Helsingissä lähes joka toinen perhe saa asumistukea
Onko tuossa järjestelmässä mitään järkeä? Asuntojen vuokraajat saavat käytännössä kaikki rahat ja veronmaksajat maksavat tämänkin hulluuden.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:51"]
Oho... Ja minä en tunne ketään, joka saa asumistukea...
[/quote]
Minäkään en tunne, mutta omassa tuttavapiirissäni onkin omistusasujia. Onhan tuo ihan järjetöntä touhua. Itsekin tosin omistan pari yksiötä ja on mahtavaa nostaa yhteensä yli 1000 euroa vuokria per kk.
Me saadaan nyt taas, kun minä jään äitiyslomalle. Vuokralla asutaan ja perheasunnossa vuokra on sen verran kova, että kahden luokanopettajan palkat ei meinaa riittää elämiseen Helsingissä.
Joo, ja sitten lasketaan korkovähennyksiä, nostetaan asunto-osakeyhtiöiden tonttivuokria, väläytellään asuintulon verotusta ja muuta vastaavaa, koska eihän omistusasujia saa suosia. Asuntosijoittajat taas ovat kuntien ja valtion erityissuosiossa.
Asumistukien pitäisi lopettaa. Asuntojen vuokrat ovat tuen verran kalliimpia, eli asumistuki on aika suora tulonsiirto asintosijoittajille.
Pois asumistuet, ne vääristävät hintoja ihan turhaa! Hullua hommaa taas kerran täällä Suomessa
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:01"]
Asumistukien pitäisi lopettaa. Asuntojen vuokrat ovat tuen verran kalliimpia, eli asumistuki on aika suora tulonsiirto asintosijoittajille.
[/quote]
näin on. Mutta mites se puretaan? Minne asutetaan puolet helsingin asujista ensi vuodeksi, kun odotellaan vuokrien alentumista?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:01"]
[/quote]
näin on. Mutta mites se puretaan? Minne asutetaan puolet helsingin asujista ensi vuodeksi, kun odotellaan vuokrien alentumista?
[/quote]
Hyvinhän tuo somaleidenkin asuttaminen on hoidettu, menevät aina jonon keulille ja Niemi tulee ja muuttaa kamat uuteen osoitteeseen. Eiköhän tuolla kokemuksella tulosta synny.
Oho... Ja minä en tunne ketään, joka saa asumistukea...