Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti unilääkkeeksi mirtazapinia 4.5mg illalla

Vierailija
15.02.2022 |

Uskallanko aloittaa kun yritän laiduttaa?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota määrää minä käytän iltaisin ja auttaa kyllä. 

Olen tuota kyllä pohtinut miksi kylläisyyden tunne on kadonnut ja on usein kova nälkä, mutta eihän sitä ole pakko syödä yli tarpeensa, pystyn siihenkin jos haluan. Siis tuo lääke ei sinällään itsessään lihota, mutta vaikuttaa näläntunteeseen.

Ensimmäisen käyttöyön jälkeen voi olla aamupökkyrä, mutta se häviää yhden tai kahden pillerin jälkeen.

Mulla ei aamupökkyrä hävinnyt sen parin viikon aikana minkä mirtsaa käytin akuuttiin unettomuuteen… Mutta ei se kyllä myöskään vaikuttanut ruokahaluun tai kylläisyyden tunteeseen, eli hyvinkin yksilöllistä miten vaikuttaa. Suosittelen kokeilemaan jos on vakavia uniongelmia; oli aivan mahtava tunne kuin kuukauden nukahtamisongelmien ja pätkäunien jälkeen tunsin sänkyyn mennessä kuinka keho rauhoittui yöunille ja nukuin yhtä soittoa aamuherätykseen saakka.

Lääkärini sanoi, ettei ennen uskonut ko lääkkeen aiheuttavan lihomista, ennen kuin lähisukulainen lihoi kymmeniä kiloja alettuaan käyttämään mirtazapinia. Varmaan yksilöllistäkin mutta en ole kuullut ainuttakaan joka ei olisi lihonut.

Farmaseutti vahvisti, että lääke poistaa kylläisyyden tunteen ja se saa " jopa ahmimaan". Aika moni myös tuntee ettei ole päiväsaikaan " virkeä". Pöhnäinen olo ja sillä lääkkeen määrällä ei merkitystä siihen tuleeko halu syödä ja syödä.

Vierailija
22/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota aivan pieni murunen. Narskauta tabletin päästä

Semmonen nonparelli. Hyvät unet eikä

Lihota. Isompi annos tekee huomenna veteläksi syömäkoneeksi.

Narskauta :D Minä laitan neljään osaan ihan lääkkeiden puolittamiseen tarkoitetulla leikkurilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuota kyllä pohtinut miksi kylläisyyden tunne on kadonnut ja on usein kova nälkä, mutta eihän sitä ole pakko syödä yli tarpeensa, pystyn siihenkin jos haluan. Siis tuo lääke ei sinällään itsessään lihota, mutta vaikuttaa näläntunteeseen.

Ensimmäisen käyttöyön jälkeen voi olla aamupökkyrä, mutta se häviää yhden tai kahden pillerin jälkeen.

Mulla ei aamupökkyrä hävinnyt sen parin viikon aikana minkä mirtsaa käytin akuuttiin unettomuuteen… Mutta ei se kyllä myöskään vaikuttanut ruokahaluun tai kylläisyyden tunteeseen, eli hyvinkin yksilöllistä miten vaikuttaa. Suosittelen kokeilemaan jos on vakavia uniongelmia; oli aivan mahtava tunne kuin kuukauden nukahtamisongelmien ja pätkäunien jälkeen tunsin sänkyyn mennessä kuinka keho rauhoittui yöunille ja nukuin yhtä soittoa aamuherätykseen saakka.

Lääkärini sanoi, ettei ennen uskonut ko lääkkeen aiheuttavan lihomista, ennen kuin lähisukulainen lihoi kymmeniä kiloja alettuaan käyttämään mirtazapinia. Varmaan yksilöllistäkin mutta en ole kuullut ainuttakaan joka ei olisi lihonut.

Farmaseutti vahvisti, että lääke poistaa kylläisyyden tunteen ja se saa " jopa ahmimaan". Aika moni myös tuntee ettei ole päiväsaikaan " virkeä". Pöhnäinen olo ja sillä lääkkeen määrällä ei merkitystä siihen tuleeko halu syödä ja syödä.

Halu syödä ei lihota vaan se jos syö liikaa. Ei kaikkia mielihaluja ole pakko toteuttaa. 

Vierailija
24/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin ei kyllä nukuta mitenkään. Ihan sama millainen annos on aivan turha lääke. Eikä se lihota. Nyt menee levomepromazine, ketipinor, Zypadhera. Ja mikään ei lihota! Lievä masennus diagnoosina.

Nukuttaa ainoastaan pienenä annoksena, puolikas tabletti on maksimi. Teho alka vasta useiden viikkojen jälkeen. 

Vierailija
25/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sillä tuli 10kg lisää painoa muutamassa viikossa kun pisti syötättämään 10 000kcl päivässä. Meni vain filmi poikki moneksi viikoksi. Muistin vain nähneeni unen missä söin itseni 10kg lihavammaksi vaikka oksenkin parikymmentä kertaa päivässä. Se ei ollutkaan unta. Lääke lopetettiin mutta ongelmat jäi Sitä bulimiaa sitten kärsittiinkin muutama vuosi ihan siihen asti että yritin itsemurhaa lääkkeillä.

Älä valehtele. 

Vierailija
26/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Vierailija
27/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö. Entisen sekakäyttäjän rohisevalla rintaäänellä neuvon, että ei kannata syödä mitään muita unilääkkeitä, kuin bentsoja. Hyvin siedettyjä ja haittavaikutukset tiedossa. Tietenkin vain lyhyitä aikoja ja lääkärin ohjeen mukaan.

Vierailija
28/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino nousi 3kk aikana 3kg vaikka syömiset ja liikkuminen ei muuttunut tuon lääkityksen myötä. :( Ilmeisesti hidastaa aineenvaihduntaa?

Vierailija
29/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Oli varmaan kirjoitusvirhe.

Mulla oli 3,75 mg, elikkäs siis 15 mg tabletin neljäsosa.

Vierailija
30/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

No siinä tabletissa on sen verran

Vierailija
31/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Oli varmaan kirjoitusvirhe.

Mulla oli 3,75 mg, elikkäs siis 15 mg tabletin neljäsosa.

Ei ollut. Mirtazapin 4,5mg tabletti

Vierailija
32/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halu syödä ei lihota vaan se jos syö liikaa. Ei kaikkia mielihaluja ole pakko toteuttaa. 

Lääkeperäinen nälkä on eri asia. Tuntee kuolevansa nälkään ja että luut kalisevat toisiaan vasten, vaikka kuinka söisi. Kokemukseni ei ole Mirtazapinista, mutta sitä nälkää ei todellakaan voinut vastustaa, koska tuntui että on pakko syödä tai kuolee.

Vierailija
33/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ,äärätään vähän hemmetin omituisesti lääkkeitä, tää meno ois ihan laitonta muualla.

Hysteerisin sekopäisyys minkä oon kuullu on se et suomalaisille syötetään seroquellia nukkumiseen, jos tietää lääkekemiasta tai aiheeseen liittyvistä oijeueenkäynneistä niin tää suomen meno on ihan sekopäistä ja super koomista!

Vierailija
34/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihomisesta en tiedä, koska käytin tuota lääkettä vain vähän aikaa, mutta muuten oli kyllä kauhea lääke. Aiheutti painajaisia ja todella voimakasta päiväväsymystä. Nuokuin vain koko seuraavan päivän.

Kannattaa toki kokeilla, eihän se kaikkiin samoin vaikuta.

Mun sukulainen kehuu ja on käyttänyt jo vuosia. Nimenomaan unettomuuteen se miniannos.

Vierailija
35/106 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrättiin vaihdevuosien unettomuuteen 3.75-7.5 mg iltaisin. Aluksi auttoi hyvin, mutta nyt vuoden käytön jälkeen vaikutus tuntuu hiipuvan.

Painoon tai syömiseen ei ole mitenkään vaikuttanut.

Vierailija
36/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkeperäinen nälkä on eri asia. Tuntee kuolevansa nälkään ja että luut kalisevat toisiaan vasten, vaikka kuinka söisi. Kokemukseni ei ole Mirtazapinista, mutta sitä nälkää ei todellakaan voinut vastustaa, koska tuntui että on pakko syödä tai kuolee.

Niin sinun kokemuksesi. Minä en ole lihonut Mirtazapinilla kun syön silti vain aterioilla ja saman määrän kuin ennenkin. 

Vierailija
37/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meinasi tulla psykoosi tuosta ja nimenomaan tuolla annoksella. Kamala kokemus. Mieluummin unettomuus.

Vierailija
38/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatooni ja kärsimyskukka ajaa saman asian.

Vierailija
39/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä meinasi tulla psykoosi tuosta ja nimenomaan tuolla annoksella. Kamala kokemus. Mieluummin unettomuus.

Melkein sain psykoosin = kuvittelet niin? Ei tuollaista diagnoosia voi tehdä. Ei se ole mikään lähes liukastuin-kokemus. 

Vierailija
40/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatooni ja kärsimyskukka ajaa saman asian.

No voi vitsi, miksi mä olen rampannut 25 vuotta erikoislääkäreillä kun täällä on spesialisti paikalla???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän