Miten yksin asuvat miehet pärjäävät, kun ei ole naista kertomassa, mistä tavarat löytyy?
Mun mies ei esim tiennyt, missä meillä on taskulamppu. Ja eilen sanoi, että pitää muistaa ostaa silliä ja ihmeissäni menin jääkaapille ja sillipurkki oli eturivissä silmien korkeudella. Ja näitä siis tapahtuu päivittäin. Exä oli samanlainen.
Kommentit (109)
On se vaan niin hyvä fiilis, kun tarvitsin euron kolikon, ja selllaisen sijaitsevan yhden tuoli jalan alla. Silloin tietää missä tavarat on. Jos se euro löytyisi säästöpossusta, niin ei siitä mitään iloa saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjää kun saa pidettyä yhteen kuuluvat asiat samassa paikassa kun asiasta mitään ymmärtämätön ei siirtele niitä eri puolelle asuntoa pois silmistä ja pois jokun koristeen tieltä[/quote
Ja tämä sama paikka on pitkin pöytätasoja ja lattioita. ]
Itselle ulkonäköllä ja estetiikkalla ei ole merkitystä. Asiat on siellä missä niitä tarvitaan eikä jossain muualla piilossa että saa näkyville koristeita joita ei voi käyttää mihinkään
Niin niin, eli pitkin lattioita ja pöytätasoja. Nämä on miehille ainoita paikkoja jotka eivät ole piilossa. Jos on laatikko, tai kaappi, niin piilossa on, kun ei silmällä näe. Lattialta ja tasoilta näkee kaiken. Eli koko kämppä on yksi iso kaappi, jonka ovi on ulko-ovi. Muita ovia ei millään viitsi avata kun on niin raskasta!
Eli vaihtoehtoja on kaikki laatikoissa jossain muualla kuin siellä missä niitä tarvitaan tai kaikki pöydillä ja lattioilla. Itsellä kuitenkin on tavarat siellä missä niitä tarvitaan lipaston laatikossa ja jos on iso tavara joka on useasti käytössä en kanna sitä joka käytön jälkeen varastoon piiloon vaan se on pöydällä. Otetaan esimerkiksi tietokone tarvikkeet, ne on tietokoneen lähellä lipaston laatikossa eikä jossain eri huoneessa ja työkalut on siellä missä niitä yleensä käytän eikä ulkovarastossa
Nämä olivat sinun vaihtoehtosi, eivät minun.
Vierailija kirjoitti:
Missä teillä on se taskulamppu?
Meillä emäntä työntää sen aina sisäänsä ja sitten katselee itseään peiton alla...
Tajuatko että juuri sen naisen takia mies ei tiedä missä ne tavarat on? Yksin asuvalla kukaan muu ei siirtele niitä tuntemattomiin paikkoihin.
Jos joku muu huusholissani tavaroita laittelisi oman mielensä mukaan niin luonnollisesti hänen pitäisi minulle myös kertoa mihin on ne tavarat laittanut koska en minä tiedä minne toinen on ne laittanut. Itse asettamani tavarat useimmiten löytyvät helposti.
Vierailija wrote:
Vaimoni ei saa koskea meidän asunnossa yhteenkään tavaraan valvomatta. Muuten se häviää ikiajoiksi. Tavaran koolla ei ole mitään merkitystä. Hän ei saa myöskään tiskata koska astiat löytyvät sen jälkeen mitä kummallisimmista paikoista. Oikeastaan hän ei saa tulla keittiöön ollenkaan jos me pojan kanssa haluamme oikeasti syödä jotain. Hoidamme 18 vuotiaan poikani kanssa nämä asiat. Omat vaatteensa saa laittaa kaappiin ja repiä ne joka aamu lattioita peittämään että löytää sieltä jotakin. Meidän vaatekaappeihin ei koske.
Saanko muuttaa teille?
Vierailija wrote:
Tajuatko että juuri sen naisen takia mies ei tiedä missä ne tavarat on? Yksin asuvalla kukaan muu ei siirtele niitä tuntemattomiin paikkoihin.
Näin. Yksin asuessa voi tehdä kaiken miten itse haluaa, eikä kukaan sotke tai muuta asioita. Helppoa.
Yksin asuva tietää mihin ne tavarat on laittanut. Mutta kyllä meillä kumpikin tietää missä eri tavaroita pidetään. Ei ehkä kumpikaan 100% kun ei olla mitään kovin järjestelmällisiä.
Kyllä ne oppii, kun lopettaa sen paapomisen, kuten joku jo aiemmin sanoi. Jos ei mies itse löydä, niin ei löydä. En todellakaan kävele paikalle sormella osoittamaan etsittävää tavaraa. Jos sukat ei löydä tietä pyykkikoriin, niitä ei pestä, yksinkertaista.