Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset eivät ole kiinnostuneita mistään sellaisesta, mihin tarvitaan aivoja

Vierailija
29.06.2015 |

Ja kaikki se vähäinenkin aivotoiminta käytetään ulkonäköön liittyviin asioihin ja yleensäkin pinnallisuuteen.
Jos olet nainen ja eri mieltä, kerro toki mistä sellaisista asioista olet kiinnostunut joihin vaaditaan älyä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:57"]Millä perusteella kielten opiskeleminen ei vaadi älyä?
[/quote]Koska ap on niin päättänyt, ugh.

Vierailija
42/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:29"]

Ja kaikki se vähäinenkin aivotoiminta käytetään ulkonäköön liittyviin asioihin ja yleensäkin pinnallisuuteen. Jos olet nainen ja eri mieltä, kerro toki mistä sellaisista asioista olet kiinnostunut joihin vaaditaan älyä.

[/quote]

Kokeileppa tehdä käsitöitä. Neulonta on ihan hemmetin matemaattista ja kiinnostaa aika monia naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:54"]Samaa mieltä olen. Nuoret naiset yleensä kiinnostuneita vain itsensä ehostamisesta, shoppailusta, älypuhelimen ruutuun tuijottamisesta ja loputtomien selfieiden postaamisesta Facebookiin. Em. hommiin ei juuri älyä vaadita.
[/quote]
No nuoret nyt yleensä eivät välttämättä vielä ole niin kiinnostunut älyllisistä haasteista. Nuoret miehet esim ovat käsittääkseni usein kiinnostuneita lähinnä tietokonepeleistä, mopon virittelystä, tyttöjen vikittelystä tai siitä että koska saa seuraavaksi kaljaa. Ei kovin älykästä sekään.

Vierailija
44/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en kai mä mistään kovin älyä vaativasta toiminnasta ole kiinnostunut. Soitan pianoa ja kitaraa, maalaan öljyväreillä ja piirrän, kudon ja ompelen, luen, harrastan liikuntaa. Ruuanlaitostakin tykkään, niin ja perheen kanssa yhdessäolosta ja ystävien tapaamisesta. Sienestys ja marjastus ja puutarhanhoito on kivaa. Seksi on kuitenkin suosikkiharrastukseni, tietysti mieheni kanssa yhdessä, ei kovin älyä vaativaa puuhaa sekään ;).

Työssäni riskienhallintapäällikkönä sentään jonkun verran älyä tarvitaan, tai ainakin yleensä ajattelua ja järkeä, mutta eipä kai sekään varsinaiseti älyä kehitä. Meidän poika sen sijaan harrastaa teoreettista fysiikkaa ja tyttö rakastaa matikan opiskelua, joten ehkä se luo älykkyyden sädekehää vähän äidinkin ylle :D?

Vierailija
45/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua läpi, varmaankin koska olen nainen. 

Mutta joo, olen vahvasti sitä mieltä että naiset ovat miehistäkin kiinnostuneita juur koskaovat niin pinnallisia ja simppeleitä pelejä.

Vierailija
46/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan laittaa itseäni, meikata, shoppailla kauniita vaatteita ja käyttää koruja. Työssäni tosin menen pelkällä ripsarilla ja tukka ponnarilla käytännön syistä mutta vapaa-ajalla.

T. Lääkäri (nainen)

Vierailija
47/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:57"]Millä perusteella kielten opiskeleminen ei vaadi älyä? [/quote]Koska ap on niin päättänyt, ugh.

[/quote]Ja aloittaja on Mies.

Vierailija
48/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä asiassa oikein stereotyyppinen nainen. Olen kyllä DI ja työssäni joudun käyttämään älyä paljonkin. Mutta vapaa-ajallani valitsen mahdollisimman aivovapaat tekemiset vastapainoksi. Pelaan action-pelejä tietokoneella. Seuraan instagramista muoti- ja eläinkuvastilejä. Töllötän wipeoutia ja vastaavia aivovapaita ohjelmia telkkarista.

Vierailija
49/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikeastaan ymmärrä, miksi edes vastaan jollekin, jonka ainoa tarkoitus on vittuilla, mutta vastataan nyt, että laadin työkseni analyyseja maailman maiden taloudesta, poltiikasta, uutisista ja vaikkapa siitä, miten ilmastonmuutosta yritetään ehkäistä tai mitä ongelmia TTIP-neuvotteluissa on jäljellä. Tai miksi Välimeren ihmissalakuljetus on niin vaikea ongelma ratkaista.

Yleissivistykseni on huima, koska olen tehnyt tuota työtä jo neljännesvuosisadan. Voin koska tahansa vetäistä aika yksityiskohtaisen analyysin melkein minkä tahansa maan tilanteesta. Tunnen maailmanpolitiikan kehityskulun tarkasti, ja osaan aika pätevästi ennustaa, miten uutistapahtumat tulevat kehittymään.

Vierailija
50/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:56"]

Mitäs fiksua ne nuoret miehet tekevät? Juovat kaljaa, nostavat punttia ja korjaavat autoja?

[/quote]Kyllä auton korjaamiseen aivoja tarvitaan.

Vierailija
51/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti tiedä miksi edes vaivaudun tähän vastaamaan, niin asenteellinen on aloitusviesti. Meikkaus ja ulkonäöstä huolehtiminen ei tee kenestäkään tyhmää. Ei myöskään kenenkään harrastukset tai kiinnostuksen kohteet. Sen sijaan jos kaikki harrastukset ja kiinostuksen kohteet ovat samanlaisia, se voi antaa viitteitä jostakin.

Itse työskentelen it-alalla asiantuntija tehtävissä, olen aloittanut urani ohjelmoinnilla ja nykyään teen sitä monen muun homman ohessa. Olen poikkeuksellisen hyvä tällä osaamisalueellani teknisesti. Mutta puhun myös kieltä jota liiketoiminta yymmärtää. Ohjaa toimittajien toimintaa, pohdin arkkitehtuuriratkaisuja jne. Tästä osaamisesta halutaan maksaa, rekrytoijat soittelevat, vaikka olen yli 4-kymppinen. Ulkoisesti olen hyvinnaisellinen, pukeudun naisellisesti, mulla on pitkät hiukset ja jalassa korkkarit. Naistenlehtiä en lue, meikkaan sen vetran, että olen huoliteltu, meikatulta en näytä, mutta kauniilta ja naiselliselta. Ehkä jopa pehmeältä. Mutta se on vain harhaa, kollega sanoo, että työasioissa olen todella tiukka ja että mulla on vahvat mielipiteet ja osaaminen huippuluokkaa. 

Mun harrastukset: lukeminen, kielet, urheilu, matkailu, piha, lapset.

Ps. Minä kuulun heihin, jotka oppivat kielen kuulemalla. Mutta kiinnostaisi tietää, mitä kielten oppimiseen tarvitaan, jos ei aivoja? Ja miksi moni matemaattisesti lahjakas ei niitä kieliä opi?

Vierailija
52/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:31"]

En kyllä oikeastaan ymmärrä, miksi edes vastaan jollekin, jonka ainoa tarkoitus on vittuilla, mutta vastataan nyt, että laadin työkseni analyyseja maailman maiden taloudesta, poltiikasta, uutisista ja vaikkapa siitä, miten ilmastonmuutosta yritetään ehkäistä tai mitä ongelmia TTIP-neuvotteluissa on jäljellä. Tai miksi Välimeren ihmissalakuljetus on niin vaikea ongelma ratkaista.

Yleissivistykseni on huima, koska olen tehnyt tuota työtä jo neljännesvuosisadan. Voin koska tahansa vetäistä aika yksityiskohtaisen analyysin melkein minkä tahansa maan tilanteesta. Tunnen maailmanpolitiikan kehityskulun tarkasti, ja osaan aika pätevästi ennustaa, miten uutistapahtumat tulevat kehittymään.

[/quote]

Ihan utelaisuudesta, mikä ammatti sulla on? Joku sijoitusanalyytikko? Toimittaja? 

Vierailija
53/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ainakaan ole hirveästi tainnut aivojaan haastaa, jos syvälliset pohdintansa tuottavat päätelmän "kaikki naiset sitä ja kaikki naiset tätä". Käytännön havainnointi on ainakin tainnut jäädä vähälle?

Mua ylipäätään ihmetyttää tyypit, joille on päivänselvää, että oman sukupuolen edustajat ovat kaikki yksilöitä, mutta vastakkaisella sukupuolella luullaan olevan joku mystinen hive mind, joka saa ne kaikki ajattelemaan ja käyttäytymään aina samalla lailla.

Vierailija
54/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietohallintopäällikkö satoja ihmisiä työllistävässä julkishallinnon instituutissa. Tällä hetkellä työn alla kymmenien miljoonien LIS-hanke. Emmä tiiä vaatiiko tämä älyä mutta kiinnostusta työhön ainakin. Tietotekniikan DI olen. ÄO 140. Nainen, syntyjään, ei leikattu munia pois. Naimisissa ihanan komistuksen kanssa, kaksi lasta. Kyllä mä ulkonäköönkin kiinnitän huomiota mutta ei kai siihen päivän kaikkia ajatuksiaan tarvi käyttää.

Vierailija
55/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:52"]Vaatiiko futiksen vahtaaminen tai autonrassaus aivoja???
[/quote]
Eikö käynyt mielessä että pelkät amikset rassaa autojaan. He ovat nyt tyhmyydessä aivan oma luokkansa.

Vierailija
56/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiinnostuksen kohteita: kielet, historia, kulttuuriantropologia, filosofia, etiikka, uskonnot, maailmankatsomukset ja uskomukset, kirjallisuus, valokuvaus, lukeminen, kirjoittaminen, kosmetiikka, eläimet, sisustus... Voit muodostaa vapaasti oman näkemyksesi siitä, missä määrin aivoja ne edellyttävät. - n42 -

Vierailija
57/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma menee näin. Miehillä on naisia vähemmän aivopuoliskojen välisiä yhteyksiä, mutta he ovat keskimäärin naisia parempia avaruudellisessa hahmotuksessa. He keskimäärin enemmän tykkäävät syventyä kapeaan tiedon alaan ja arvostavat enemmän matemaattista älykkyyden lajia, kuin vaikkapa kykyä tehdä synteesejä historiasta tai filosofiasta. 

Näin siis keskimäärin, yksiöt vaihtelevat laidasta laitaan.

Naiset taas ovat hyviä hallitsemaan isoja kokonaisuuksia ja monia prosesseja samanaikaisesti. He harjaantuvat jo pienestä pitäen luotaamaan muita ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita ja ja ovat keskimäärin miehiä parempia kielellisessä logiikassa ja ilmaisussa. Toki tämäkin - kuten nuo miehiset ominaisuudet - ovat pitkälti sosiaalisia rooleja, joihin miehet ja naiset kasvavat, koska kasvatus ja koulutus tukevat sukupuoliroolien mukaista käytöstä.

Älyllisesti kummatkin sukupuolet ovat yhtä älykkäitä keskimäärin.

On sovinistista ja tyhmää tulkita, että pelkästään matematiikka ja syventyminen yhteen kapeaan osa-alueeseen on älynkäyttöä ja esim. kielellinen kyvykkyys ei ole. Tosiasiassa kielellinen älykkyys on asia, jota tutkitaan jo ihan tavallisissa työhönottotesteissä - se siis on asia, jota osalla on enemmän kuin toisilla siinä missä matemaattistakin älykkyyttä. Molempia voi harjaannuttaa, mutta ne ovat myös osin geneettisiä ominaisuuksia.

Vierailija
58/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Ihan utelaisuudesta, mikä ammatti sulla on? Joku sijoitusanalyytikko? Toimittaja? 

[/quote]

Ulkomaantoimittaja.

Vierailija
59/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on se, että feministinaiset valittavat yliopistoissa ettei teknisillä aloilla ole tarpeeksi naisia. Sitten itse kuitenkin opiskelevat sukupuolitutkimusta eivätkä mene tekn.puolelle vaikka voisivat. Idiootit.

Vierailija
60/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks miehet sit kiinnostuu naisista jos naiset on aivottomia? Sillonha miestäki kiinnostaa aivottomat asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan