Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ole vielä valmis suhteeseen" totta vai tekosyy?

Vierailija
13.05.2015 |

Pääasiallisesti varmasti tekosyy mutta voiko joku olla edellisen suhteen jälkeen ja omine ajatuksineen niin sekaisin pitkän suhteen jälkeen että oikeasti ajattelee noin vaikka muuten olisi löytänyt ns. sopivan seuraavan kumppanin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla.

Vierailija
2/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että on tekosyy. Itse olen eronnyåut 20 vuoden avioliitosta, ja olin eron jälkeen pari vuotta yksin. Se oli vain hyvä juttu, että sain selvitettyä pääni, koska pari vuotta siihen menee kaikilla (joillain se prosessointintapahtuu jo ennen eroa). Mutta jos täydellisen kumppaninntapaa, niin ei se suhdetta eatä. Kumppani vaan saa tarpeetonta pulmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla totta. Mä itse olin todella pitkään aivan ulalla eroni jälkeen ja tästä syystä jouduin toteamaan tuon lauseen pariinkin kertaan kun en halunnut antaa toivoa ja jatkaa asiaa sen pidemmälle vaikka olinkin ihastunut. Mutta jos lähden suhteeseen haluan olla tosissani toisen kanssa ja siihen tarvitaan se, että olen täysin yli entisestä.

Vierailija
4/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 siis mitä

Vierailija
5/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:02"]

3 siis mitä

[/quote]

siis mitä et ymmärtänyt?

kysyy 3

Vierailija
6/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsisin niin, että en ole valmis suhteeseen _sinun_ kanssasi.

Vierailija
7/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jos tapaa sen the oikean.. Mutta ehkä jos on muutenkin vähän pihalla omasta elämästään kuin vain sen eron takia. En kyllä tiedä miten joku voi sanoa ihmiselle johon on ihastunut että "ei"...

Vierailija
8/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:05"]

Tulkitsisin niin, että en ole valmis suhteeseen _sinun_ kanssasi.

[/quote]

Jep näin itsekkin sen ajattelisin, mutta tässä kysynkin ihmisten itse kokemia poikkeuksia tähän sääntöön:) AP

Vierailija
9/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:06"]

En usko jos tapaa sen the oikean.. Mutta ehkä jos on muutenkin vähän pihalla omasta elämästään kuin vain sen eron takia. En kyllä tiedä miten joku voi sanoa ihmiselle johon on ihastunut että "ei"...

[/quote]

Ei ole olemassa "the oikeaa".

Vierailija
10/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut noin kun erosin ja halusin olla sinkku ja vapaa, ajattelin että muutama vuosi noin olisi kiva eli ei ollut tekosyy. "Paha" vaan että menikin toisin, noin puolen vuoden päästä törmäsin mieheen joka vei jalat alta, ex oli tosi pahastunut mutta ajan kanssa asettui & löysi itselleen uuden kumppanin. Ollaan nyt oltu näiden "uusien" puolisoiden kanssa kummatkin yli 10 v.

Vierailija
11/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:10"]

[/quote]

[/quote]

No sillä hetkellä se joka tuntuu the oikealta... Kyllä kaikki tietää miten joku tuntuu täysin oikealta ja toisen kanssa ei tunnu olevan edes puolta siitä kemian määrästä.

En usko että kukaan sanoo ei sellaiselle joka tuntuu täydelliseltä sen hetkisessä ihastus tilassa. Vai?

Vierailija
12/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, ketkä eivät oikeasti ole vielä valmiita uuteen suhteeseen, hankkivat saman tien jonkun laastarisuhteen. Vaikka juuri heidän pitäisi edetä pienenpienin askelin.

Eli tekosyy. Hienovarainen tapa sanoa, ettei kiinnosta. Ihan hyvä tapa sinänsä. Sinä et tee mitään sillä tiedolla, että et ole kiinnostava. Itse ainakin haluaisin kuulla tuollaisen tekosyyn, etten vaipuisi itsesääliin ja itsesyytöksiin aiheesta " mitä olisin voinut tehdä toisin".

Vierailija
13/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:13"]

Olen sanonut noin kun erosin ja halusin olla sinkku ja vapaa, ajattelin että muutama vuosi noin olisi kiva eli ei ollut tekosyy. "Paha" vaan että menikin toisin, noin puolen vuoden päästä törmäsin mieheen joka vei jalat alta, ex oli tosi pahastunut mutta ajan kanssa asettui & löysi itselleen uuden kumppanin. Ollaan nyt oltu näiden "uusien" puolisoiden kanssa kummatkin yli 10 v.

[/quote]

Eli toisin sanoen et ollut tarpeeksi ihastunut kun et halunnut olla ensimmäisen kanssa?

Vierailija
14/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:14"]

[/quote]

[/quote]

No sillä hetkellä se joka tuntuu the oikealta... Kyllä kaikki tietää miten joku tuntuu täysin oikealta ja toisen kanssa ei tunnu olevan edes puolta siitä kemian määrästä.

En usko että kukaan sanoo ei sellaiselle joka tuntuu täydelliseltä sen hetkisessä ihastus tilassa. Vai?

[/quote]

Minä olen sanonut ei sellaiselle, joka oli mun elämäni suurin ihastus tähän mennessä. Vuosia on siitä kulunut, joskus siltikin satunnaisesti mietin että teinkö suuren virheen kieltäytymällä, mutta se oli siinä tilanteessa oikein kun en seurustelemaan ollut kykenevä henkisesti. Olen toki ihastunut vahvasti senkin jälkeen ja tälläkin hetkellä suhteessa.

Vierailija
15/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy. Toisin sanoen vastapuoli ei vain herätä tunteita tarpeeksi, jotta suhteeseen haluaisi lähteä. Eihän muuten "kukasta kukkaan hyppimistäkään" tapahtuisi, jos edellisen suhteen jälkeen pitäisi olla varoaika.

Vierailija
16/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen sanonut ei sellaiselle, joka oli mun elämäni suurin ihastus tähän mennessä. Vuosia on siitä kulunut, joskus siltikin satunnaisesti mietin että teinkö suuren virheen kieltäytymällä, mutta se oli siinä tilanteessa oikein kun en seurustelemaan ollut kykenevä henkisesti. Olen toki ihastunut vahvasti senkin jälkeen ja tälläkin hetkellä suhteessa.

[/quote]

Jos olet nyt suhteessa niin mitä tapahtui siinä välissä? Saitko pääsi kasaan ja miksi et koittanut uudelleen ensimmäisen kanssa?

Vierailija
17/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

On vain sopiva ihminen ja SOPIVA AIKA. Molemmille oikea aika

Vierailija
18/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta onko ihminen tarpeeksi sopiva jos aika ei ole sopiva? Itse uskon että ajalla ei ole väliä jos ihastuu tarpeeksi.

Vierailija
19/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tätä juuri ehkä haen. Mitä tarkoittaa ja mikä voi olla syynä että aika EI ole oikea vaikka kiinnostusta ja sopivuutta olisi vaikka muille jakaa. AP

Vierailija
20/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Haloo aikuiset. Milloin joku tuntuu täydelisen oikealta ensi tapaamisella? Ja on sitä ensihuuman mentyä ohi? Milloin tämä on rakkauta ja kestää?