Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö kesäisin ole ahdistavaa asua kerrostalossa??

Vierailija
29.06.2015 |

Helteillä kämppä sekä käytävät kuumia kuin mitkä ja se tunne pysyy piiitkään vaikka säät viilenisi. Ei pihamaata missä olla tai sipsutella avojaloin nurtsilla aamutuimaan kahvikuppi kädessä. Ainoastaan ahdistava parveke, josta tuijottelee vastapäisiä kerrostaloja sekä liikkeitä tahi puunlatvoja.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni yksiö, mutta ei mua ahdista. Tykkään pitää ikkunaa apposen auki ja kuunnella pihalta kaikuvia leikkivien lasten ääniä. Ja sit kun ne alkaa parkuun lyön äkkiä ikkunan kiinni :D:D 

Vierailija
42/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla on joka päivä mahdollista mennä omakotitalon pihaan käppäileen ja tekemään pihahommia vaikka asunkin kerrostalossa.

Ja kuitenkin oob vapaa kaikista talovastuista. Danke mein lieber.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:31"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:17"]Ei tarvi leikata nurmikkoa, ei kitkeä rikkaruohoja, ei tehdä talveksi polttopuita. Kaikessa on puolensa. [/quote] Mutta sehän juuri on mukavaa! Kesällä kaikkein ihaninta on juuri ne yhdessä tehtävät pihahommat, oman pihan kohentaminen ja kunnostaminen ja terassikalusteiden tuominen ulos patiolle  [/quote] No mikä kenestäkin on mukavaa. Minulle tuo kaikki olisi hirveää pakkopullaa. Ei kiinnosta lainkaan puutarhahommat, ja pakkohan sitä olisi pitää jonkunlaisessa kunnossa jos sellainen olisi. Vituttaisi koko ajan, että täytyy tuhlata aikaa joltain paljon kiinnostavammalta tuollaiseen puuhailuun. [/quote] No mulla on myös maapaikka ja kyllä luonto hoitaa itse itsensä. Minä istun pihalla ja nautin vehreydestä.

[/quote]

Paskat hoitaa. Äkkiä siinä on naapurit kimpussa, jos jättää luonnon vaan hoitamaan itsensä. Ehkä jos talo on jossain perähelvetin metsikössä, ei tarvitse nurmikkoa leikata. 

Vierailija
44/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:17"]Ei tarvi leikata nurmikkoa, ei kitkeä rikkaruohoja, ei tehdä talveksi polttopuita. Kaikessa on puolensa. [/quote] Mutta sehän juuri on mukavaa! Kesällä kaikkein ihaninta on juuri ne yhdessä tehtävät pihahommat, oman pihan kohentaminen ja kunnostaminen ja terassikalusteiden tuominen ulos patiolle ja riippukeinu koivuihin ja sit vaan nautiskellaan työn hedelmistä. Parasta kesässä <3 Mä olen kans ajatellut että musta ei olisi ikinä asumaan kerrostalossa, ainakaan kesällä.

[/quote]

Yhdessä? Kenen kanssa? Naapurinko? Sitten naapuri lähtee kotiin ja keikun yksinäni siellä apinakeinussa koivun oksalla.

Vierailija
45/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:31"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:17"]Ei tarvi leikata nurmikkoa, ei kitkeä rikkaruohoja, ei tehdä talveksi polttopuita. Kaikessa on puolensa. [/quote] Mutta sehän juuri on mukavaa! Kesällä kaikkein ihaninta on juuri ne yhdessä tehtävät pihahommat, oman pihan kohentaminen ja kunnostaminen ja terassikalusteiden tuominen ulos patiolle  [/quote] No mikä kenestäkin on mukavaa. Minulle tuo kaikki olisi hirveää pakkopullaa. Ei kiinnosta lainkaan puutarhahommat, ja pakkohan sitä olisi pitää jonkunlaisessa kunnossa jos sellainen olisi. Vituttaisi koko ajan, että täytyy tuhlata aikaa joltain paljon kiinnostavammalta tuollaiseen puuhailuun. [/quote] No mulla on myös maapaikka ja kyllä luonto hoitaa itse itsensä. Minä istun pihalla ja nautin vehreydestä.

[/quote]

Paskat hoitaa. Äkkiä siinä on naapurit kimpussa, jos jättää luonnon vaan hoitamaan itsensä. Ehkä jos talo on jossain perähelvetin metsikössä, ei tarvitse nurmikkoa leikata. 
[/quote]

Ei sitä tarvii leikata.

Vierailija
46/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on kiva kämppä, oma parveke ja hyvät ulkoilumaastot lähellä. Nurtsia löytyy pihalta. Meillä on myös kesämökki, jossa tuota kahvikuppi kädessä puutarhassa hiippailua saa toteuttaa pari-kolme viikkoa kesässä.

Talvella omakotitalon piha on melko turha.

Vierailija
47/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kuin se, että pitää lähtemällä lähteä jonnekin ulos, aika harvoin menen. Minusta on hassua mennä jonnekin puistoon viltille istuskelemaan. Helpompaa se olisi omalla pihalla.

Vierailija
48/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:32"]No mulla on ikkuna pohjoiseen, merelle, Helsingin keskustassa. Seitsemäs kerros. Tää on ihana kesäkämppä: viileä kesällä, lämmin talvella. Mereltä tuulee, voin pitää ikkunaa auki päivät ja yöt, jos haluan. Tuossa on puisto vieressä, voin mennä sinne istuksimaan, tai sitten rantaan aurinkoa ottamaan, jätskiä syömään tai leivoja katselemaan. Uimaranta vajaan kilsan päässä sekin.

Kerrostalo on ihan paras kesällä, varsinkin, jos ikkunasuunta on muualle kuin etelään.
[/quote]

Pohjoisranta?

Vierailija
49/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tiilisessä luhtitalossa, ja tää on ihan perseestä. Kämppä kuumenee 30 asteeseen, kakarat huutaa kurkku suorana ikkunan alla, grilli käryää aurinkoisina päivinä kahdeksankin tuntia päivässä ja naapurit juhlivat ja tupakoivat terasseillaan. Lähden heti, kun mahdollista.

Vierailija
50/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me just muutettiin viime kesänä omakotitalosta kerrostaloon! Tosin, rapusta astutaan eka ulos "parvekkeelle" mistä löytyy ulko-ovi, myös naapurin, kulman takana. Meillä on myös iso lasitettu parveke, sekä taloyhtiön sauna josta noin 20m meriveteen. :)
Ihanan helppoa!

Vierailija
51/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia, itse pidän siitä että asun ns. rauhallisella alueella kerrostalossa, ikkunoista avautuu näkymä puistoon/metsään, vartissa on bussilla ns. ison kaupungin keskustassa jossa on kaikki. Kerrotaloissa voi olla tukalan kuumaa, mutta meillä ei ole, ole sälekaihtimet, tuulettimet, mahdollisuus läpivetoon ja iso parveke.

On OMA VALINTA asuuko ns. pientä tukalaa kämppää (ihan samaan tapaan kuin voi valita millaisessa omakotitalossa asuu, vanha ja laho ulkovessalla vai uusi ja moderni kaikin mukavuuksin) vai kunnollista kesäisin vilpoisaa kerrostalohuoneistoa.

Tuttuja kun vertaa, niin ne omakotitaloasujat ovat enemmän "itsekseen viihtyviä", eli ollaan mielummin siinä omalla pihalla johon hankitaan esim. lapsille uima-allas ja pieni jalkapallomaali jotta voidaan olla "koko ajan" omassa pihassa, sen sijaan että mentäisiin uimarannalle uimaan tai pelaamaan yhdessä frisbeegolffia tmv.

Vierailija
52/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletin olemassa, nyt sitäpaitsi kylmää.  Olen ollut paljon onnellisempi krs-talossa, maalla ei ollut pahaakaan rauhaa, koko ajan ylisosiaalista menoa.  Täällä on saanut itte päättää ollako yksin eli ei.  Kiitos Jeesus.

Vierailija
53/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tupakka saadaan kiellettyä niin sitten ei enää ole isosti ongelmia kerrostaloasumisen kanssakaan

Vierailija
54/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin olisi ampiaispesää sohaissut! :D

Vierailija
55/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, myönnetään, viime kesä oli hirveä. Asuimme -95 vuoden kivikerrostalossa Espoossa, mutta heinäkuun tullen tuntui kuin sijainti olisi siirtynyt ihan muutaman kilometrin lähemmäs Saharaa.

Siis sitä paahdetta! Yötä päivää tuuletettiin, silti koko kämppä oli yksi ahdistava pätsi. Suihkussa kun kävi niin kosteus ei haihtunut minnekään. No, pakenin päivisin aina kauppakeskukseen vilvoittelemaan.

Nyt uudessa talossa ilmastoineineen on ihan luksusta. Eli ongelmia ei aiheuta niinkään kerrostaloasuminen vaan ilmanvaihdon puute :)

Vierailija
56/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä yksiössä miehen ja vauvan kanssa kun varaa isompaan asuntoon ei tällä hetkellä ole. Parveketta ei tietenkään ole ja helteillä sisälämpötila voi nousta 40 asteeseen. Epäterveellistä meille kaikille, uutta asuntoa etsimässä...

Vierailija
57/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:02"]

Ihmiset ovat erilaisia, itse pidän siitä että asun ns. rauhallisella alueella kerrostalossa, ikkunoista avautuu näkymä puistoon/metsään, vartissa on bussilla ns. ison kaupungin keskustassa jossa on kaikki. Kerrotaloissa voi olla tukalan kuumaa, mutta meillä ei ole, ole sälekaihtimet, tuulettimet, mahdollisuus läpivetoon ja iso parveke.

On OMA VALINTA asuuko ns. pientä tukalaa kämppää (ihan samaan tapaan kuin voi valita millaisessa omakotitalossa asuu, vanha ja laho ulkovessalla vai uusi ja moderni kaikin mukavuuksin) vai kunnollista kesäisin vilpoisaa kerrostalohuoneistoa.

Tuttuja kun vertaa, niin ne omakotitaloasujat ovat enemmän "itsekseen viihtyviä", eli ollaan mielummin siinä omalla pihalla johon hankitaan esim. lapsille uima-allas ja pieni jalkapallomaali jotta voidaan olla "koko ajan" omassa pihassa, sen sijaan että mentäisiin uimarannalle uimaan tai pelaamaan yhdessä frisbeegolffia tmv.

[/quote]

Mutta jos ei ole varaa isoon ja vilpoiseen kerrostalokämppään tai moderniin omakotitaloon? Onko se silloinkin oma valinta?

Vierailija
58/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:32"]No mulla on ikkuna pohjoiseen, merelle, Helsingin keskustassa. Seitsemäs kerros. Tää on ihana kesäkämppä: viileä kesällä, lämmin talvella. Mereltä tuulee, voin pitää ikkunaa auki päivät ja yöt, jos haluan. Tuossa on puisto vieressä, voin mennä sinne istuksimaan, tai sitten rantaan aurinkoa ottamaan, jätskiä syömään tai leivoja katselemaan. Uimaranta vajaan kilsan päässä sekin. Kerrostalo on ihan paras kesällä, varsinkin, jos ikkunasuunta on muualle kuin etelään. [/quote] Pohjoisranta?

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta muutaman vuoden Pohjoisrannassa asuneena voin kertoa, että kostean merituulen ja liikenteen aiheuttaman saasteen sysimusta yhdistelmä tarttuu ensin verhoihin ja sitten kaikkeen muuhun: seiniin, kattoon, tekstiileihin, tauluihin ja huonekaluihin. Ja siihen puiden alle pysäköity autokin on joskus tihkusateella aika mielenkiintoisen näköinen.

Vierailija
59/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kykkiminen ON paskaa kesällä. Kaikkein ihaninta on herätä mökillä linnunlauluun, käydä pienellä puskapissillä ja juoda aamutee terassilla.

Aamusta menettää sen aidoimman terän kerrostalossa, kun pitää vilkaista peiliin ennen ulos poistumista.

Olen ap:n kanssa 100% samaa mieltä.

Vierailija
60/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:19"]Niinkuin olisi ampiaispesää sohaissut! :D
[/quote]yleensä mustavalkoiset mielipiteet aiheuttaa sellaisen.