Tiedoksi että kuntoutusrahakin on leikkauslistalla
Onneksi tähän voi antaa palautetta. Antakaa te, keitä koskee. Nyt 800 euroa kuussa miinus verot.
https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/Participation?proposalId=032…
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kaveria ei auteta. t: Orpo, Purra & Hallitus
Uusi Oikeisto-Suomi.
Autetaanpas! Kaverin firmaa siis, vaikka velkarahalla ellei muuten. Velat teille ja massit meille.
t. orpo & EK
Ei ole varaa kuntouttaa. Jos ihminen hajoaa, hänet lopetetaan.
Olkaa varovaisia suojateillä.
Ah, onpa hyvä, että olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä. Voi teitä reppanoita!
Onko jostain kuntoutuksesta ollut jollekin jotain apua? Mä keittelin viikon kahvia kuntoutuksessa, ja kerran kävelin 200 metriä rannalle ja takaisin. Toisessa kuntoutuksessa muuta ei oikein olisi ehtinyt tehdäkään kuin syödä, viisi kertaa päivässä, ja ruokalevot päälle. Nälkä kuntoutuksessa ei ehdi tulla. Mitään hyötyähän niistä ei ollut.
Voi, voi, jos 16-vuotiaalta nepsy-tepsyltä viedään 800e/kk kuntoutusraha, kun ikätovereilla on käytössään 100 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Onko jostain kuntoutuksesta ollut jollekin jotain apua? Mä keittelin viikon kahvia kuntoutuksessa, ja kerran kävelin 200 metriä rannalle ja takaisin. Toisessa kuntoutuksessa muuta ei oikein olisi ehtinyt tehdäkään kuin syödä, viisi kertaa päivässä, ja ruokalevot päälle. Nälkä kuntoutuksessa ei ehdi tulla. Mitään hyötyähän niistä ei ollut.
Olit siis Kela-kuntoutuksessa. Kai annoit Kelalle palautetta huonosta kuntoutuskurssista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis Kela-kuntoutuksessa. Kai annoit Kelalle palautetta huonosta kuntoutuskurssista?
Toki. Se oli pakollinen. Olisin päässyt kolmannenkin kerran mutta kieltäydyin koska olin hankkinut koiranpennun.
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi, jos 16-vuotiaalta nepsy-tepsyltä viedään 800e/kk kuntoutusraha, kun ikätovereilla on käytössään 100 euroa kuussa.
Tunnen tapauksen, jonka vanhemmat pisti nuoren säästämään rahat ja 23-vuotiaana opiskelijana maksoi niillä psykoterapian omavastuuden. Eli oikeaan kohteeseen meni.
Mitä tuo siis käytännössä tarkoittaa? Aloitin juuri opiskelun kuntoutusrahan turvin. Ei kai tässä pidä eläkkeelle hakeutua että taloudellisesti pärjää, käsittämätöntä että jos yrittää kuntoutua työelämään eikä hae pääsyä eläkkeelle niin siitä rangaistaan.
Koskeeko tämä siis kaikkea ammatillista kuntoutumista vai Kelan kautta järjestettävää?
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko tämä siis kaikkea ammatillista kuntoutumista vai Kelan kautta järjestettävää?
Onko kenelläkään tietoa? Kun tuossa lausuntoesityksessä puhuttiin kansaneläkelaitoksesta, ei eläkevakuutusyhtiöistä.
Suomi nousuun kurjistamalla kansaa!
Liian pitkä holhous onkin huonosta, liian pitkät terapiat samoin, opiskelu ok, siirtyykö opiskelijat sitten opintotuen piiriin?
Työkyvyttömyyseläkkeellä. Indeksikorotus tulee tammikuussa -24. Eläke nousee mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutukset takaavat ainakin työpaikkoja siellä olevalle henkilökunnalle, eli sikäli tarpeellisia. Itse pääsin tk-eläkkeelle juuri kuntoutuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeellä. Indeksikorotus tulee tammikuussa -24. Eläke nousee mukavasti.
No joo, kiva saada pari kymppiä lisää kuussa kun inflaatio on se jo syönyt. Mutten valita.
Ainakin nuoren kuntoutumista seurataan Eikä siihen pääse ilman lääkärinlausuntoa. Täytyy siis kovistella lääkäreitä, jos laskevat nuoren kuntoutusrahalle liian löyhin perustein alun perin. Ainakin toisella asteella pitää joka lukukausi toimittaa KELa.lle opintopisteistä todistus.
Työeläkeyhtiön maksamassa ammattikuntoutuksessa sai +33% kuntoutusrahan päälle eli mullakin se olisi ollut reilu 4000€/kk ja koulumatkat sekä koulutarvikkeet (kannettava ym), miten lie jatkossa?
Vai koskeeko kuntoutus vain kelakuntoutusta?
Vierailija kirjoitti:
Työeläkeyhtiön maksamassa ammattikuntoutuksessa sai +33% kuntoutusrahan päälle eli mullakin se olisi ollut reilu 4000€/kk ja koulumatkat sekä koulutarvikkeet (kannettava ym), miten lie jatkossa?
Vai koskeeko kuntoutus vain kelakuntoutusta?
Korjaus kuntoutusleikkaus vain kela kuntoutusta?
Kaveria ei auteta. t: Orpo, Purra & Hallitus
Uusi Oikeisto-Suomi.