Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Ketään ei pakoteta alatiesynnytykseen”

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PELKO on lääketieteellinen syy! (Näin minulle pelkopolilla kätilö kertoi!)

Vierailija
22/60 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tilanne on hieman päinvastoin, kärsin lantiosairaudesta jonka vuoksi synnytys pelotti todellakin minua, koska en halunnut keisarinleikkausta. Minut on leikattu useita kertoja nuoruudessani ja ne ovat jääneet traumatisoiviksi muistoiksi minulle. Tapaamani lääkärit halusivat ehdottomasti tehdä minulle suunnitellun sektion johtuen lantioni kunnosta. Sain todella taistella synnytyksieni eteen mutta molemmilla kerroilla olen saanut synnyttää alateitse. Kummatkin lapset alkoivat käynnistyksellä ja ensimmäinen syntyi 4 päivän käynnistelyjen jälkeen ja toinen synnytys kesti 5päivää. Ne olivat rankkoja mutta olen edelleen sitä mieltä että tein hyvän valinnan. Sain lapseni heti syliin ja sain imettää heitä. Tiesin kokoajan mitä tapahtui vaikka sain ensimmäisessä synnytyksessä epiduraalin ei pää mennyt sekaisin. Synnytys ei loppu peleissä satu kovinkaan paljoa. Molemmat lonkkani on murrettu nuorena 4 osaan jotta saataisiin oikea rakenne. Se kipu oli kovaa ja kesti kuukausia. Synnytys kivut hävisivät heti kun vauva oli tullut ulos. Kuinkakohan kauan sektion arpikin sattuu. varmasti kauemmin kuin itse synnytys vaikka se kestäisikin päiviä.. harkitkaa tarkkaan. Alatie synnytys kuulostaa pahemmalta kuin on, itse vaihdan leikkauksen siihen ihan milloin vaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu sektio myös. Lähetteen pelkopolille saa yksityiseltä, jos neuvolalääkäri ei ala yhteistyöhön.

Vierailija
24/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus käy niin onnekkaasti, että raskaudun, on edessä vuorenvarmasti suunniteltu sektio. En ota sitä riskiä, että vauvalle tulee hapenpuute tai että vauva jää jumiin tai joudutaan vetämään ulos imukupilla. En ota myöskään sitä riskiä, että saan paniikkikohtauksen synnytyksessä tai repeän niin pahasti, että kusen / paskon housuuni loppuelämäni ajan tai traumatisoidun niin pahasti, etten pysty huolehtimaan vauvasta. Suunnitellusta sektiosta toipuu muutamassa viikossa, pieleen menneestä alatiesynnytyksestä ei välttämättä koskaan. Sektiohaavakin paranee oikealla hoidolla huomattavasti nopeammin kuin esim. eppari. Lisäksi suunnitellun sektion jälkeen saa automaattisesti verenohennuslääkettä, joten veritulppariski on huomattavasti pienempi kuin alatiesynnytyksen jälkeen.
-
Synnyttäköön alakautta ne, jotka haluavat riskeerata oman / vauvansa terveyden. Minä vaadin sektion, mikäli joskus vauvan saisin. :)

Vierailija
25/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:03"]Jos joskus käy niin onnekkaasti, että raskaudun, on edessä vuorenvarmasti suunniteltu sektio. En ota sitä riskiä, että vauvalle tulee hapenpuute tai että vauva jää jumiin tai joudutaan vetämään ulos imukupilla. En ota myöskään sitä riskiä, että saan paniikkikohtauksen synnytyksessä tai repeän niin pahasti, että kusen / paskon housuuni loppuelämäni ajan tai traumatisoidun niin pahasti, etten pysty huolehtimaan vauvasta. Suunnitellusta sektiosta toipuu muutamassa viikossa, pieleen menneestä alatiesynnytyksestä ei välttämättä koskaan. Sektiohaavakin paranee oikealla hoidolla huomattavasti nopeammin kuin esim. eppari. Lisäksi suunnitellun sektion jälkeen saa automaattisesti verenohennuslääkettä, joten veritulppariski on huomattavasti pienempi kuin alatiesynnytyksen jälkeen.
-
Synnyttäköön alakautta ne, jotka haluavat riskeerata oman / vauvansa terveyden. Minä vaadin sektion, mikäli joskus vauvan saisin. :)
[/quote]

Sektiossa on suuremmat riskit myös lapselle
Toivotaan ettet joudu asiaa miettimään kuin kuvitteellisesti

Vierailija
26/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:03"]Jos joskus käy niin onnekkaasti, että raskaudun, on edessä vuorenvarmasti suunniteltu sektio. En ota sitä riskiä, että vauvalle tulee hapenpuute tai että vauva jää jumiin tai joudutaan vetämään ulos imukupilla. En ota myöskään sitä riskiä, että saan paniikkikohtauksen synnytyksessä tai repeän niin pahasti, että kusen / paskon housuuni loppuelämäni ajan tai traumatisoidun niin pahasti, etten pysty huolehtimaan vauvasta. Suunnitellusta sektiosta toipuu muutamassa viikossa, pieleen menneestä alatiesynnytyksestä ei välttämättä koskaan. Sektiohaavakin paranee oikealla hoidolla huomattavasti nopeammin kuin esim. eppari. Lisäksi suunnitellun sektion jälkeen saa automaattisesti verenohennuslääkettä, joten veritulppariski on huomattavasti pienempi kuin alatiesynnytyksen jälkeen. - Synnyttäköön alakautta ne, jotka haluavat riskeerata oman / vauvansa terveyden. Minä vaadin sektion, mikäli joskus vauvan saisin. :) [/quote] Sektiossa on suuremmat riskit myös lapselle Toivotaan ettet joudu asiaa miettimään kuin kuvitteellisesti

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Suunniteltu sektio on lapselle se turvallisin tapa syntyä, äidin kannalta paras olisi alatiesynnytys. Otin asioista aikanaan selvää, ja lääkäritkin tämän myönsivät. Kyllä, poikani syntyi suunnitellulla sekstiolla, kuten tämä seuraavakin aikanaan. Lapsen takia, minäkään en ota riskejä.

Vierailija
27/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:42"]Ketään ei PAKOTETA synnyttämään piste. Jos ei sen vertaa kipua kestä että omaa muksuaan ei ulos saa niin sitten niitä ei hankita. Suomalainen äiti on hemmoteltu. Maailman pisimpiä äitiyslomia PALKALLA, huipputilat joissa synnyttää, neuvolajärjestelmä josta saa tukea, ja nyt pitäisi vielä päästä isohkoon leikkaukseen ilman lääketieteellistä syytä, jos itse HALUAA sen takia että "voi sattua ai ai".
Isovanhempannne ovat olleet lottina sodassa. Hävetkää.

[/quote]
[/quote]

Ei taida sulla olla kokemusta tämän päivän tilanteesta, neuvolasta ei saa minkäänlaista tukea/neuvoa /lähetettä tutkimuksiin. Kaikki on käytävä yksityisen kautta jos haluat palvelua. Koska määrärahat ja kaikessa säästetään. Vastaus kaikkeen on yksinkertaisuudessaan "No, toiset vauvat vain itkee enemmän... Menee ohi ajan kanssa"
.
Synnytykset hoidetaan kiireessä ja huomaamatta jää miljoona asiaa (esikoiseni oli kuolla synnytykseen ja lopulta päädyttiin hätäsektioon ponnistusvaiheessa, koska vasta silloin huomattiin tarjontavirhe, kun sitä ei kiireessä viititty tarkastaa vaikka huusin kivusta puoli päivää ilman kipulääkettä, koska olen vain "herkkä" kivulle. Ensimmäiset supistukset olivat yhtä voimakkaita kuin viimeiset ennen nukutusta.
.
Maailman pisin äitiysloma "palkalla", tuo vanhempainraha ei millään muotoa vastaa palkkaa, samaa voisit huudella liiton päivärahalla elävistä "palkallisista", ja sen pituus on enemmän kuin 9kk!
.
Kyllä minä kakkosen kohdalla vaadin sektion, ja tuohon pelkopoli käyntiin, käykää synnytyksen jälkeen polilla ennen uutta raskautta, minä tein näin ensimmäisen synnytyksen jälkeen ja jo silloin sain siunauksen sille että saan synnyttää sektiolla. Uudessa raskaudessa pelkopoli varattiin jo rv 15, koska puhuin alusta lähtien sektiosta ja lähetteestä pelkopolille.

Vierailija
28/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:03"]

Jos joskus käy niin onnekkaasti, että raskaudun, on edessä vuorenvarmasti suunniteltu sektio. En ota sitä riskiä, että vauvalle tulee hapenpuute tai että vauva jää jumiin tai joudutaan vetämään ulos imukupilla. En ota myöskään sitä riskiä, että saan paniikkikohtauksen synnytyksessä tai repeän niin pahasti, että kusen / paskon housuuni loppuelämäni ajan tai traumatisoidun niin pahasti, etten pysty huolehtimaan vauvasta. Suunnitellusta sektiosta toipuu muutamassa viikossa, pieleen menneestä alatiesynnytyksestä ei välttämättä koskaan. Sektiohaavakin paranee oikealla hoidolla huomattavasti nopeammin kuin esim. eppari. Lisäksi suunnitellun sektion jälkeen saa automaattisesti verenohennuslääkettä, joten veritulppariski on huomattavasti pienempi kuin alatiesynnytyksen jälkeen. - Synnyttäköön alakautta ne, jotka haluavat riskeerata oman / vauvansa terveyden. Minä vaadin sektion, mikäli joskus vauvan saisin. :)

[/quote]

Lähiaikoina julkaistiin tutkimus, jonka mukaan alateitse syntyneet lapset omaavat huomattavasti paremman vastustuskyvyn kuin sektiolla syntyneet. Sektio ei siis ole mustavalkoisesti lapselle parempi, vaikka voikin olla itse synnytyksen aikana turvallisempi.

Vierailija
29/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Jos on pakko väkisin kakara vääntää, niin voit omasta lompakosta maksaa terapeutille jonka luona voit keskustella peloistasi. Voit tilata netistä kirjoja synnytyksistä, liittyä synnytystukiryhmään, käydä yksityisellä lääkärillä itkemässä ja jos valmistautumiseen tarvitset kolme vuotta, käytä kolmen vuoden ajan ehkäisyä ja valmistaudu. Mun verorahoista saat pysyä kaukana synnytyspelkoines.

Vierailija
30/60 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei pakoteta?? Synnytin pelkosektiolla alkuvuodesta 2015. Tätä edelsi todella pitkät käännytyskeskustelut lääkäreiden kanssa. Jokainen kyllä sanoi ettei sinua yritetä käännyttää ja päätät itse. Mutta sen jälkeen se käännyttäminen alkoi joka kerta. Viimeisellä pelkopolikäynnillä (rv36) käynnillä itkin hysteerisesti ja vasta siinä vaiheessa sain sektioluvan. Taustalla oli meillä esikoisen pahasti pieleen mennyt alatiesynnytys, joten pelkäsin ihan oikeasti toisen lapsen vammautumista ja omaa repeytymistä toisellakin kerroin pahoin. (ja puolen vuoden toipumishelvettiä) Mutta ei, silti pelkooni suhtauduttiin hyvin negatiivisesti kun kerroin etten todellakaan tule synnyttämään toista kertaa alakautta. Käännytys oli sellaista aivopesua etten yhtään ihmettele etteivät herkemmät sitä kestä ja suostuvat jopa omaa tilannettani vastaavasssa tilanteessa synnyttämään alakautta.

Vierailija
31/60 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiovauvoilla on kohonnut leukemiariski.

Vierailija
32/60 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:38"]

Kyllä minä nyt mieleni pahoitin. Lapsien on tarkoitus syntyä synnytyskanavan kautta. Ajatelkaa nyt oikeasti, teidän isovanhemmat on luultavasti syntyneet saunassa, ja jos niiden äidit olis olleet noin munattomia, teitä ei varmaan olisi edes olemassa. tää ihmiskunta kaatuu ihan just omaan mahdottomuuteensa, kun "haluan tehdä itse vauvan, mut en synnyttää", "haluan laihtua, mutta menen mieluummin leikkaukseen kun syön vähemmän", haluan isommat tissit, joten tungen sisääni muovia, näännytän itseni nälkään ja samaan aikaan vaahtoan terveiden elämäntapojen puolesta". huoh.

[/quote]

Niin. Ja äitejä ja vauvoja myös kuoli sinne saunaan. Entisaikoja ei kannata ihannoida synnytykseen liittyvien käytäntöjen takia.

Vierailija
33/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:19"]

Voi kuule. Jos on pakko väkisin kakara vääntää, niin voit omasta lompakosta maksaa terapeutille jonka luona voit keskustella peloistasi. Voit tilata netistä kirjoja synnytyksistä, liittyä synnytystukiryhmään, käydä yksityisellä lääkärillä itkemässä ja jos valmistautumiseen tarvitset kolme vuotta, käytä kolmen vuoden ajan ehkäisyä ja valmistaudu. Mun verorahoista saat pysyä kaukana synnytyspelkoines.

[/quote]

Tällaisen kommentin kirjoittajista saa kyllä sellaisen kuvan, että he eivät ole veroja tainneet ikipäivänä maksakkaan. Korjaintaan maksaneet alvit ruokatuotteista, jotka ostettu yhteiskunnan rahoilla.

Kyllä näissä kommenteissa näkyy taas se miten tänne on kokoontunut oikein yhteiskunnan kerma. Nämäkin kommentit että pelkoa voisi aina hoitaa keskustelemalla ja että aina alatiesynnytys on mahdollinen pelkosynnyttäjälle on vähän sama kuin sanoisi pahoista mielenterveysongelmista kärsiville henkilölle, että "joo et sinä mitään lääkkeitä tarvitse, ihan terapia riittää". Kyllä hämmästyttää kommenteissa ihmisten rajallinen käsityskyky siitä, että jotkut kärsivät oikeasti kohtuuttoman suuresta pelosta, jonka vuoksi sektio on pakko tehdä. Tämän takia niitä pelkoperustein sektioita tehdäänkin, koska joillekin yksilöille suunniteltu sektio on turvallisempi kuin pelkohysteerinen alatiesynnytys, jossa äiti saa paniikkihohtauksia yms.

Vierailija
34/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:44"]Miksi tää ryhmävalmennus on rajattu vain ensisynnyttäjiin? Ihan niinku uudelleensynnyttäjillä ei voisi olla synnytyspelkoa. Miksei tällläisia ryhmiä voisi olla tarjolla ihan vaan yleisesti odottajille? 
Ainiin, säästöt....
Itse odotan jo kolmatta mutta silti synnytys pelottaa. Lähinnä sen takia kun pitää mennä ruuhkaiseen synnytyslaitokseen synnyttämään ja kätilöt on niin loppuun palaneita että tiuskivat synnyttäjille ja jopa kyseenalaistavat äidin omat tuntemukset. Neuvolsta pelkopolille lähetetäään vasta loppuraskaudesta joten se on se ja sama käykö siellä vai ei. Nykyinen terveydenhuolto olettaa että äiti on valmis synnyttämään kun rv 37 lyödään laput kouraan että näin se synnytys etenee ja näin sun pitää toimia, tsemppiä.

Synnytykseen pitäisi alkaa valmistautua ja kannustaa valmistautumaan jokaisen kohdalla jo hyvissä ajoin. Se ei se pelko ja jännitys siedäty yhtään sillä että viimetingassa havahdutaan siihen että "jumatskekka muahan muuten hirvittää koko homma" kun siihen asti vaan hoetaan että "hyvin se menee, ei sitä kannata vielä murehtia"

Sitte näitten kaikkien säästötoimien keskellä ihmetelläään miksi pelot kasvaa, miksi synnyttäjien keski-ikä kasvaa, miksi riskiraskaudet kasvaa, miksi kaikki mahdollinen ei toivottu kasvaa vaikka sen voisi ehkäistä. Mutta ei, säästetään sieltä ennakoivasta päästä... 
[/quote]

Syytä kokoomusta jonka mielestä julkinen puoli on kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
35/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit ap itse havahtua turhan myöhään synnytyspelkoosi. En jaksa uskoa että neuvolassa ei huomioida sinua, jos rehellisesti olet suoraan sanonut että synnytys hirvittää ja haluaisit asiasta jonkun kanssa jutella. Nooh, jospa rauhoittuisit ja miettisit mitä voit tehdä asialle, jotta tuleva synnytys ei niin stressaisi.

Vierailija
36/60 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai EI pakoteta?
Justiinsa. Toista se on Tampereella. Oma äitini saanut meidät lapset sektiolla, syynä pääasiassa äidin pieni koko. Huoliani ei otettu tosissaan, vaikka SF yläkäyrillä mentiin koko raskaus. Neuvola otti todesta, se vaan ei riittänyt.
Supistuksia, kivuliaitakin, viikolta 38. Supparit eivät kuitenkaan auttaneet tilannetta mitenkään. Neuvolassa oltiin jo huolissaan, kun vauvan pää ei kiinnittynyt lopussakaan.

Pelkopolin painoarvio 4400g johon lääkäri, koppava nuori nainen, totesi, että pienihän se vielä on. Itkemällä sain edes osastolle lähetteen, syynä oma väsymys.

Osastolla käynnisteltiin KOLME päivää, ballongilla ja lääkkeillä. Suppareita oli omastakin takaa, silti niitä yritettiin tehdä lääkkeillä. Mikä järki? Kyllä siinä oli huumori vähissä sekä minulla, että miehellä joka jokainen ilta käännytettiin takaisin kotiin, "jatketaan huomenna".

Lopulta puhkaistiin kalvot. Sekään ei tietenkään riittänyt, vaan synnytystä piti väkisin yrittää. Salissa punnerrettu syömättä ja juomatta 12h. Koko synnytyksen kesto 30h! Vasta sitten lopulta vuoronvaihdoksen jälkeen kätilö ja lääkäri totesivat, että lähdetään sektioon. Mies ei voinut enää olla paikalla, koska minut piti nukuttaa.

Suoraan sanottuna kaikki meni niin v*tuiksi, kuin olla ja voi. Onneksi vauva voi hyvin, syntyi 4,5 kiloisena. Itse koin vielä komplikaatioita synnytyksen jälkeen, mutta selvittiin lopulta.

Näin suomessa, Tampereella. Missä ketään "ei pakoteta".

Vierailija
37/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinka tuo on mukamas muuttunut, että ei pakoteta synnyttämään alakautta? Kaunopuheisuutta kaikki tuo! Ei sitä saanut, vaikka lantio mitattiin pieneksi. Ja seuraavalta isokokoiselta vauvalta kätilö katkaisi solisluun, että mahtuisi, koska jehovana/lestaadiolaisena kätilö ei voinut käyttää veistä, että olisi leikannut välilihaa. Tai se, että tuttavani kaksosia kätilö veti kohdusta niin, että työnsi kätensä kohtuun!!!!! Voi, voi, kaikkea ei viitsi edes kertoakaan. Jos olisin lapsentekoiässä uudestaan, lapset jäisivät kyllä tekemättä!!!

Vierailija
38/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:52"]

Pelkosektiot on kokoajan lisääntymässä. Eli ihan turha vaahdota. Enenevä määrä ensisynnyttäjiä , terveitä nuoria naisia, leikataan vaan siksi, että he eivät suostu edes ajattelemaan alatiesynnytystä. Samalla lisääntyvät leikkauskomplikaatiot, lapsivuodeosastolla vietetyt päivät , imetysongelmat ja seuraavissa raskauksissa esiin tulevat leikatun kohdun tuomat riskit.

Nuo rentoutusryhmät ovat suunnattu ensisynnyttäjille , koska uudelleensynnyttäjien pelko liittyy useimmiten edelleiseen synnytykseen ja sitä on vaikeampi käsitellä ryhmässä, se vaatii yksilötapaamisen.

Kätilöitä on nykyään enemmän synnyttäjää kohden kuin 10 vuotta sitten, koska synnyttäjät ovat niin vaativia, että yksi kätilö ei pysty samanaikaisesti hoitamaan kovin montaa synnyttäjää. Jo niiden toivelistojen lukemiseen ja siihen että joka hemmetin asia pitää perustella , menee loputtomiin aikaa. Esim. jos äidillä on raskausDM ja lapsi tarvitsee sokeriseurannan sen takia, eiitä saatetaan joutua keskustelemaan vanhempien kanssa pitkään , kun vanhemmat eivät halua että lasta pistetään. Ja siinä sitten naapurihuoneessa joku pelkoas synnyttäjä on yksikseen , kun kätilö jankkaa itsestäänselvyyksiä toisessa huoneessa.

Länsimaiset ihmiset vaativat kokoajan lisää ja lisää, tuntuu että mikään ei riitä. Kuitenkin meillä on loistavat kivulievitykset ja matalin synnytys ja lapsikuolleisuus. Afrikassa 14 vuotias nuori äiti synnyttää kotonaan ja kuilee 2vrk synnytyksem jälkeen verenvuotoon lapsi edelleen kohdussaan , kun vauva ei mahdukaan syntymään. Meillä 30-vuotias nainen tulee aamulla sairaalaan , leikataan klo 12 , saa hyvät kivunlievitykset ja vauvan heräämössä rinnalle, tukihenkilö on kokoajan mukana ja hoitaja kyselee kivun määrää ja annostelee lääkettä. Ja 3 päivän päästä kotiinlähtiessä hän valittaa, kun leikkausalissa on kylmä ja liikaa väkeä ja osastolla perhehuoneessa vauva valvotti kun hoitajat eivät yhtään ottaneet sitä öisinkään hoitoonsa, jotta vanhemmat saisivat edes nukkua.

HUS perustaa nyt uuden perheosaston Kätilöopistolle , jotta perheet saavat olla taukoamatta yhdessä. Samaan aikaan vanhuksia kuolee yksin kotiin , kun mitään hoitopaikkaa ei löydy , vaikka kuinka pelottaisi ja olisi yksinäistä.

ihminen on itsekkyyden huippu. Älkää hankkiko niitä lapsia , jos ette jaksa siihen liittyviä asiota. Ihan älytöntä kuunnella sitä ruikutusta, mitä suomalaiset naiset lapsivudeosastolla harrastavat , ja siellä he ovat kuitenkin ihan omasta tahdostaan ja ovat juuri saaneet terveen pienen lapsen.

[/quote]

Miksi suomalaisen naisen pitää kantaa vastuu tästä luonnonmukaisesta ja eläimellisestä naiseudesta, jos muissa Euroopan maissa sen sektion saa ihan itse valita ilman mitään taisteluja? Mutta täällä se on luonteen heikkoutta ja länsimaista hapatusta. Kipuakaan ei saa lievittää, vaan se kuuluu siihen alkuvoimaiseen naiseuteen. Menkää niihin juurihoitoihin ja viisurinpoistoihin ilman kivunlievitystä.

Sektion halusin, sain ja laitoksella pidin turpani tukossa. Toista lasta ei tule, joten toiveesi on toteutunut. Emme lisäänny enää, mutta sain sen yhden ja niin kuin halusinkin. Jostain syystä tämä herättää raivoa.

Vierailija
39/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:03"]Jos joskus käy niin onnekkaasti, että raskaudun, on edessä vuorenvarmasti suunniteltu sektio. En ota sitä riskiä, että vauvalle tulee hapenpuute tai että vauva jää jumiin tai joudutaan vetämään ulos imukupilla. En ota myöskään sitä riskiä, että saan paniikkikohtauksen synnytyksessä tai repeän niin pahasti, että kusen / paskon housuuni loppuelämäni ajan tai traumatisoidun niin pahasti, etten pysty huolehtimaan vauvasta. Suunnitellusta sektiosta toipuu muutamassa viikossa, pieleen menneestä alatiesynnytyksestä ei välttämättä koskaan. Sektiohaavakin paranee oikealla hoidolla huomattavasti nopeammin kuin esim. eppari. Lisäksi suunnitellun sektion jälkeen saa automaattisesti verenohennuslääkettä, joten veritulppariski on huomattavasti pienempi kuin alatiesynnytyksen jälkeen. - Synnyttäköön alakautta ne, jotka haluavat riskeerata oman / vauvansa terveyden. Minä vaadin sektion, mikäli joskus vauvan saisin. :) [/quote] Sektiossa on suuremmat riskit myös lapselle Toivotaan ettet joudu asiaa miettimään kuin kuvitteellisesti

[/quote] Hölpön pölpön :) Ne riskit on suuremmat äidille ja terveelle kohtuullisen nuorelle aikuselle nekään eivät ole kovinkaan suuret. Lapselle puolestaan turvallisempi keino. Ei ole tosiaan niitä alapään hyviä bakteereja, joista joku tähän tulle kohta mouruamaan, mutta vammautumisen riski huomattavasti pienempi.

Vierailija
40/60 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:19"]

[/quote] Minkävuoksi se erikoismaksuluokka piti poistaa? Mä en kyllä sun verorahojas ajatellut vitun vertaa, kun sen suunnitellun sektion sain. On tässä itsekin maksettu niitä aivan tarpeeksi.