Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti unilääkkeeksi mirtazapinia 4.5mg illalla

Vierailija
15.02.2022 |

Uskallanko aloittaa kun yritän laiduttaa?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös lääke lihottaa. Nyt kohta kaksi viikkoa ottanut unettomuuteen ja +4kg tullut. Tänäänkin olen syönyt normaaliruoan lisäksi 8 (!!) näkkileipää ja muroja, mitä en syö normaalisti ollenkaan. Hiilarihimot on ihan valtavat ja tuntuu, että on "pakko" syödä, kun teen päätetyöskentelyä ja tulee olo, että aivot sammuvat ellen saa ruokaa NYT HETI. Hirveä lääke, lopetan parin päivän päästä, kun unitilanne on nyt tasaantunut taas hetkellisesti.

Vierailija
62/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka 4 suomalaiselle tarjotaan mirtsaa  hyvä lääke kun muuta ei keksitä. TUA LIHOTUS ON TÄYTTÄ UTOPIAA.  minä kyllä nukun enkä käy jääkaapilla. LUULO TAUTI PITÄÄ TODENTAA NUPPI TOHTORILLA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi suositella mielummin mirtatsapiinia kuin bentsoja? Bentsot nukuttava mutta eivät tee seuraavaksi päiväksi zombiksi kuten mirtatsapiini. Siihen päälle vielä pohjaton nälkä. Ymmärtäisivätpä lääkäritkin tämän. Minusta tuntuu, että haluavat kiusata etenkin naisia kun eivät määrää kunnon lääkkeitä.

Vierailija
64/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SIIS LÄSKEILLE kirjoitti:

joka 4 suomalaiselle tarjotaan mirtsaa  hyvä lääke kun muuta ei keksitä. TUA LIHOTUS ON TÄYTTÄ UTOPIAA.  minä kyllä nukun enkä käy jääkaapilla. LUULO TAUTI PITÄÄ TODENTAA NUPPI TOHTORILLA.

kai sä tajuat, että ihmiset on erilaisia. ei sama lääke lihota kaikkia.

et voi oman kokemuksesi (eli yhden ihmisen otannan) perusteella väittää, että kukaan muu ei voi lääkkeestä lihoa. moni on täällä kertonut lihovansa ja lääkäritkin tunnustavat lääkkeen mahdollisen lihottavan vaikutuksen

Vierailija
65/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatooni ja kärsimyskukka ajaa saman asian.

No voi vitsi, miksi mä olen rampannut 25 vuotta erikoislääkäreillä kun täällä on spesialisti paikalla???

Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
66/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin ei kyllä nukuta mitenkään. Ihan sama millainen annos on aivan turha lääke. Eikä se lihota. Nyt menee levomepromazine, ketipinor, Zypadhera. Ja mikään ei lihota! Lievä masennus diagnoosina.

Melko tuhti satsi lievään masennukseen sulla.

Vierailija
67/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tarjottiin mm. tuota unettomuuteen. Siitä tulee pienestäkin murusesta levottomat jalat ja ahdistava, painostava olo, vähän tukehtumisen tunne. Seuraavana päivänä "kihelmöi" ja olo on levoton. Olen herkkä lääkkeiden haittavaikutuksille. Ihmettelen, miksi nykyisin on menty tähän, että tarjotaan psyykelääkkeitä unettomuuteen.

Vierailija
68/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tarjottiin mm. tuota unettomuuteen. Siitä tulee pienestäkin murusesta levottomat jalat ja ahdistava, painostava olo, vähän tukehtumisen tunne. Seuraavana päivänä "kihelmöi" ja olo on levoton. Olen herkkä lääkkeiden haittavaikutuksille. Ihmettelen, miksi nykyisin on menty tähän, että tarjotaan psyykelääkkeitä unettomuuteen.

Se alkoi joitakin vuosia sitten tuo sairas tapa että unettomuuteen ei saa unilääkkeitä vaan mielialamömmöjä. Sitten jos mielialamömmöt ei nukuta niin saat olla ilman lääkkeitä tai saat unilääkkeitä vain harvoin otettavaksi. Sehän auttaa kun saa joskus nukuttua. Useimmat yöt valvot tai nukut hyvin vähän.

Vierailija
69/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Oli varmaan kirjoitusvirhe.

Mulla oli 3,75 mg, elikkäs siis 15 mg tabletin neljäsosa.

Ei ollut. Mirtazapin 4,5mg tabletti

Ei sellaista ole olemassakaan. 15 mg on pienin Mirtazapiini tabletti. Ehkä kyseessä on 45 mg tabletti joita kyllä löytyy?

On 4,5mg olemassa. Pienin on 1mg.

Menehän vaikka Fimean sivuilta tarkistamaan niin 15 mg on pienin. Tuolla 1 mg tabletilla olet aivan väärässä lääkkeessä.

Älä jauha paskaa. Mulla on mirtazapin 4,5mg

Vierailija
70/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapinia määrätään vain masennuslääkkeeksi, ei koskaan unimömmöksi, koska sillä on liian pitkä puoliintumisaika; vaikuttaa unettavasti n. 16 tuntia. Suurempi lihomisriski samasta syystä.

Vierailija
71/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu tuo puolikas tai neljännes mirta pari vuotta, ei se lihota eikä tee oikeestaan mitään sivuvaikutuksia,ekalla viikolla ehkä.

Uneen vaikuttava annos ihan mitättömän pieni .

Tosin joskus se ei auta,joskus auttaa.

Veikkaan että nuilla lihojilla valmiiksi jo vääristynyt suhde ruokaan.

Vierailija
72/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia asiantuntijoita täällä🙄. Mirtazapinia useasti määrätään unilääkkeeksi pienellä annoksella ja sitä on

4,5mg tabletteina muun muassa.

Vierailija
73/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuuden lääkehoitojen nyrkkisääntö on, että tosi hyvää lääkettä ei ole. Surullista mutta totta. Bentso paras lyhytaikaiseen max parin yön käyttöön kerrallaan, mutta pitempiaikaisessa sotkee oman unisyklin ja GHB-tasapainon, paljon samoja mieliala-ahdistushaittoja kuin alkoholin tissuttelulla koska vaikutuskin tulee sieltä. Ketipinor ja mirta lihottaa, osalle sopii ihan pienenä murusena, mut jos ei toimi niin ei hyvä.

Itsellä perinnöllinen vaihdevuosista käynnistyvä unettomuus lähes varmastk tulossa (aamuherääminen jo aikaistunut, tällä se meidän suvussa lähtee) ja oon ajatellut kokeilla siten, että käytän jotain lääkettä 2-3 pv viikossa enkä yritäkään ajatella että joka yö pitäis nukkua. Aivojen sammuttaminen keinolla millä hyvänsä ei palvele terveyttä.

Vierailija
74/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin eilen taas 2,5 mg (1/6 tabletista) ja sain hyvät unet. Ei väsytä seuraavana päivänä eikä lihota. Reseptin mukaan pitäisi ottaa puolikas, mutta olen todennut tämän pikkupalasen parhaaksi itselle - hyvin yksilöllisiä on nämä jutut. En tosiaan sano, ettei jollekin voisi aiheuttaa vaikka mitä haittoja tämä lääke.

Vierailija
75/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin kahdessa kuukaudessa 9 kiloa tuolla annostuksella. En ottaisi.

Vierailija
76/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako aiheuttaa aineenvaihdunnan hidastumista siten että tekee ummetusta? Olen käyttänyt ajoittain ja yhdistän sen siihen että käytön aikana maha on ihan tukossa.

Vierailija
77/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lisäsi pienelläkin annoksella ruokahalua ja painoa tuli äkkiä 7 kg lisää. Olen nyt lopettanut ja siirtynyt melatoniiniin ja joogaan. Nukun ihan ok näillä keinoilla ja paino putoaa.

Vierailija
78/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Oli varmaan kirjoitusvirhe.

Mulla oli 3,75 mg, elikkäs siis 15 mg tabletin neljäsosa.

Ei ollut. Mirtazapin 4,5mg tabletti

Ei sellaista ole olemassakaan. 15 mg on pienin Mirtazapiini tabletti. Ehkä kyseessä on 45 mg tabletti joita kyllä löytyy?

On 4,5mg olemassa. Pienin on 1mg.

Menehän vaikka Fimean sivuilta tarkistamaan niin 15 mg on pienin. Tuolla 1 mg tabletilla olet aivan väärässä lääkkeessä.

Googletappas ihan itse mirtazapin 4,5mg ja tule sitten pätemään

Vierailija
79/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapinia määrätään vain masennuslääkkeeksi, ei koskaan unimömmöksi, koska sillä on liian pitkä puoliintumisaika; vaikuttaa unettavasti n. 16 tuntia. Suurempi lihomisriski samasta syystä.

Kun oikeaa unilääkettä ei enää lääkäri halunnut kirjoittaa niin mirtsa oli ensimmäinen mitä kokeiltiin. Sitten ketipinoria ja kun kummastakaan ei ollut hyötyä niin sain vajaan määrän unilääkettä. Lopulta olin melkein kaksi vuotta pelkän melatoniinin varassa. Meni hermot kun syyttivät lääkkeen väärinkäytöstä niin sanoin että antaa olla. Melatoniini auttaa vähän, hyvin vähän. Nuo mielialalääkkeet ei auttaneet ollenkaan ja niistä on haittoja joita lääkärit vähättelee.

Vierailija
80/106 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako aiheuttaa aineenvaihdunnan hidastumista siten että tekee ummetusta? Olen käyttänyt ajoittain ja yhdistän sen siihen että käytön aikana maha on ihan tukossa.

Näköjään yleinen sivuvaikutus on ummetus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän