Lasten vaatteiden myynti
Nyt olisi kertynyt lasten pieneksi jääneitä vaatteita taas reilusti ja pitäisi varmaan myydä niitä jossain. Livekirppikselle en jaksa viedä, kun kyse on halvoista vaatteista (Max. 1€ /kpl, joten paikkamaksu ja auton bensat kun lasketaan niin ei varmaan hirveästi jää käteen rahaa.
Tori fi on muuttunut ihan surkeaksi. Liekö siellä enää kukaan ostaa mitään?
Mitäs muita näitä olisi? Olen valmis itse kuvaamaan, postittamaan yms.
Ja millaisina paketteina vaatteet menisi parhaiten kaupaksi? Hinnat? Kokojen mukaan varmaan, mutta vaatteita on paljon, joten teenkö ihan housupaketteja, bodypaketteja yms?
Kommentit (17)
Vintedissä käy kauppa tiettyjen pidettyjen merkkien (Lindex, Newbie, Name It...) osalta kivasti. Edellyttää, että itse kuvaa ja postittaa. Tuotteen minimihinta on 1,75 e ja Vintedin palkkio on 70 snt + 5 % myyntihinnasta, eli esim. euron tuote maksaa ostajalle 1,75 e ja 5 euron tuote 5,95 e. Lisäksi tulee postikulut, jotka ovat vielä hetken aikaa Suomesta 0,99 e/tuote. Eli jos kukaan ei ole valmis maksamaan tuotteesta 1,75 e + 0,99 e, ei kannata laittaa Vintediin. Oman kokemukseni mukaan Cirafin (Prisma), My Wearin (Citymarket), Peuhun (Tokmanni) ja Lupilun (Lidl) vaatteista ei saa myydessä yhtään mitään, eikä ne ole Vintedissäkään tehneet kauppaansa.
Torissa ei mee muut kuin merkkivaatteet ja todella kauniit muut vaatteet ja niilläkin pitää olla halpa hinta. Esim vaatepaketti pojalle/unisex missä gugguuta, popia ja uudenveroinen paristi käytetty kirkkaan keltainen softshell haalari (bogin) ei mennyt torissa 35 eurolla. Vaatteelle jäi euro noin hintaa. Livekirppiksellä menee parhaiten. Tosin en tiedä näkisinkö sitäkään vaivaa jos vaate on max euron arvoinen.
Torissa menee ulkovaatteet ja Adidas ja jotkut merkkivaatteet. Vähänkäytetyssä mulla on mennyt perus housut, paidat ja muutkin aika hyvin. Setteinä ja suht halvat hinnat olleet kyllä. Sieläkin ulkovaatteista voi pyytää paremmin (jos esim Reiman haalaria ja muuta).
MLL lastenvaatekirppikset on hyviä, jos alueella on sellainen. Ostajat tulevat nimenomaan ostamaan lastenvaatteita. Paikkamaksu on jotain kympin luokkaa maksimissaan. Noita taitaa olla kyllä max pari vuodessa.
Anna tarvitseville, laita uffin lootaan tms
Vaatteet ovat aika perus h&m, Lindex, newbie, Kappahl yms.. vaatteita. Taitaa jokunen My wear yms mahtua mukaan :D Arvelin jos tekisin isoja paketteja, joissa yhden vaatteen hinta olisi jotain 20-50snt. Menisiköhän missä sellaiset parhaiten? Ulkovaatteet voisin laittaa toriin erikseen. Niissä löytyy reimaa, Metsolaa, Gugguuta yms. Teenkö paketit vaatekappaleiden mukaan vai menisikö paremmin sekalainen setti missä on housuja ja paitoja sekaisin vai erikseen paidat ja erikseen housut? Ja sävyjen mukaan ehkä olisi myös mahdollista lajitella, kun vaatteita on aika paljon kertynyt.
Pystyykö vähän käytetyssä myymään itse?
Ap
Oon ite huomannut että parhaiten kaupaksi menee kirpputoreilla. Joten itse laittaisin jemmaan odottamaan että vaatetta ja muuta roinaa kertyy nurkkiin sen verran, että on kannattavaa maksaa pöytävuokra.
Ei mene kyllä netissä kaupaksi tuollaiset. Ehkä jossain paikallisessa lasten vaatteiden ja tarvikkeiden myyntiryhmässä, mutta ei ainakaan torissa/marketplacella/vintedissä tms
Roskiin. Kuka ostaa kuolaisia rytkyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ovat aika perus h&m, Lindex, newbie, Kappahl yms.. vaatteita. Taitaa jokunen My wear yms mahtua mukaan :D Arvelin jos tekisin isoja paketteja, joissa yhden vaatteen hinta olisi jotain 20-50snt. Menisiköhän missä sellaiset parhaiten? Ulkovaatteet voisin laittaa toriin erikseen. Niissä löytyy reimaa, Metsolaa, Gugguuta yms. Teenkö paketit vaatekappaleiden mukaan vai menisikö paremmin sekalainen setti missä on housuja ja paitoja sekaisin vai erikseen paidat ja erikseen housut? Ja sävyjen mukaan ehkä olisi myös mahdollista lajitella, kun vaatteita on aika paljon kertynyt.
Pystyykö vähän käytetyssä myymään itse?
Ap
Vähänkäytettyä en suosittele todellakaan - ottavat jonkun osuuden siitä tuotteen hinnasta joka oli muistaakseni aika kova.
Vierailija kirjoitti:
Joo voisin antaa joitain vanhempia vaatteita. Osasta haluaisin vähän rahaa, kun on tiukkaa rahallisesti. Vaatteita on tosiaan paljon, joten niistä jokunen euro saattaa kertyä vaikka pilkkahintaan myy :)
Ap
On noissa vaatteissa merkkivaatteitakin mukana, mutta ne ehkä menee yksittäin halvalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vintedissä käy kauppa tiettyjen pidettyjen merkkien (Lindex, Newbie, Name It...) osalta kivasti. Edellyttää, että itse kuvaa ja postittaa. Tuotteen minimihinta on 1,75 e ja Vintedin palkkio on 70 snt + 5 % myyntihinnasta, eli esim. euron tuote maksaa ostajalle 1,75 e ja 5 euron tuote 5,95 e. Lisäksi tulee postikulut, jotka ovat vielä hetken aikaa Suomesta 0,99 e/tuote. Eli jos kukaan ei ole valmis maksamaan tuotteesta 1,75 e + 0,99 e, ei kannata laittaa Vintediin. Oman kokemukseni mukaan Cirafin (Prisma), My Wearin (Citymarket), Peuhun (Tokmanni) ja Lupilun (Lidl) vaatteista ei saa myydessä yhtään mitään, eikä ne ole Vintedissäkään tehneet kauppaansa.
Ei siellä ole mitään minimihintaa. Itse myynyt paljon eurolla/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ole mitään minimihintaa. Itse myynyt paljon eurolla/kpl.
On siellä minimihinta euron, eli asiakas maksaa aina 1,75 e.
Täytyy tutustua vintediin tarkemmin. Meinasin huomioida postejen hinnat tuotteiden hinnoissa. Itse jotenkin koen helpommaksi nettimyynnin verrattuna livekirppikseen. En tiedä miksi. Enkä tosiaan tiedä kumpi on järkevämpää, mutta ehkä kokeilen ensin myydä verkossa. Menee mitä menee, annan sitten loput tarvitsevalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mot. tutki tätä uffia, ja osa päätyi nuotioon afrikkaan...
Kyllä torissa ihan hyvin menee vaatteet kaupaksi. Toki pitää olla tahrattomia, ehjiä jne. ja hinnat matalia. Itse myyn vaatepaketteja niin, että hinta esim. 10€ ja paketissa on 6 paitaa ja 6 housut. Jotain halutumpia vaatteita voi laittaa erikseenkin myyntiin tai kovemmalla hinnalla.
Kirppistapahtumat. Niissä olen käynyt myymässä ja lisäksi myyn Facebookissa.