Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti unilääkkeeksi mirtazapinia 4.5mg illalla

Vierailija
15.02.2022 |

Uskallanko aloittaa kun yritän laiduttaa?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkumattomuus lihottaa enemmin.

Tämä. Itse vaan laihduin kun aloitin Mirtatsapiinin syömisen uneen eli aloin nukkumaan kunnolla, ja söin sitä noin vuoden ehkä säännöllisesti, ja sen jälkeen aina välillä tarvittaessa.

Vierailija
42/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on sinulle tärkeämpää hyvät yöunet vai laihempi kroppa. Jos vastasit jälkimmäisen et ehkä ole vielä tärpeeksi väsynyt ja sitä kautta huonovointinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sillä tuli 10kg lisää painoa muutamassa viikossa kun pisti syötättämään 10 000kcl päivässä. Meni vain filmi poikki moneksi viikoksi. Muistin vain nähneeni unen missä söin itseni 10kg lihavammaksi vaikka oksenkin parikymmentä kertaa päivässä. Se ei ollutkaan unta. Lääke lopetettiin mutta ongelmat jäi Sitä bulimiaa sitten kärsittiinkin muutama vuosi ihan siihen asti että yritin itsemurhaa lääkkeillä.

Älä valehtele. 

Valehtele mistä?

Eri

Vierailija
44/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke hetkelliseen uniongelmaan, ota kuurina esim. viikko. Vain pieni muru. Jos otat liikaa, olet aamulla väsynyt. Itselleni puolikas oli liikaa, mutta veitsellä napsautin lääkkeen neljään osaan ja yksi sellainen muru riittää yössä.

Tottakai ensimmäisen yön jälkeen voi olla tokkuraisuutta, joten kannattaa ajoittaa viikonloppuun. 

Näin lyhyesti käytettynä ehdit palauttaa unirytmiä ja nukkua univelkaa ja lyhyt käyttö ei painoa ehdi nostaa.

Vierailija
45/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neljäsosa pilleristä (3,75mg) auttaa. Ylipainoa on kertynyt ties mistä syystä, mutta Mirtazapin ei ole estänyt laihduttamista, pari kiloa kuussa on pudonnut neljän kuukauden ajan. Tarkoitus on jatkaa laihtumista vielä muutama kuukausi.

Vierailija
46/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Oli varmaan kirjoitusvirhe.

Mulla oli 3,75 mg, elikkäs siis 15 mg tabletin neljäsosa.

Ei ollut. Mirtazapin 4,5mg tabletti

Ei sellaista ole olemassakaan. 15 mg on pienin Mirtazapiini tabletti. Ehkä kyseessä on 45 mg tabletti joita kyllä löytyy?

Vierailija
47/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatooni ja kärsimyskukka ajaa saman asian.

No voi vitsi, miksi mä olen rampannut 25 vuotta erikoislääkäreillä kun täällä on spesialisti paikalla???

Lääkäreiden tehtävä ei ole parantaa vaan pitää huoli että tulet takaisin hakemaan lisää nappeja.

Lääkärit ei tiedä mitään ravinnosta ja liikunnasta.

Vierailija
48/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan neljäsosan 15mg:n lääkkeestä. Otan epäsäännöllisesti. Silloin kun  on huonomman nukkumisen jakso. Otan lääkkeen vain vapaapäivinä eli täytyy olla mahdollisuus aamulla nukkua pidempään kuin 6.30.  Vaikka annostus on pieni, tekee se tokkuraiseksi aamun ja kyllä minäkin huomaan, että ruokahalu on isompi. Otan ehkä 1-5 kpl/ kuukausi. Mirta sopii paljon paremmin minulla uniongelmiin koska suurin onglma minulla on aamuyöstä valvominen ja Mirta auttaa nimenomaan pidempi kestoisesti.

Vierailija
49/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lääke hetkelliseen uniongelmaan, ota kuurina esim. viikko. Vain pieni muru. Jos otat liikaa, olet aamulla väsynyt. Itselleni puolikas oli liikaa, mutta veitsellä napsautin lääkkeen neljään osaan ja yksi sellainen muru riittää yössä.

Tottakai ensimmäisen yön jälkeen voi olla tokkuraisuutta, joten kannattaa ajoittaa viikonloppuun. 

Näin lyhyesti käytettynä ehdit palauttaa unirytmiä ja nukkua univelkaa ja lyhyt käyttö ei painoa ehdi nostaa.

Ei, ei ja vielä kerran ei. Tämän lääkkeen vaikutus ei ala edes viikossa vielä. Plasebosta kyse jos luulette niin. 

Vierailija
50/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi vitsi, miksi mä olen rampannut 25 vuotta erikoislääkäreillä kun täällä on spesialisti paikalla???

Lääkäreiden tehtävä ei ole parantaa vaan pitää huoli että tulet takaisin hakemaan lisää nappeja.

Eli tuon kirjoittajan tehtävä on saada ihmiset voimaan paremmin tuolla logiikalla? Pälli. Totta munassa palstalaiset tietävät kaiken ravinnosta ja liikunnasta! Miten tämä muuten liittyi unettomuuteen joka johtuu ihan eri seikasta? 

Vierailija
51/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaan unettomuuteen saa nykyään vain pilipalilääkkeitä. Ei niillä saa nukutuksi niin alkaa kummasti houkuttaa mikä tahansa apu. Vaikka laittomilta markkinoilta.

Vierailija
52/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Ei sellaista ole olemassakaan. 15 mg on pienin Mirtazapiini tabletti. Ehkä kyseessä on 45 mg tabletti joita kyllä löytyy?

On 4,5mg olemassa. Pienin on 1mg.

Vierailija
53/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Menehän vaikka Fimean sivuilta tarkistamaan niin 15 mg on pienin. Tuolla 1 mg tabletilla olet aivan väärässä lääkkeessä.

Vierailija
54/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

4,5mg?

onpa tarkka määrä..

Menehän vaikka Fimean sivuilta tarkistamaan niin 15 mg on pienin. Tuolla 1 mg tabletilla olet aivan väärässä lääkkeessä.

Boikotoit Töysän apteekkia?

Vierailija
55/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja vielä kerran ei. Tämän lääkkeen vaikutus ei ala edes viikossa vielä. Plasebosta kyse jos luulette niin. 

Mirtazapinin unettava vaikutus todellakin alkaa noin tunti lääkkeen nauttimisesta.

Vierailija
56/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ku pari nappia helttaan ja untenmaille.

Vierailija
57/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee tuosta myös ihan sekava olo seuraavaksi päiväksi, samaten ei pysty ajattelemaan kuin ruokaa. Toki voi harjoittaa itsekuria, jos se itsestä on normaalia elämää, että kuola vain valuu pitkin päivää, eikä pysty keskittymään mihinkään, kun joka toinen ajatus on ruoka. Minusta se ei ole. Ne ruokahimot hävisivät kyllä aikanaan, mutta silti paino vain nousi ja nousi. Eli ruokamääriä olisi pitänyt vähentää reilusti normaalista, kun lääke sekoitti aineenvaihdunnan. Lihoin muutamassa kuukaudessa 8 kg mikä piti sisällään muutaman ahmintakohtauksen, kun itsekuri ei enää pitänyt. En todellakaan usko, että ne muutama kohtaus olisivat pitäneet sisällään niin paljon kaloreita, että siitä olisi 8 kg saanut. Jotain kummallista se lääke teki elimistölleni, mutta toki ne vaikutukset ovat yksilöllisiä.

Vierailija
58/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin ei kyllä nukuta mitenkään. Ihan sama millainen annos on aivan turha lääke. Eikä se lihota. Nyt menee levomepromazine, ketipinor, Zypadhera. Ja mikään ei lihota! Lievä masennus diagnoosina.

Lyö vartissa tajuttomaksi kuin metrinen halko. Ketiä voi vetää vaikka kuinka eikä se väsytä, ainoastaan tekee yli gramman annoksella sekavaksi. Tehokkaampi Mirta on nukuttamisessa kuin mitkään nukahtamislääkkeet tai neuroleptit mitä minulla on ollut.

Vierailija
59/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mitä mömmöjä lapatte naamaan!

Vierailija
60/106 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain on pakko ottaa, niin mieluummin tätä kuin nukahtamislääkettä eli bentsoja. Itse sain Mirtaa, ja yhden kerran kokeiltuani heitin nukahtamislääkkeen roskiin, Mirta on niin paljon parempi. Onneksi en ole sitäkään tarvinnut kuin muutaman kerran. Nukahtamislääke aiheuttaa minulle paljon pahemman tokkuran ja lisäksi päänsäryn, Mirtalla olin aamulla ihan pirteä.

Ota se tunti ennen nukkumaan menoa, ja mitä pienempi annos, sen parempi. Tässä lääkkeessä annoksen nostaminen ei sitten tule auttamaan mitään, päinvastoin. Itse otan 3.5 mg jos täytyy ottaa. Huomasin että nestettä se kerää, mutta ruokahalussa en huomannut mitään muutosta. 

Yhtäkään lääkettä ei voi suositella jatkuvaan käyttöön. Ymmärrän että joskus on pakko, mutta jos niin kauan täytyy Mirtaa syödä univaikeuksiin että painokin ehtii nousta niin kannattaa ehkä miettiä missä on vika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi