Oletko ollut Concorden kyytillä tai edes nähny koneen
Kuulemma lensi aikanaan Rovaniemelle , onko kellään muistoja tästä maailman hienoimmasta lentokoneesta.
Kommentit (12)
Rovaniemellä oli kuulemma 10000 katsojaa
En oo lentäny, en oo nähny luonnossa, mutta carilloa oon juannu.
Pariisin CDG kentällä on yksi nähtävänä kiitoratojen välissä. Aika pieni se on mannertenvälisiin jätteihin verattuna.
Pariisin kentällä olen nähnyt kun olin ihan pieni. Upea kone teki vaikutuksen erikoisella muotoilulla.
Harvinainen oli vain 20 kpl valmistettiin
Odotettiin hyvää myyntiä mutta yliäänipamauksia sitten ei asutus alueilla sitten sallittu ja lähinnä vain Englanti ja Ranska käyttäjinä.Myös Atlantin ylitys 3.5 tuntia vaihtui jumbojetin 8 tuntiin.
En mutta olin Pariisissa reilillä, kun huomasin kiskalla valtavat otsikot Concorden onnettomuudesta. Käytännössä oltiin kuukausi muuten ihan uutispimennossa, niin uskomattomalta kuin se nyt tuntuukin vajaa 30 v myöhemmin.
Pariisissa kentällä monestikin. Ei ollut koskaan tarpeeksi ylimääräistä rahaa lippuun eikä firma suostunut maksamaan, kysyin joskus kun siihen aikaan lensin paljon työasioissa Euroopan ja USA:n välillä.
Rovaniemen turisti lennot alkoivat juuri tuosta lennosta oisko 70 luvun loppua ta 80 luvun alkua
Liput olivat sen verran tyyriitä, että harva suomalainen sillä on lentänyt. Olen minä sellaisen tosin nähnyt useammankin kerran.