Samaa paria, eri maata
Mieheni on rauhallinen, harkitseva ja analyyttinen joissain asioissa. Syitä joihin ihastuin hänessä. Toki hän on myös kiihkeä joidenkin asioiden suhteen, hauska omasta ja minunkin mielestäni, sekä hurmaava persoona, kun hänen suojamuuriensa yli pääsee. Ihana ihminen kerta kaikkiaan.
Mutta. Nuo rauhallisuus, harkitsevuus ja analyyttisyys ajavat minut seinille; tyypistä ei saa irti mitään. Kysymykseen tulee vastaus minuuttien viiveellä. Rauhallisuus on (muuttunut?) koko päivän päiväuniksi, analyyttisyys saamattomuudeksi. Suunnitellaan joo asioita, mutta se käytännön toteutus jää puuttumaan.
Esimerkkinä pikkuremontti. Suunniteltiin huolella, aikaa kului ja kyselin josko sen aika olisi kohta. Ei vastausta. Sanoin pyytäneeni remonttimiehen käymään. Ei vastausta. Remonttimies tuli, mieheni ei noussut sängystä. Minä esittelin kohteen, sovittiin jatkosta. Miehellä ei reatiota. Remonttimies kuitenkin joutui perumaan sovitun, enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa huonejärjestystä, jotta saimme tilan riittämään. Tässä vaiheessa mieheni ilmoitti että on tilannut remonttitarvikkeita. Remontti saatiin tehtyä, nyt ollaan pihasuunnitelmia pyöritelty useampi kuukausi, sama tilanne jos jatkuu, piha ei ole valmis vielä ensi vuonnakaan.
Harkitsevuus ja päättämättömyys vaikuttavat myös raha-asioihin. Yhteinen talous, lapsia ja laskuja, eikä minulla ole tietoa hänen taloudellisesta tilanteestaan. sanottakoon nyt vielä, etten tarvitse hänen rahojaan, enkä loisi lompakolla, mutta yleisesti kai puolisot tietävät toistensa palkat ja talouden?
Minä puhun avoimesti rahasta, tuloista ja menoista, enkä ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa sanoa että paljonko saa palkkaa. Ja koska en tiedä koko perheen taloustilannetta, on suunnitelmien tekeminen mahdotonta.
Esimerkkinä uusi sohva. Ostettiin syksyllä uusi sohva minun toiveestani. Maksoin käsirahan noin 500€. Puhe oli, että mies maksaa seuraavan erän, ja vuorotellen kunnes sohva olisi maksettu. Vajaa kaksi kuukautta myöhemin minulle tuli soitto huonekaluliikeestä, että seuraavaa erää ei ole maksettu maksumuistutuksista huolimatta. Lupasin selvittää asian ja hoitaa maksun. Kysyin mieheltä, hhän oli unohtanut. Hoidin maksun, ja kaikkk muutkin erät sen jälkeen. Vituttaa.
Mies on vuorotyössä, ymmärrän että nukkua pitää silloin kun voi, mutta ei helkkari, minunko oon kaikki kotityöt tehtävä illalla lasten vahdinnan ohella koska käyn päivätöissä?
Ollaan kihloissa, mies kyselee joko ensi vuonna mennään naimisiin. Ei mennä ennen kuin mm. yllä olevat asiat selviää. En halua sitoa itseäni enempää mieheen joka ei saa aikaiseksi edes astianpesukoneen tyhjennystä ja täyttöä.
Mitä ton kanssa nyt pitää tehdä? Hyviä ideoita ja ehdotuksia saa heitellä.
Kommentit (5)
Mitä tohon voi sanoa? Joko sinä hyväksyt miehen sellaisena kuin on. Tai sitten et hyväksy.
Edellisessä suhteessaan mies on ollut se tekijä ja asoiden hoitaja. Nyt sit chillaa mun kanssa.
Kuulostaa masennuksen oireilta, varsinkin jos on ollut aiemmin toimeliaampi.
Ei ole kuulema masentunut. Kysyin.
Ap, kuten oli myös 4
Kappalejako puhelimella ei taida onnistua.
Ap