Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaakohan noita korvien venyttäjiä myöhemmin?

Vierailija
29.06.2015 |

Tuli mieleen kun näin naisen jolla oli korvissa minun ranteeni kokoiset reiät.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:06"]

Itellä on venytykset molemmissa korvissa ja voihan se olla, että tulevaisuudessa tuun katumaan näitä mutta se on sen ajan murhe. En halua elää elämääni miettimällä miten mua vanhana mummona harmittaa jotku tehdyt asiat. Elän elämääni just nyt ja elän sen niinku haluan. 

[/quote]

Vain teini ajattelee että esim. 3-kymppinen on "vanha mummo". Ei kait ne mummona enää kadutakaan, mutta eri asia voi olla ne ikävuodet 25-65 kun kovin monen työpaikan ovet on suljettu liian radikaalilla ulkonäöllä.

Vierailija
22/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:50"]Onko sillä mitään väliä? Ne saa korjattua takaisin normaaleiksi todella helposti. Tatuointien poisto onkin sitten ihan eri juttu. Mun tärkein ohje nuorille on tämä: Älkää juoko mitään happamia juomia tai syökö mitään hapanta. Ja unohtakaa kaikki huulikorut. Kaiken muun saa takaisin paitsi hampaat.
[/quote] Niin miten se "tosi helposti" on? Onko plastiikkakirurgia sun mielestä yhdentekevä toimenpide? Ps. Hammasimplantit on olemassa.
[/quote]
Muutama viilto ja tikki, ei maksa paljon. Hammasimplantti on n. 4000 €/kpl ja suussa lähes 30 hammasta. Laske siitä.
[/quote] Ei sekään ilmaista hupia ole ja nukutus on aina riski. Jos on varaa tehdä tuollaisia turhia typeryyksiä, niin pitäisi olla varaa muutamaan hammasimplanttiinkin (jotka muuten maksaa tuon verran yksityisellä). Harvemmin koko suun hampaita on tarve uusia.
[/quote]
Ei sitä nyt sentään nukutuksessa tehdä! Ja jos vedät hulluna happamia juomia, niin koko kalusto siinä valitettavasti lopulta menee ja kunnallisessa ei niitä hoideta, joten omasta pussista se menee. En tiedä miksi sun mielestä joku korvalehti on isompi juttu kuin ihmisen hampaat?
[/quote] Onko sulla itsellä hammaseroosio kun puhut faktoina tuollaista paskaa? :D
[/quote]
On. Ja se ei muuten naurata yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan venytykset, ja menivät heti umpeen kun otti korut pois eli ei niistä ainakaan mitään haittaa ollut. 

Ja harvassa ovat nykyään ne työpaikat joissa tatuoinnit, lävistykset tai venytykset haittaisivat työnsaantia. Päinvastoin. Facebookissahan on aina välillä näitä tatuoituja ja lävistettyjä henkilöitä jotka laittavat päivityksen, että "Ottaisitko minut töihin" ja heille satelee työtarjouksia enemmän kuin ns. normaaleille. Tosi monessa paikasa näkyy jo nyt tatuoituja ihmisiä, varsinkin kahvilat ovat sellaisia. Tatuoinnit ovat niin yleistymään päin että muutaman vuoden päästä ovat jo enemmän sääntö kuin poikkeus. 

Vierailija
24/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli katumapäälle. Ei ollut vielä hirveän suuret venytykset, olisko ollu sentin halkasija. Helposti onnistui korjaus.

Vierailija
25/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:36"]http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288754107368.html Siinä sun helppo ja halpa hupis 7! Ja kyllä niitä implantteja tehdään myös kunnallisella, sinähän et sitä voi toki tietää kun et ole hammaseroosiota nähnytkään.
[/quote]
2000 euroa ei ole mitään. Sen verran maksoi mun neljän eroosion syömän etuhampaan laminaatit. Ja lisäremontteja on tulossa, nuokaan kun eivät ole ikuiset. Mä en tullut tänne tappelemaan vaan valistamaan nuoria pitämään huolta niistä hampaistaan. Niitä ei saa kuin kahdet ja ne kolmannet menee omasta pussista.

Vierailija
26/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:45"]

Ja harvassa ovat nykyään ne työpaikat joissa tatuoinnit, lävistykset tai venytykset haittaisivat työnsaantia. 

[/quote]

Kokeilepa pyrkiä johonkin finanssialan hommaan tai esim. teknisen alan asiakaskontaktissa olevaksi asiantuntijaksi, ja voit olla eri mieltä. Ei se friikkiys varmaan jossain baarityössä tai raksalla niin haittaakaan, sen sijaan akateemisen ammatit on aika pitkälle suljettu. On iso päätös teini-iässä rajata itsensä sopivaksi vain duunarihommiin.

Vierailija
28/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:42"]

Itellä on venytykset molemmissa korvissa ja voihan se olla, että tulevaisuudessa tuun katumaan näitä mutta se on sen ajan murhe. En halua elää elämääni miettimällä miten mua vanhana mummona harmittaa jotku tehdyt asiat. Elän elämääni just nyt ja elän sen niinku haluan. 

[/quote]

Vain teini ajattelee että esim. 3-kymppinen on "vanha mummo". Ei kait ne mummona enää kadutakaan, mutta eri asia voi olla ne ikävuodet 25-65 kun kovin monen työpaikan ovet on suljettu liian radikaalilla ulkonäöllä.

[/quote]

Olen 28 vuotias ja vanhalla mummolla tosiaan tarkotin yli 70 vuotiasta, heh. Venytyskoruni eivät onneksi ole aiheuttaneet ongelmia työpaikalla. Eikä mun venytykset ole edes kovinkaan isoja, vain 12 mm. 

Vierailija
29/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joitakin kaduttaa, mutta toisaalta moni niitä ihaileva taitaa suuntautua sellaisille aloille, joissa venytyksillä ei ole väliä. Pitemmässä juoksussa joku venytetty korva on aika pieni osa elämää, joten tuskin kukaan niitä sillä tavalla katuu, harmittelee ehkä.

(Tuo hammaskeskustelu menee hieman ohi aiheen, mutta ihan tottahan se on, että ihmisten pitäisi huolehtia hampaistaan paljon paremmin. Julkisella puolella varsinkin mennään koko ajan enemmän siihen suuntaan, että hoidon sijaan tarjotaan vaihtoehdoksi hampaitten poistoa, joka on nopea ja edullinen toimenpide.)

Vierailija
30/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:36"]http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288754107368.html Siinä sun helppo ja halpa hupis 7! Ja kyllä niitä implantteja tehdään myös kunnallisella, sinähän et sitä voi toki tietää kun et ole hammaseroosiota nähnytkään. [/quote] 2000 euroa ei ole mitään. Sen verran maksoi mun neljän eroosion syömän etuhampaan laminaatit. Ja lisäremontteja on tulossa, nuokaan kun eivät ole ikuiset. Mä en tullut tänne tappelemaan vaan valistamaan nuoria pitämään huolta niistä hampaistaan. Niitä ei saa kuin kahdet ja ne kolmannet menee omasta pussista.

[/quote]

Minulla on lapsesta asti ollut hammasrakoja etuhampaiden välissä, paljon. Jossain vaiheessa ne alkoivat mennä muilla umpeen mutta mulla ei. Pyysin hammaslääkärissä rautoja mutta en saanut, sanottiin että että menevät kyllä umpeen iän myötä. Noh, olen nyt aikuinen ja vieläkin on hammasraot etuhampaissa. Ei auta oikein noihin hampaiden hyvä hoito ja harjaus. Rautoja ei enää tässä iässä saa eli laminaatit ainoa vaihtoehto ja 2000e on mulle mahdoton raha, kun kuukausitulot ovat n.500 ja pitäisi niistä maksaa vuokrat, laskut ja ruuatkin.

Vierailija
31/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:36"]http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288754107368.html Siinä sun helppo ja halpa hupis 7! Ja kyllä niitä implantteja tehdään myös kunnallisella, sinähän et sitä voi toki tietää kun et ole hammaseroosiota nähnytkään. [/quote] 2000 euroa ei ole mitään. Sen verran maksoi mun neljän eroosion syömän etuhampaan laminaatit. Ja lisäremontteja on tulossa, nuokaan kun eivät ole ikuiset. Mä en tullut tänne tappelemaan vaan valistamaan nuoria pitämään huolta niistä hampaistaan. Niitä ei saa kuin kahdet ja ne kolmannet menee omasta pussista.

[/quote]

Minulla on lapsesta asti ollut hammasrakoja etuhampaiden välissä, paljon. Jossain vaiheessa ne alkoivat mennä muilla umpeen mutta mulla ei. Pyysin hammaslääkärissä rautoja mutta en saanut, sanottiin että että menevät kyllä umpeen iän myötä. Noh, olen nyt aikuinen ja vieläkin on hammasraot etuhampaissa. Ei auta oikein noihin hampaiden hyvä hoito ja harjaus. Rautoja ei enää tässä iässä saa eli laminaatit ainoa vaihtoehto ja 2000e on mulle mahdoton raha, kun kuukausitulot ovat n.500 ja pitäisi niistä maksaa vuokrat, laskut ja ruuatkin.
[/quote]
Aikuisenakin saa kyllä raudat...

Vierailija
32/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:53"]

Ja harvassa ovat nykyään ne työpaikat joissa tatuoinnit, lävistykset tai venytykset haittaisivat työnsaantia. 

[/quote]

Kokeilepa pyrkiä johonkin finanssialan hommaan tai esim. teknisen alan asiakaskontaktissa olevaksi asiantuntijaksi, ja voit olla eri mieltä. Ei se friikkiys varmaan jossain baarityössä tai raksalla niin haittaakaan, sen sijaan akateemisen ammatit on aika pitkälle suljettu. On iso päätös teini-iässä rajata itsensä sopivaksi vain duunarihommiin.

[/quote]

No luuletko, että jokainen tai edes suuri osa lävistetyistä ja tatuoiduista teineistä haluaisi koskaan suuntautua jollekin akateemiselle alalle? Epäilen. Jos ja kun joku haluaa esim. pankkiiriksi niin tajuaa varmaan olla ottamatta niitä läväreitä, mutta tosiasia on että suurin osa menee juurikin duunarihommiin eikä niissä lävistykset ym. haittaa mitään. Meidän terveyskeskuksessa on muuten töissä tatuoitu lääkäri, entisessä lukiossa oli tatuoitu opettaja ja tatuoituja hoitajia näkee usein. Ovat kaikki mielestäni ihan kelpoja ammatteja ja monien unelmatöitä, eivätkä ole tatuoinnit haittaneet. 

Vierailija
33/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:49"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:36"]http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288754107368.html Siinä sun helppo ja halpa hupis 7! Ja kyllä niitä implantteja tehdään myös kunnallisella, sinähän et sitä voi toki tietää kun et ole hammaseroosiota nähnytkään. [/quote] 2000 euroa ei ole mitään. Sen verran maksoi mun neljän eroosion syömän etuhampaan laminaatit. Ja lisäremontteja on tulossa, nuokaan kun eivät ole ikuiset. Mä en tullut tänne tappelemaan vaan valistamaan nuoria pitämään huolta niistä hampaistaan. Niitä ei saa kuin kahdet ja ne kolmannet menee omasta pussista. [/quote] Minulla on lapsesta asti ollut hammasrakoja etuhampaiden välissä, paljon. Jossain vaiheessa ne alkoivat mennä muilla umpeen mutta mulla ei. Pyysin hammaslääkärissä rautoja mutta en saanut, sanottiin että että menevät kyllä umpeen iän myötä. Noh, olen nyt aikuinen ja vieläkin on hammasraot etuhampaissa. Ei auta oikein noihin hampaiden hyvä hoito ja harjaus. Rautoja ei enää tässä iässä saa eli laminaatit ainoa vaihtoehto ja 2000e on mulle mahdoton raha, kun kuukausitulot ovat n.500 ja pitäisi niistä maksaa vuokrat, laskut ja ruuatkin. [/quote] Aikuisenakin saa kyllä raudat...

[/quote]

Saa jos on kovin vinot tai ulkonevat hampaat, mutta hammasrakoihin ei. Olen kysynyt. :( t. 31

Vierailija
34/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:53"]

[/quote]

[/quote]

No luuletko, että jokainen tai edes suuri osa lävistetyistä ja tatuoiduista teineistä haluaisi koskaan suuntautua jollekin akateemiselle alalle?[/quote]

Se kai tässä vähän oli pointtikin, että ottamalla itselleen pysyviä naamamuokkauksia rajaa itsensä ulos asioista joita ei siinä iässä vielä osaa ajatellakaan. Lukion voi käydä aikuisena ja kouluttautua uudelle alalle, mutta sillä hetkellä kun ottaa esim. naamaansa tatuoinnin niin lukitsee itsensä pysyvästi pois tietyistä asioista. Se on minusta iso päätös tehtäväksi, eikä varmasti moni teini-angstissaan osaa vielä niin pitkälle ajatella. Monet vaihtaa alaa vielä 3-4 kymppisenäkin, ja varmasti moni alalle jota ei 15-vuotiaana vielä itselleen kuvitellut. Siksi on turhaa sanoa "ei se mummona kaduta", kun sen sijaan voikin kaduttaa 35-vuotiaana. Sen jälkeen on pitkä ikä katua nuoruuden typeryydessä suljettuja urapolkuja.

Vierailija
35/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:50"]Onko sillä mitään väliä? Ne saa korjattua takaisin normaaleiksi todella helposti. Tatuointien poisto onkin sitten ihan eri juttu. Mun tärkein ohje nuorille on tämä: Älkää juoko mitään happamia juomia tai syökö mitään hapanta. Ja unohtakaa kaikki huulikorut. Kaiken muun saa takaisin paitsi hampaat.
[/quote] Niin miten se "tosi helposti" on? Onko plastiikkakirurgia sun mielestä yhdentekevä toimenpide? Ps. Hammasimplantit on olemassa.
[/quote]
Muutama viilto ja tikki, ei maksa paljon. Hammasimplantti on n. 4000 €/kpl ja suussa lähes 30 hammasta. Laske siitä.
[/quote] Ei sekään ilmaista hupia ole ja nukutus on aina riski. Jos on varaa tehdä tuollaisia turhia typeryyksiä, niin pitäisi olla varaa muutamaan hammasimplanttiinkin (jotka muuten maksaa tuon verran yksityisellä). Harvemmin koko suun hampaita on tarve uusia.
[/quote]
Ei sitä nyt sentään nukutuksessa tehdä! Ja jos vedät hulluna happamia juomia, niin koko kalusto siinä valitettavasti lopulta menee ja kunnallisessa ei niitä hoideta, joten omasta pussista se menee. En tiedä miksi sun mielestä joku korvalehti on isompi juttu kuin ihmisen hampaat?
[/quote] Onko sulla itsellä hammaseroosio kun puhut faktoina tuollaista paskaa? :D
[/quote]
On. Ja se ei muuten naurata yhtään.
[/quote] No sitten sulla on kyllä kummaa tietoa asiasta.

Vierailija
36/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan katuu, osa ei. Itselläni on miespuolinen työkaveri (finanssiala), joka on ollut teinimpänä kliseinen rokkari. Nyt näyttää kieltämättä hölmöltä, kun hillityn näköisellä pukumiehellä on lörpättävät reiät korvalehdissä (korut otettu pois aikoja sitten). Veikkaan, että hänestä olisi saanut jäädä mielummin venyttämättä. En ylipäätänsä kannata nuorten ihmisten peruuttamattomia kehonmuokkaustoimenpiteitä. Kannattaisi tarkastella vaikkapa vanhempien sukupolvien elämää. Maku muuttuu kaikilla iän myötä enemmän tai vähemmän, yleensä enemmän. Sille on syynsä, miksi suuri osa keski-ikäisistä ei kulje tukka tupeerattuna revityissä vaatteissa ja nahkahousuissa Dingo-huivit ranteissa liehuen. Syy ei ole sosiaalinen paine, vaan useimmiten kasvava itsetuntemus ja elämänkokemus, kun omaa persoonaa alkaa määrittää täysin muut asiat kuin pinta (pukeutuminen ja musiikkimaku jne). Sama koskee nykyajan muotia, kuten venytyksiä ja tatuointeja. Joo, tiedän, että tatuointeja on tehty vuosituhansia, mutta nykymuodossa kyse on muoti-ilmiöstä.

Vierailija
37/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:36"]http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288754107368.html Siinä sun helppo ja halpa hupis 7! Ja kyllä niitä implantteja tehdään myös kunnallisella, sinähän et sitä voi toki tietää kun et ole hammaseroosiota nähnytkään.
[/quote]
2000 euroa ei ole mitään. Sen verran maksoi mun neljän eroosion syömän etuhampaan laminaatit. Ja lisäremontteja on tulossa, nuokaan kun eivät ole ikuiset. Mä en tullut tänne tappelemaan vaan valistamaan nuoria pitämään huolta niistä hampaistaan. Niitä ei saa kuin kahdet ja ne kolmannet menee omasta pussista.
[/quote] 2000e ei ole mitään? Ei edes itseaiheutetusta haitasta kuten nuo rumat korvavenytykset joita korjaamallakaan ei saa enää täysin ennalleen? Kyllä minusta on iso hinta typeryydestä. Hampaista olen samaa mieltä, että niistä kannattaa huolta pitää, itsellänikin on eroosio syönyt etuhampaat, jotka kuitenkin nyt korjataan kunnallisella murto-osalla yksityisten hinnoista. Ikävää jos sinä olet suoraan marssinut yksityiselle, minä sain lähetteen hammassairauksien polille vaivani takia. Eroosioon on myös muita syitä kuin ne happamat juomat ja aina sille ei voi itse yhtään mitään.

Vierailija
38/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta :) Nykyään käytän "normikorviksia" mutta toisinaan kaipaan venytyksiäni, olivat 8mm eli ei isot.

Vierailija
39/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan vain mieleen että ei se venytettyjen korvien "korjaaminen" mitään erikoisempia plastiikkakirurgioita tarvitse, reiät voi käydä ompeluttamassa umpeen. Itse en usko näitä katuvani, kokoa on jo 30mm ja tekisi mieli venyttää vielä lisää :-D itsehän siis alussa pari vuotta sitten halusin ensin vain pienet venytykset, about 5mm mutta jäin koukkuun ja tässä sitä ollaan. Rakastan näitä ja näyttävät mielestäni kivalta, kaikki eivät varmastikkaan tykkää.

Vierailija
40/58 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:42"]

[/quote]

[/quote]

Nää korvienvenyttäjät on tuskin kovin potentiaalista työntekijämateriaalia muutenkaan. Eiköhän niiden äo ole sillä tasolla, että elämänkoulu on se ainoa koulu heillä ja rahat haetaan sossusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan