MIKSEI NE YHTEISHAUN TULOKSET TULE JO?!
Siis ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen. Tuskastuttavaa ja hermoja raastavaa tämä odottaminen! Joillekin onnekkaille on tullut jo tieto...
Kommentit (560)
Mulle tuli eilen yliopistosta kirjeellä pääsykoepisteet (pelkät pisteet siis, tulokset löytyy Opintopolusta) ja sen yhteydessä luki että Opetushallitus lähettää kevään 2015 yhteishaun tuloskirjeen viimeistään 1.7.2015, josta selviää sijoittelun tulos. Sijoittelun tilannetta voi seurata Opintopolku-palvelussa. Eli toi antais ymmärtää että huomenna pitäis olla tulokset selvillä.
Ei ole opintopolussa oikeastaan mikään huoltokaato, vaan sivut kaatuivat, kun käyttäjiä niin paljon. Turun psykan tulokset tulivat tänään, varasijalla... huoh. Sinne meni se työmäärä.
Kauppakorkeista ei ole kaikille ilmeisesti tullut tuloksia. Koko systeemi on mielestäni ihan pöhkö, maanantaina ilmoitettiin paljonko hakija saanut pisteitä (sekä koe- ja yhteispisteet) ja nyt odotellaan perjantaihin asti hyväksymis/hylsykirjettä. Minulla sen verran yhteispisteitä, että pitäis kakkosvaihtoehtoon päästä, jossa nyt opintopolussa lukee vain "opiskelijavalinta kesken" ja ykkösvaihtoehdossa olen varasijalla. Kauppatieteet.fi sivustolla lukee, että varasijat ovat vielä sekaisin ja vahvistus tulee vasta perjantaina. Voi jeesus nyt tätä sekoilua. Olisivat voineet suosiolla julkaista kaikki tulokset vasta 3. pvä, niin säästyy sydämentykytyksiltä.
Muakin jännittää niin että itkettää ja mahaan sattuu... Tosi helpottavaa kyllä lukea että on paljon muitakin jotka kokee että koko elämä on tästä kiinni eikä tiedä mitä sitten jos ei vieläkään pääse... Mä haluaisin saada sen perinteisen paksun kirjeen (aikaisemmin tullut niitä ohkasia), joten olen blokannut kaikki nettiväylät enkä lue sähköpostejani enkä Opintopolkua... Saa nähdä luovutanko kohta. :D Hain Helsingin yliopistoon valtiotieteelliseen.
T. 24v teini
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:48"]
MÄ PÄÄSIN!!!! Ensimmäinen reaktio oli ihan hurja itku :D Oon vaan niin onnellinen!!! Toinen hakukerta ja ihan järjetön työmäärä takana!
[/quote]
Onnea<3 mihin?
Kiitos! <3 Tampereelle logopediaan!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:01"]Kiitos! <3 Tampereelle logopediaan!
[/quote]
Siellä nähdään! :)
Onko nyt illalla tullut vielä tuloksia?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:30"]
Tule sitten kertomaan, että pääsitkö. Toivon todella, että kaikki ne pääsee, jotka sitä todella haluaa :) Kämmenet hikoaa tätä ketjua lukiessa teidän puolesta :D
t. valtiotieteilijä
[/quote]
Mä pääsin!!!! Huhhuh sentään, olen yksi niistä 14:sta! Tää oli kolmas kerta kun hain ko. linjalle.
[/quote]
JEEEE onneksi olkoon!!! On varmaan uskomaton tunne. Hain itse myös kolme kertaa ja sitten nappasi :)) Mihin alalle hait?
T. sama
[/quote]
Kiitos! On kyllä aikamoista. Hain tasoon. :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:21"]
Siis onko teille sisään päässeille tullut myös sposti Opintopolulta?
[/quote]
Mulle ei ole tullut sähköpostia, ei ollut roskapostissakaan...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 18:19"]HELP! Osaako joku tulkita tätä tilannetta?
Eli olen hakenut neljään kohteeseen. En
päässyt ensimmäiseen paikkaan, toisessa lukee että kesken ja kahdessa viimeisessä lukee "et saanut opiskelupaikkaa". Voiko tästä ajatella mitään tuon toisen hakukohteen suhteen?
Esimerkiksi demissä on lukenut monta kertaa, että lopuissa lukee "peruuntunut" jos on päässyt ylempään. Minulla ei lue näin, eli voinko jo heittää kirveen kaivoon etten päässyt tuonne toiseenkaan paikkaan?
:(
[/quote]
Ääh mulle ei tullut vielä savoniasta ilmoitusta sähköpostiin että olisin päässyt :( kiva jos jollekin tuli jo.. Eikös se tarkoita että minä en sitten päässyt ?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:20"]Mihin yliopistoihin voi hakea syksyn hauissa?
[/quote]
Ei mihinkään, mutta ammattikorkeakouluihin voi.
[/quote]
Kyllä ainakin Helsingissä on perinteisesti voinut hakea syksyllä matikka, fysiikka, kemia opettajalinjoille.
Itse venailen nyt tietoa maantieteestä Helsingistä.
Syksyllä on paperihaku joihinkin yliopistoihin. Eli kaikilla L:n ylioppilailla, jotka keväällä jäävät ilman paikkaa, on mahdollisuus päästä opiskelemaan...
Mutta eikös nuo kuitenkin pitäisi tulla myös postissa kirjeenä?