeetä moittia aloittajaa. Vaikka hän olisi mennyt sinne kolmelta yöllä jonottamaan niin joku olisi kuitenkin viimeinen. Joku/jotkut saavat aina jonottamisen jälkeen pettyä. On kansallinen häpeä, että leipäjonojenkin tilanne on niin huono ettei kaikille tarvitseville voida taata edes sitä yhtä kassillista kunnon ruokaa.

Helsingissä on jo pitkään ollut tilanne, että röyhkeimmät eli venäläiset vievät suurimman osan kaikista tahoista joista jotain voisi saada. Sillä porukalla ei ole mitään moraalia. Kultakorut killuen, kalliit käsilaukut olalla tullaan jättäen autot parin korttelin päähän "piiloon" hakemaan köyhäinapua.

Vierailija
24/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lapsiperhe, yh ja muksut, toimeentulotukea pitäisi saada 750e eli ollaan eletty sen verran miinuksella pari kuukautta. Välillä on nälkä. Älä kadehdi. Huomenna menen kysymään heinäkuulle apua. Tsemppiä sulle, kympillä saa aika paljon.

Vierailija
25/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa saisit jostain pakastimen, on tosi hyödyllinen! Saiskohan niitä jostain halvalla käytettynä? Tsemppiä sulle ap!

Vierailija
26/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMAISTA LEIPÄÄ VITTU boohoo

Vierailija
27/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näistä koituu fiilis että avustaisin mielelläni.  Hernekeitto porisemaan.  Selviät varmasti.

Vierailija
28/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:56"]

Ap, turhaan kahdehdit maahanmuuttajia ja lapsiperheitä. Totta kai isolle lapsiperheelle annetaan enemmän ruokaa kuin yksineläjälle. Monella maahanmuuttajalla on iso perhe.

symppaan kyllä tilannettasi, se on kurja. Kannattaa tosiaan soittaa diakoniatyöhön.

Oletko koskaan kokeillut dyykkaamista? Sekin voisi olla hyvä ajatus, jos likellä on mitään ruokamarketteja.

Mutta kympillä kannattaa ostaa seuraavat:

Hiivaa ja grahamjauhoja, samaten leivontamargariinia. Menee reilu pari euroa, saat leipää pariksi viikoksi.

Munia, saat kymmenen 1,5 eurolla. Proteiinia...

Makaronia, maito ja soijarouhetta tai halpaa jauhelihaa. Tee makaronilaatikkoa, viidellä eurolla saat jo pienen satsin monelle päivälle.

Lopulla eurolla osta vaikka puurohiutaleita ja hiukan porkkanaa. 

Luonnosta voit käydä poimimassa nokkosia. Niistä ja maidosta, joka jäi makaronilaatikosta voisit keittää nokkoskeittoa, se on pinaatin makuista ja todella ravitsevaa. Keitettyä munaa päälle.

siinä on viikon safkat. Ei ole leveää, eikä ole oikein, että tuolla dieetillä pitää sinnitellä, mutta säilyt hengissä odottaessa eläkettä.

[/quote]

Hei, kiitti vinkeistä. En oo ap, mutta sulla on hyviä käytännönehdotuksia. Kuka tampio tuota alapeukutti?

Vierailija
29/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leivälläkin elää ihan hyvin jonkin aikaa. Myös perunat ovat halpaa ruokaa ja nyt saa vihanneksiakin edullisesti. Lisäksi kananmunia, tarjouslihaa jne. Noin meillä eletään ja lapsiakin on. Marjoja saa kohta poimia ihan ilmaiseksi.

Vierailija
30/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä asut"

Voisitko tehdä nopeasti vaikka g-mail sähköpostin, johon voisin laittaa viestiä ja kysyä mitä ruokaa haluaisit? Oletko helsingissä?

Vierailija
31/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hali* kyllä kaikki järjestyy. Oot arvokas.

Vierailija
32/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:06"]Yhyyyhyy ulkomaalaiset sitä sun tätä, ei oo reiluu yhyy. Ota vittu itteäs niskasta kiinni ja lopeta tuo ruikutus. Ei tuollasella uhriasenteella kukaan ketään töihin ota, saatanan marttyyri. Lopeta tuo itsesäälissä kieriskely ja ole kunnon suomalinen. Yhdellä sanalla: RYHDISTÄYDY!
[/quote]

Oikeastiko sanot masentuneelle RYHDISTÄYDY? Heh, olisikin noin helppoa. Eihän täällä masentuneita olis ollenkaan :) -ohis

Vierailija
33/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:59"]

Kunpa saisit jostain pakastimen, on tosi hyödyllinen! Saiskohan niitä jostain halvalla käytettynä? Tsemppiä sulle ap!

[/quote]Tori.fi:ssä on tälläkin hetkellä monta ilmoitusta, joissa annetaan toimiva pakastin.

Vierailija
34/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja tilanne! Joku asukas oli Malmilla kuvannut biojäteastiaa jonne oli heitetty kasapäin ruisleipää. Ensimmäinen kuva oli muovipusseineen päivineen olevista leivistä. Myöhemmin (ehkä lehtijutun perusteella) muovipussit oli otettu pois, mutta edelleen bioastiassa oli paljon poisheitettyä lepää. Outoa, että otetaan vastaan ruisleipää jota ei ole halukas syömään. Biojätteeseen heitettyä leipää oli runsaasti, sanoisin, että useampi kassillinen :(. Osoitetta en nyt muista, mutta alueella on ilmeisesti myös kaupugin vuokra-asuntoja. Olisko ollut Vilppulante tai Sodidintie/tai -kuja. Olen puolestasi hyvin, hyvin vihainen niille jotka tuhlaavat ruokaa jota toiset oman vapaa-aikansa uhraten hoitavat henkisestikin raskaan työosuuden jakeluun liittyen:(. 

Vierailija
35/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:05"]

Ap, missä asut"

Voisitko tehdä nopeasti vaikka g-mail sähköpostin, johon voisin laittaa viestiä ja kysyä mitä ruokaa haluaisit? Oletko helsingissä?

[/quote]

Ap, mä tarkotan tätä. En vaan kirjoita. Olen tosissani. Ilmoita itsestäs. Olen vielä noin tunnin hereilllä. Kenenkään ei pitäisi olla nälässä. Toivottavasti tää ei ole huono provo.i

Vierailija
36/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:47"]Olin yli puoli tuntia etuajassa siellä! Olen masennuksen takia työkyvytön ja ja mulla tulee seuraava eläke kylläkin vasta viikon päästä. Mulle ei tosiaankaan vuokraa tai mitään makseta! Sossusta en saa mitään. Elän minimieläkkeellä ja vuokra on 500! Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä :( Joo, joen vartta poljin ja tullessa mietin pyöräillessä jokeen hyppäämistä. Tässä maailmassa ei ole enää mitään järkeä...
[/quote]
Todellakin saat sossusta jos pelkkä vuokra 500 ja minimieläke. Ai niin, mutta eihän sulla oo edes minimi eläke koska oot kuntoutustuella tai sairaseläkkeellä.

Vierailija
37/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:10"] 

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:05"]

Ap, missä asut"

[/quote]

Ap, mä tarkotan tätä. En vaan kirjoita. Olen tosissani. Ilmoita itsestäs. Olen vielä noin tunnin hereilllä. Kenenkään ei pitäisi olla nälässä. Toivottavasti tää ei ole huono provo.i
[/quote]

Mä kanssa ihan tosissani autan, jos asut suht lähellä. -18

Vierailija
38/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:00"]ILMAISTA LEIPÄÄ VITTU boohoo
[/quote]

Miksi alapeukut? Pitääkö aina valittaa? Ei se ole minkään ruoka-apuyhdistyksen ongelma jos aikuinen ihminen ei osaa pitää taloudestaan huolta.

Vierailija
39/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:01"]Miksi sitä pitää aina ymmärtää kun maahanmuuttajilla on paljon lapsia eikä kykyä huolehtia heistä? Tutkimuksen mukaan yhdelläkään maahanmuuttajalla ei ole tänne tullessaan sitä lapsimäärää vaan ne tuotetaan täällä etuuksien ja rahan vuoksi. Niiden lisäksi se porukka vie vielä leivätkin suusta. Pelkkää pentutehtailua se on. 
[/quote]

Sinä olet huono ihminen!

Vierailija
40/221 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltä se vanha leipää on pois????