Eikö kesäisin ole ahdistavaa asua kerrostalossa??
Helteillä kämppä sekä käytävät kuumia kuin mitkä ja se tunne pysyy piiitkään vaikka säät viilenisi. Ei pihamaata missä olla tai sipsutella avojaloin nurtsilla aamutuimaan kahvikuppi kädessä. Ainoastaan ahdistava parveke, josta tuijottelee vastapäisiä kerrostaloja sekä liikkeitä tahi puunlatvoja.
Kommentit (103)
Köyhät klusteroituvat, heidät sijoitetaan kerrostaloihin.
Miksi kerrostaloasumista haukutaan aina? Asumismuoto siinä missä muutkin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:23"]
Meillä on iso parveke merinäköalalla. Haluan myös asua keskustan tuntumassa lähellä "kaikkea". Varmaan ahdistaisi asua betonilähiössä, mutta ei sen enempää kuin keskellä ei mitäön omakotitalossa. Ok-talo keskustan lähellä olisi toki kiva, mutta mieluummin kerrostalo - en jaksa harrastaa pihaa enkä hoitaa taloa. Ymmärrän toki, että monille se on ilo. Mulle muut asiat ovat tärkeitä.
[/quote]
Monelle postimerkin kokoisella tontilla omakotitalossa asuvalle kerrostalo on yhtä kuin epämääräisellä alueella sijaitseva vanha ja huonokuntoinen betonikuutiokerrostalo. Eivät ymmärrä, että kerrostaloja on monenlaisia ja monilla sijainneilla, myös sellaisilla upeilla sijainneilla, joilla ei omakotitaloja ole lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:28"]
Köyhät klusteroituvat, heidät sijoitetaan kerrostaloihin.
[/quote]
Jep, esim. omassa asuintalossani kerrostalo-osakkeiden hinta lähtee siitä miljoonan euron kieppeiltä. Köyhiä siis koko talo täynnä.
Ei ole.
Asuntomme on viileä. Parveke on iso ja maisema on kaunis (metsää, vettä, puutarhaa, luontoa, puita, kukkia jne). Vietän kesät yleensä sisätiloissa, koska inhoan hellettä. Välttelen aurinkoakin.
Kenenköhän talo näissä keleissä kuumenee : D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:16"]
Helteillä kämppä sekä käytävät kuumia kuin mitkä ja se tunne pysyy piiitkään vaikka säät viilenisi. Ei pihamaata missä olla tai sipsutella avojaloin nurtsilla aamutuimaan kahvikuppi kädessä. Ainoastaan ahdistava parveke, josta tuijottelee vastapäisiä kerrostaloja sekä liikkeitä tahi puunlatvoja.
[/quote]
No meidän kämppä ei ole kuuma eikä myöskään rappukäytävä. Asutaan hyvällä alueella, ei lähellä isoja teitä, monta puistoa on ja puita kovasti. Toisella puolella parveke, josta voi vahtia pihan keinuihin, hiekkalaatikkoon ja liukumäkeen, toisella puolella pelkkiä puita joten rauhaa on.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:46"]
Oon ollu molemmissa joten voin verrata. Ei varmaan tarvii perustella kumpi on mieluisampi.
[/quote]
En kyllä viestistäsi pysty arvaamaan, oletko omakoti- vai kerrostaloasuja.
[/quote]
No voit miettiä. Vinkkisana on kesä.
[/quote] ihanat keskustaterassit ja -kahvilat, mukava reitti juoksulenkill Harjulla. Satamalaivat kävelymatkan päässä. Suomipop kaupunkofestari, Viitaniemen ranta. Joo, kerrostalo
[/quote]
Oma piha jossa saa olla rauhassa ja grillata.
Oman maan mansikat ja herukat.
Oma rauha. Puutalon suoja ja viileys.
Luonnonrauha.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:46"]
Oon ollu molemmissa joten voin verrata. Ei varmaan tarvii perustella kumpi on mieluisampi.
[/quote]
[/quote]
[/quote] ihanat keskustaterassit ja -kahvilat, mukava reitti juoksulenkill Harjulla. Satamalaivat kävelymatkan päässä. Suomipop kaupunkofestari, Viitaniemen ranta. Joo, kerrostalo
[/quote]
Luonnonrauha.
[/quote]se kaikki sitten halutessa mökillä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:59"]Kuumuus ei ole riippuvainen siitä onko kyseessä kerros-, rivi- vai omakotitalo. Viime kesänä oleilin kaikissa ja kaikissa oli kuuma. Vähiten kuuma oli läpitalon kerrosataloasunnossa. Itse asumme kerrostaloasunnossa jossa on paljon ikkunapinta-alaa, ohuehkot seinät eikä ilmastointia. Täällä on helteellä ahdistavaa. Ilmalämpöpumppu ratkaisisi asian. Sälekaihtimet eivät riitä,ja pimennysverhotkin on yhdessä huoneessa mutta ei juuri auta. Onneksi ei sentään ole eteläsuuntaan ikkunaa. Parvekettakaan ei ole, mutta piha on ja kellarikerros jossa on viileää. Parveke ja ilmastointi riittäisi minulle tekemään kesästä nautinnollisen. Laittaisin parvekkeelle pienet viljelmät. Myös rivitalo pihapläntteineen kelpaisi. Omakotitalo taitaisi olla liian isotöinen minulle ja meille. Luonnonläheisempää elämää kun kaipaa, voi vuokrata mökin tai mennä luontoon vaeltamaan ja vaikka telttailemaankin. Omaa taloa tai mökkiä siihen ei välttämättä tarvi. Rantaelämästäkin pääsee nauttimaankoska vaan haluaa, ja puistoista ym.
[/quote]
No mulla on okt ja se nyt vaan on viileä helteillä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luonnonrauha.
[/quote]
Se maksaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luonnonrauha.
[/quote]
Se maksaa.
[/quote] onnea jos ootte ilmaisen omakotitalon saaneet :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:19"]Eikö ole ahdistavaa asua jossain tylsässä nukkumalähiössä, missä ei ole mitään muuta kesällä kuin se oma piha?
Minä asun kerrostalossa keskustassa. Kävelyetäisyydellä on kahvilat, terassit, uimalat, pyörällä pääsee muutaman kilsan päähän uimarannoille, kivaa kesätekemistä riittää. Kuka jaksaa kotona nyhvöttää?
[/quote]MINÄ JAKSAN!
Kirjoitan kohta taas tilannetiedotuksen tuolta kantatilaltani.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:16"]
[/quote]
Ilmastointilaite (Toshiba), avara puistomaisema yläkerrasta, pihassa kahden istuttava keinu, penkkejä, nurmikkoalue, istutuksia, varjoa, hiljaisuutta ja rauhaa!
Muuta en kaipaa täällä pikkukaupungissa.
Minä haaveilen kerrostaloasumisesta kaupungin keskustassa! On ihan ykköshaaveeni tällä hetkellä, ja saattaa käydä niin, että hankimme kerrostaloasunnon kaupungin keskustasta toiseksi asunnoksi. Nyt asumme omakotitalossa hiljaisessa lähiössä, aika tylsää muuten, mutta ajoittain nautin ulkotöistä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:46"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:46"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:46"]
[/quote]
[/quote]
Olen asunut parvekkeettomassa yksiössä, joka oli kesäkuumalla kuuma kuin pätsi. Ei se kivaa ollut. Ympäristö ei edes houkutellut ulkoilemaan. Tuossa tilanteessa helpotti se tieto, että tuo asunto on vain väliaikainen.