Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuiset lapset, jo omillanne asuvat, ettehän mene vanhempien luokse jouluksi niin sanotusti valmiiseen pöytään!

Vierailija
19.12.2022 |

Vanhempanne tietysti ottavat vastaan mutta olisivat suuresti iloisia ja onnellisia, jos osallistutte laittamisiin ja järjestelyihin.

Kommentit (440)

Vierailija
1/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä odota, että osallistuvat mihinkään. Minulle on ilo tarjota heille muutama lomapäivä.

t. kahden aikuisen äiti

Vierailija
2/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Ovat oikein tervetulleita. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen. Ei tarvitse kuulemma tuoda tai tehdä mitään. Vanhempani tykkäävät järjestää joulua ja heillä on siihen aikaakin. Itse yritän selvitä vuorotyöstä ja lastenhoidosta eikä ole aikaa tehdä mitään jouluvalmisteluja.

Vierailija
4/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tähän muita huuseeraamaan vaan mieluummin teen kaiken itse haluamallani tavalla. 

Vierailija
5/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene ollenkaan, nautin joulusta yksin.

Vierailija
6/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, on ihanaa kun täysi-ikäinen lapsi tulee jouluksi kotiin. Pääsee valmiiseen ruokapöytään. Lisäksi äitini on yhtenä joulun päivistä kutsunut meidät valmiiseen pöytään hänen luokseen.

Vierailija
7/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei halua ketään muuta esim. keittiöönsä hääräämään, vaan haluavat tehdä itse. Joten jokainen sopikoon itse vieraidensa kanssa miten toimitaan ja toki on kohteliasta aina kysyä voiko olla avuksi.

Vierailija
8/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menekään, sillä meillä on sovittu että se pöytä puretaan edellisenä päivänä ja minä sitten kokoan sen kun menen sinne, eli en mene "valmiiseen pöytään".

Vierailija
9/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kun kutsutaan.

Vierailija
10/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenpä. Ja matkustan 16 tuntia yhteen suuntaan sen takia. Isä kysyi jo, mitä haluan ruoaksi, kun saavun illalla 22. pvä.

Vierailija
11/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Ei tarvitse osallistua ruuanlaittoon, kunhan tulevat kotiin. Otan ilolla lapset vastaan, laitan pöydän koreaksi ja nautimme siitä, että saamme viettää taas joulun koko perheen voimin. Voi tulla joulu, ettei päästä yhdessä kokoontumaan ja nyt nautitaan kaikesta kun vielä voidaan.

Vierailija
12/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toisen lapsen perhe on sairastellut koko syksyn. Me tehtiin heille jopa joulusiivous, että jaksavat!

Ja todellakin tulevat jouluna meille syömään useammankin kerran. Ja mukaan saa pakata ruokaa, jos haluaa.

Vierailija
13/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun vanhempaini jaksaa tehdä menen. Kunnioitan heidän tahtoa, enkä jonkun av-mamman.

Vierailija
14/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu aina tervetulleita ja pyydetään vierailulle pariksi päiväksi koska asuvat kaukana. Vierailu noudattaa aina samaa kaavaa. Emäntä häärää keittiössä eikä kukaan SAA auttaa. Seuraavana päivänä alkaa mökötys ja mäkätys kun kukaan ei auta ja tunnelma on jäinen.

Vierailija
15/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, kun kutsun joulua viettämään, niin en kutsu piikomaan. Aikuiset lapset ovat tervetulleita, kunhan muistuttavat puolisoitaan, että nämäkään eivät meidän joulunviettotapoihimme puutu. Kun puoliso, lasteni isä, lämmittää joulusaunan tavallaan ja haluamaansa aikaan, niin vävyjen ei sovi selittää, että he tekisivät sen paremmin. Tai kun isä paistaa kinkun, ei ole sopivaa pitää keittiössä saarnaa eläinten oikeuksien puolesta. Ja jos minä paistan vain tähtipipareita enkä sydämiä lainkaan, niin kyse on perinteestä, ei halveksittavasta muutosvastarinnasta.

Meillä on meidän joulu, omalla tavalla laiteltu ja valmistettu. En kaipaa joulusiivousapua tai nyyttäritarjoiluja. Jos tämä ei kelpaa, ei ole pakko tulla jouluksi lapsuudenkotiin. Meillä joulu on silti meidänlainen vaikka kahdestaankin (eikä sekään ole mikään huono vaihtoehto).

Vierailija
16/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne "auttavat" kädet ole kuin tiellä. Meillä on omat tapamme ja ruutiimme eikä siihen tarvitse kenenkään tulla säätämään.

- mummi ja vaari

Vierailija
17/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tulee valmiiseen pöytään, jotta jaksaa taas tapaninpäivänä hoitaa sairaalassa potilaita.

Vierailija
18/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin saa tulla valmiiseen pöytään. Vanhempani eivät kuitenkaan koskaan tule, koska "me niin tykätään olla kotona". Mahdotonta olla vastavuoroinen, jos toinen osapuoli ei sitä halua.

Vierailija
19/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on tosiaan tätejä tms jotka kieltävät avun. Eivät halua ketään hienoon keittiöönsä sekoilemaan. Minustakin olisi kivempaa tehdä yhdessä, mutta boomerit on boomerit.

Vierailija
20/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minun äitini on tehnyt selväksi, että joulut tulisi viettää hänen luonaan, eikä missään nimessä suostu lähtemään mihinkään. Osallistua ei myöskään saa, vaan joulu on hänen shownsa, jossa muut ovat lähinnä statistin roolissa. Pari kertaa olen vienyt ruokatuomisia, niille on joko nyrpistely tai jätetty jopa kokonaan pois pöydästä.

Minä puolestaan perheellisenä (useampi lapsi) haluan viettää joulua leppoisassa ilmapiirissä, ja varsinkin tarjota sen lapsilleni. Vietetäänkin siis joulua meillä, miehen vanhemmat tulevat, mutta oma äitini ei suostu tulemaan lapsensa ja lastenlapsiensa kotiin, vaan viettää joulua mieluummin yksin omassa kodissaan. Ja on tietysti katkera siitä että hänen joulunsa näin pilataan.

Että kiitos vaan Ap:lle vinkistä, ei toimi meillä.