Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSEI NE YHTEISHAUN TULOKSET TULE JO?!

Vierailija
29.06.2015 |

Siis ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen. Tuskastuttavaa ja hermoja raastavaa tämä odottaminen! Joillekin onnekkaille on tullut jo tieto...

Kommentit (560)

Vierailija
241/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:))

Vierailija
242/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:18"]

Koska ne hemmetin kirjeet tulee? Tiedän että pääsin, mutta haluaisin sen KIRJEEN.

[/quote]

Itse pääsin Turun ammattikorkeaan ja sieltä tuli tänään kaikki tiedot sähköpostilla. Tiedä onko miten nuo kirjeet käytössä vai mikä on nykyään käytäntö. Opiskelu alkaa siellä jo 26.8. mikä oli hieman yllättävää kun olin varautunut, että syyskuun puolella vasta alkaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli tullut jo perjantaina opintopolkuun tieto, että olen päässyt mutta olin ulkomailla ja näin sen vasta nyt. Oon niin onnellinen! Pääsin Oulun yliopistoon opiskelemaan enkunopeksi, eli mun ykkösvaihtoehtoon johon hain kolmannen kerran nyt.

Vierailija
244/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:47"]Jäin varasijalle 170.. Viime syksynä kun hain olin varasijalla 25. Hieman ihmettelen kun syksyllä en kokeeseen lukenut ja nyt luin ja todellakin tuntui, että koe meni paremmin kuin viimeksi. Onkohan taso ollut vaan niin paljon kovempi vai olenko vaan mokannut kokeessa todella pahasti?! :D Onko täällä ketään muita kohtalotovereita jolle olisi käynyt näin? 
[/quote]
Mulla just päinvastoin. Viime vuonna luin aivan hulluna ja olin jollain varasijalla 50 ehkä. Tänä vuonna jäi lukemiset vähiin toisen koulun kiireiden vuoksi ja pääsin aivan heittämällä sisään. En käsitä millä helvetillä mä tässä onnistuin. Menin sinne kokeeseenkin sillä mielellä, että ihan turhaan mä täällä oon enkä jaksanut juurikaan edes tarkistella niitä vastauksiani vaan häivyin kun oli koe tehty. Kirjat oli samat kuin viime vuonna.

Vierailija
245/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuonu Posteljooni kirjettä tuloksista tänäänkään. Ei siis ole vielä mitään tietoa sisäänpääsystä.

Vierailija
246/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 07:02"]

Mulla oli ihan sama. Hain kerta toisensa jälkeen amkiin terveydenhoitoaloja. Ikinä en päässyt mihinkään. Tulos oli tyyliin koko kokeesta 5p.. Ajattelin ihan samalla tavalla että musta ei ole edes amkiin. N.o välivuoden aikana löysin yliopistoalani, hain ja pääsin. Myöhemmin olen huomannut, että en olisi ollut lainkaan soveltuva terveydenhoitoalalle. Kyllä se sun juttu vielä löytyy!

[/quote]

No minä olen jo lähihoitaja, että tiedän alan olevan oma juttuni ja kovasti haluaisin vaan "edetä", mutta ilmeisesti olen sitten vain pätevä koulutettu pesulappu... :/

[/quote]Suorita avoimessa amk:ssa vaadittava määrä opintoja ja koita erillishakua?

[/quote]

Miten tuo avoin amk toimii? En ole koskaan kuullutkaan että noinkin voisi tehdä? :o
[/quote

Kannattaa tsekata polkuopinnot/avoimen amkin väylä amkien nettisivuilta. Useimmiten pitää olla opintoja 60 op avoimessa amkissa tehtynä, jotta voi niiden perusteella tulla valituksi opiskelijaksi. Näissä on eroja käytännöissä, jotkin amkit haastattelevat vain nuo erillishaun hakijat, joissain tekevät saman valintakokeen kuin muutkin jne.

Vierailija
247/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]Ei tuonu Posteljooni kirjettä tuloksista tänäänkään. Ei siis ole vielä mitään tietoa sisäänpääsystä.
[/quote]

Jos se tulos tulostuu kirjeeseen niin se näkyy opintopolussakin, koska kirjeeseen tulostuu hakijalle näkyvä tilanne. Eli kirjeet eivät ole vielä lähteneet.

Vierailija
248/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:26"]Mulle oli tullut jo perjantaina opintopolkuun tieto, että olen päässyt mutta olin ulkomailla ja näin sen vasta nyt. Oon niin onnellinen! Pääsin Oulun yliopistoon opiskelemaan enkunopeksi, eli mun ykkösvaihtoehtoon johon hain kolmannen kerran nyt.
[/quote]

Onneks olkoon! :)

Vierailija
249/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonia amk:n tulokset tuli, pääsin opiskelemaan sosionomiks! I'm so happy ^_^

T:N25

Vierailija
250/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]Ei tuonu Posteljooni kirjettä tuloksista tänäänkään. Ei siis ole vielä mitään tietoa sisäänpääsystä.
[/quote]

Jos se tulos tulostuu kirjeeseen niin se näkyy opintopolussakin, koska kirjeeseen tulostuu hakijalle näkyvä tilanne. Eli kirjeet eivät ole vielä lähteneet.
[/quote]
Ei ole mahdollisuutta mennä opintopolkuun, eli kirjettä odotellaan...

Vierailija
251/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]Ei tuonu Posteljooni kirjettä tuloksista tänäänkään. Ei siis ole vielä mitään tietoa sisäänpääsystä. [/quote] Jos se tulos tulostuu kirjeeseen niin se näkyy opintopolussakin, koska kirjeeseen tulostuu hakijalle näkyvä tilanne. Eli kirjeet eivät ole vielä lähteneet. [/quote] Ei ole mahdollisuutta mennä opintopolkuun, eli kirjettä odotellaan...

[/quote]

Mä käsitin, että 3.7. tulee kirje opintohallituksesta (?), jos ei ole päässyt. Muussa tapauksessa kirje yliopistolta on jo lähetetty suoraan. Huomenna saa siis tietää omat pisteet valintakokeessa ja mahdollisen varasijan.

Vierailija
252/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:26"]Mulle oli tullut jo perjantaina opintopolkuun tieto, että olen päässyt mutta olin ulkomailla ja näin sen vasta nyt. Oon niin onnellinen! Pääsin Oulun yliopistoon opiskelemaan enkunopeksi, eli mun ykkösvaihtoehtoon johon hain kolmannen kerran nyt.
[/quote]

Onneks olkoon! :)
[/quote]
Kiitos! :)
-520

Vierailija
253/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]Ei tuonu Posteljooni kirjettä tuloksista tänäänkään. Ei siis ole vielä mitään tietoa sisäänpääsystä. [/quote] Jos se tulos tulostuu kirjeeseen niin se näkyy opintopolussakin, koska kirjeeseen tulostuu hakijalle näkyvä tilanne. Eli kirjeet eivät ole vielä lähteneet. [/quote] Ei ole mahdollisuutta mennä opintopolkuun, eli kirjettä odotellaan...

[/quote]

Mä käsitin, että 3.7. tulee kirje opintohallituksesta (?), jos ei ole päässyt. Muussa tapauksessa kirje yliopistolta on jo lähetetty suoraan. Huomenna saa siis tietää omat pisteet valintakokeessa ja mahdollisen varasijan.
[/quote]

Kirje lähtee kaikille hakijoille ja siinä on kaikkien hakutoiveiden tiedot. Korkeakoulujen omat hyväksymiskirjeet ovat sitten eri juttu, mikäli sellaisia lähettävät.

Jos ei pääse opintopolkuun, voi hakijapalveluihin myös soittaa. Toki ovat ruuhkaisia tällä hetkellä.

Vierailija
254/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]Ei tuonu Posteljooni kirjettä tuloksista tänäänkään. Ei siis ole vielä mitään tietoa sisäänpääsystä. [/quote] Jos se tulos tulostuu kirjeeseen niin se näkyy opintopolussakin, koska kirjeeseen tulostuu hakijalle näkyvä tilanne. Eli kirjeet eivät ole vielä lähteneet. [/quote] Ei ole mahdollisuutta mennä opintopolkuun, eli kirjettä odotellaan... [/quote] Mä käsitin, että 3.7. tulee kirje opintohallituksesta (?), jos ei ole päässyt. Muussa tapauksessa kirje yliopistolta on jo lähetetty suoraan. Huomenna saa siis tietää omat pisteet valintakokeessa ja mahdollisen varasijan. [/quote] Kirje lähtee kaikille hakijoille ja siinä on kaikkien hakutoiveiden tiedot. Korkeakoulujen omat hyväksymiskirjeet ovat sitten eri juttu, mikäli sellaisia lähettävät. Jos ei pääse opintopolkuun, voi hakijapalveluihin myös soittaa. Toki ovat ruuhkaisia tällä hetkellä.

[/quote]

Tietysti kaikki korkeakoulut lähettävät, koska niissä on tietoa esimerkiksi ylioppilaskuntamaksun maksamisesta, ensimmäisestä koulupäivästä jne. Luulisi, että tähän mennessä jo olisi tullut tuo kirje, mikäli on päässyt suoraan sisään. Varasijatulokset sitten voivat tulla vielä elokuussakin.

Vierailija
255/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-kirjeet tulee varmaan ensiviikon aikana.

Vierailija
256/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]Ei tuonu Posteljooni kirjettä tuloksista tänäänkään. Ei siis ole vielä mitään tietoa sisäänpääsystä. [/quote] Jos se tulos tulostuu kirjeeseen niin se näkyy opintopolussakin, koska kirjeeseen tulostuu hakijalle näkyvä tilanne. Eli kirjeet eivät ole vielä lähteneet. [/quote] Ei ole mahdollisuutta mennä opintopolkuun, eli kirjettä odotellaan... [/quote] Mä käsitin, että 3.7. tulee kirje opintohallituksesta (?), jos ei ole päässyt. Muussa tapauksessa kirje yliopistolta on jo lähetetty suoraan. Huomenna saa siis tietää omat pisteet valintakokeessa ja mahdollisen varasijan. [/quote] Kirje lähtee kaikille hakijoille ja siinä on kaikkien hakutoiveiden tiedot. Korkeakoulujen omat hyväksymiskirjeet ovat sitten eri juttu, mikäli sellaisia lähettävät. Jos ei pääse opintopolkuun, voi hakijapalveluihin myös soittaa. Toki ovat ruuhkaisia tällä hetkellä.

[/quote]

Tietysti kaikki korkeakoulut lähettävät, koska niissä on tietoa esimerkiksi ylioppilaskuntamaksun maksamisesta, ensimmäisestä koulupäivästä jne. Luulisi, että tähän mennessä jo olisi tullut tuo kirje, mikäli on päässyt suoraan sisään. Varasijatulokset sitten voivat tulla vielä elokuussakin.
[/quote]

Itse otin paikan jo vastaan eilen opintopolussa, tänään tuli koululta sähköposti, jossa infopaketti koulun aloittamisesta ja tieto että 3.7 lähettävät vielä hyväksymiskirjeen pisteineen. Eli aivan tavallista että kirjettä ei ole tullut vaikka olisi suoraan päässytkin..

Vierailija
257/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

530: kaikki korkeakoulut eivät lähetä kirjettä, sillä kaiken saman tiedon pitäisi löytyä myös nettisivuilta, jonne valittuja opastetaan menemään. Yhteistä tuloskirjettä ei ole vielä voitu lähettää, koska kaikkia tuloksia ei oltu tänä aamuna vielä edes julkaistu.

Vierailija
258/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:58"]Näkeekö pääsykokeiden pisteitä jostain? Tai tuleeko joku kirje tai sähköposti vielä, vaikka olen jo paikan opintopolussa vastaanottanut? [/quote] Tulee kirje ja siitä näkee.

[/quote]

Kannattaa tarkistaa ne.

Laskivat ainakin minun pisteet väärin. Olisin kai päässyt 1 hakuvaihtoehtooni, jos olisivat laskeneet pisteeni oikein. Otin sitten toissijaisen toiveeni vastaan, kun viivyttivät papereitani viimetippaan. Papereissa ei kerrottu mitään pistemääristä. Sain kiertoteitä tietää mokasta... toimiston moka... mutta en vienyt asiaa eteenpäin.

Vierailija
259/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:58"]Näkeekö pääsykokeiden pisteitä jostain? Tai tuleeko joku kirje tai sähköposti vielä, vaikka olen jo paikan opintopolussa vastaanottanut? [/quote] Tulee kirje ja siitä näkee.

[/quote]

Kannattaa tarkistaa ne.

Laskivat ainakin minun pisteet väärin. Olisin kai päässyt 1 hakuvaihtoehtooni, jos olisivat laskeneet pisteeni oikein. Otin sitten toissijaisen toiveeni vastaan, kun viivyttivät papereitani viimetippaan. Papereissa ei kerrottu mitään pistemääristä. Sain kiertoteitä tietää mokasta... toimiston moka... mutta en vienyt asiaa eteenpäin.

[/quote]

Mistä noita saatuja pisteitään voi katsoa tai laskea? Opintopolussa en huomannut kohtaa jossa olisi ollut .

Vierailija
260/560 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

535: opintopolussa ei näy pisteitä. Mahdolliset koulumenestyspisteet voit itse laskea, korkeakoulujen sivuilta kyllä pitäisi ohjeet löytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi