Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö kesäisin ole ahdistavaa asua kerrostalossa??

Vierailija
29.06.2015 |

Helteillä kämppä sekä käytävät kuumia kuin mitkä ja se tunne pysyy piiitkään vaikka säät viilenisi. Ei pihamaata missä olla tai sipsutella avojaloin nurtsilla aamutuimaan kahvikuppi kädessä. Ainoastaan ahdistava parveke, josta tuijottelee vastapäisiä kerrostaloja sekä liikkeitä tahi puunlatvoja.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi leikata nurmikkoa, ei kitkeä rikkaruohoja, ei tehdä talveksi polttopuita. Kaikessa on puolensa.

Vierailija
2/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Iso lasitettu partsi riittää hyvin ja ikkunat avaamalla on viileää. Jos nurtsia kaipaa niin lähin puisto löytyy sadan metrin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Käyn koiran kanssa joka päivä 3 kertaa luonnossa kävelemässä, ja se tyydyttää ulkoilman tarpeeni erinomaisesti. Meillä on talossa Kaukokylmä eli ilmastointi, joten kuumaa ei tarvitse kärsiä.

Vierailija
4/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:16"]

Helteillä kämppä sekä käytävät kuumia kuin mitkä ja se tunne pysyy piiitkään vaikka säät viilenisi. Ei pihamaata missä olla tai sipsutella avojaloin nurtsilla aamutuimaan kahvikuppi kädessä. Ainoastaan ahdistava parveke, josta tuijottelee vastapäisiä kerrostaloja sekä liikkeitä tahi puunlatvoja.

[/quote]

Noup.

Olen monena aamuna ollut etupihalla juomassa kahvia kuunnellen lokkien kirkunaa ja meren kohinaa. Paljain jaloinkin uskaltaa tässä kylässä kulkea kun ei pahemmin lasinsirpaileita löydy.

Vierailija
5/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ahdistavaa asua jossain tylsässä nukkumalähiössä, missä ei ole mitään muuta kesällä kuin se oma piha?

Minä asun kerrostalossa keskustassa. Kävelyetäisyydellä on kahvilat, terassit, uimalat, pyörällä pääsee muutaman kilsan päähän uimarannoille, kivaa kesätekemistä riittää. Kuka jaksaa kotona nyhvöttää?

Vierailija
6/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ei mun kämppä kuumene, koska osaan asua sitä oikein: ikkunat auki öisin ja kiinni päivisin, kaihtimet eteen päivisin.

Vierailija
7/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiva läpitalon asunto, molemmista päädyistä näkee merelle ja voi tuulettaa jos normi ilmastointi ei riitä. Ylin kerros ja tässä on kuitenkin neliöitä riittävästi, kaksi makkaria ja vierashuone. Sipsutellaan alas veneelle jos kaivataan enemmän tuuletusta. Hyvin pärjää vaikka tulisikin kauan kaivatut helteet!

Vierailija
8/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää kuuma ole, mutta kesällä olisi kiva olla pihaa. Vähän kahden vaiheilla ollaan, mitä tehdään, kun asunnon hankinta on joka tapauksessa edessä tämän vuoden aikana. Tässä on ilmastointi ok ja ikkunat koilliseen, edellisessä taas oli betoniseinät ja varjoinen asunto, vaikka olikin ikkunat etelään, joten sekään ei ollut koskaan kuuma. Talvella on kyllä mukavampaa kun ei tartte itse kolauksesta huolehtia, kesällä kaipaan joskus pihaa. Lomalla kyllä tulee suurin osa oltua jossain vuokramökillä tai lapsuudenkodeissa maalla. 

Vierailija
9/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemännessä kerroksessa voi nukkua parvekkeen ovi auki. Aina on ilmavirtausta ja saa pitää ovia ja ikkunoita auki kuumimpaan päiväaikaankin. Parveke on viihtyisä ja helppohoitoinen. Ei tule sisään hyönteisiä. Tykkään puidenlatvoista ja monimuotoisesta kaupunkimaisemasta. Torille muutama kortteli ostamaan mansikoita tai jäätelöä. Alkaisi jo loma, jonka vietän suureksi osaksi parvekkeella lukien.

Vierailija
10/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ahdistaa asua talvisin. Kesäisin voi pitää ikkunoita ja parvekkeen ovea auki, niin tuntuu kämppä isommalta.

Vierailija
11/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten niillä, jotka istuu partsilla. Minä osaan lähteä ulos, mökille ja matkoille.

Vierailija
12/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi viileää, paljon viileämpää kuin vanhempieni omakotitalossa. Nytkin piti laittaa villasukat ja villatakki päälle. Kyseessä on vanha kerrostalo, jossa seinät eristävät ja johon saa aina voimakkaan läpivedon.

Vierailija
13/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan asua kerrostalossa! Ihanaa tulla iltaisin kuumia katuja pitkin terassilta tai elokuvista, avata ovi omaan kotiin, jossa on ilmastointilaite ja ihana parveke. Aamulla juoda aamukahvit terassilla ja miettiä että mitä sitä tekisi, menisikö rannalle, torille vai pyörälenkille. Puutarhasta ei ole murhetta. 

Vierailija
14/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tulilo ap:lle nyt hyvä mieli?

Vierailija
15/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesän helteillä oli kyllä kuuma, mutta puuhaamme nyt kaukokylmää taloyhtiöön, jotta saisimme kesäisinkin nauttia ihanasta viileydestä. Mitään pihatöitä en kaipaa. Mutta ymmärrän, että jotkut tykkää kuopsutella omassa puutarhassa. Miksi omakotitalossa asuvat aina luulevat, että se on ainoa oikea elämäntapa?

Vierailija
16/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viileää sisällä, asunto läpi talon joten saa läpivedon. Talon molemmin puolin varjostaa suuret vanhat puut jotka ovat korkeampia kuin 6 kerroksinen talomme. Meillä on myös parveke ja sisäpiha jossa on lisää puita ja pensaita sekä istuskelupaikkoja aurinkovarjoineen, myös pihakeinu löytyy. Lähellä on useampia puistoja ja lasten leikkipuistoja (yhteenkin voi kävellä ihanaa puiden varjostamaa kävelytietä pitkin). Jos haluaa kokkailla ulkona niin talonyhtiöllä on oma kaasugrilli. Jos haluaa viilennellä kunnolla voi mennä autohalliin talon alle, siellä on aina kunnolla viileää. Merenranta on myös noin kilometrin päässä kuten maauimalakin.

Joten ei ahdista yhtään asua helteillä kerrostalossa :)

Vierailija
17/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä tässä kerrostaloasunnossa ihan oma puutarha. Mutta nuo kolaukset jne. on ulkoistettu. Helppoa elämää.... Ja mökille hurautan kolmessa vartissa, jos kaipaan metsää, isoa puutarhaa, kasvimaata ja hiljaisuutta. Ei paha!

t. Stadilainen kerrostaloasukki

Vierailija
18/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva asua jos ei oo kerrostalo natseja jotka kyylää toisia..

Vierailija
19/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:17"]Ei tarvi leikata nurmikkoa, ei kitkeä rikkaruohoja, ei tehdä talveksi polttopuita. Kaikessa on puolensa.
[/quote]

Mutta sehän juuri on mukavaa! Kesällä kaikkein ihaninta on juuri ne yhdessä tehtävät pihahommat, oman pihan kohentaminen ja kunnostaminen ja terassikalusteiden tuominen ulos patiolle ja riippukeinu koivuihin ja sit vaan nautiskellaan työn hedelmistä. Parasta kesässä <3 Mä olen kans ajatellut että musta ei olisi ikinä asumaan kerrostalossa, ainakaan kesällä.

Vierailija
20/103 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ikkuna pohjoiseen, merelle, Helsingin keskustassa. Seitsemäs kerros. Tää on ihana kesäkämppä: viileä kesällä, lämmin talvella. Mereltä tuulee, voin pitää ikkunaa auki päivät ja yöt, jos haluan. Tuossa on puisto vieressä, voin mennä sinne istuksimaan, tai sitten rantaan aurinkoa ottamaan, jätskiä syömään tai leivoja katselemaan. Uimaranta vajaan kilsan päässä sekin.

Kerrostalo on ihan paras kesällä, varsinkin, jos ikkunasuunta on muualle kuin etelään.