Voisitko suomalaisena muuttaa vaikka sinne puolisosi synnyinmaahan
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:28"]
Myös mun mies on kotoisin Yhdysvalloista. Aika vaikea sanoa, olisinko sinne joskus valmis muuttamaan. Tällä hetkellä en.
[/quote] Mika saa amerikkalaisen miehen asumaan Suomessa?
[/quote]
Varmaankin vittumainen akka.
Mielelläni muuttaisin puolison kotimaahan, jossa ei loskaa ja räntää tarvitse sietää, AP. Mutta kuka hoitaa sitten sukumme ikääntyvät vanhukset Suomessa?
Yllämainitun tekijän lisäksi meitä pidättelee se fakta, että tienaamme Suomessa työskennellessämme huomattavasti paremmin kuin jos vaihtaisimme maata. Muuton aika tulee kyllä aikanaan myöhemmin.
En. En osaa savoa. :( Käyn kyllä kesäisin Kuopiossa. :)
Mieheni on suomalainen, asun täällä.
Edellinen mieheni oli yhdysvaltalainen, ja asuin silloin USAssa. Työtä ei löytynyt (olen äidinkielen opettaja), ja hirvitti myös se äärikristillinen asenne, joka vallitsi kaikkialla. Sikäläisestä näkökulmasta Eurooppa oli pelkkä halveksittava inisevän kärpäsen paska, meikäläisillä ei ole mitään merkitystä siellä, vaikka täällä tunnutaan kohisevan Natosta ja Nato-"kumppanuudesta" kuin mistäkin tasa-arvon onnesta. En mistään hinnasta haluaisi kasvattaa lastani siellä. Onneksi en tehnyt lapsia eksäni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:18"]
Asun puolisoni kotimaassa Italiassa. Olen kotiutunut tänne hyvin, minusta tuoi uhdessä yössä italialainen ja elämäni on parempaa kuin suomessa. Hyvä työ, avoimempi kulttuuri, jatkuvasti tapahtumia ja tekemistä, uusia ihmisiä, hyvää ruokaa ja inhimillisempi ilmasto. En ole kertaakaan vielä suomeen ikävöinyt.
[/quote]
Hassua. Mun sukulaisen puoliso on sieltäpäin ja pidä yhtään siitä ympäristöstä. Haluaa asua Suomessa tasa-arvoisen ja rehelisen ilmapiirin vuoksi. On siis mies, muttei pidä machoilusta. Mut niin me ihmiset ollaan erilaisia.