Eikö kotikissat saa olla maaseudulla pakkasessa? Entä jos kissa itse haluaa mennä ulos?
Kommentit (13)
Kuka sen voi estää? Jos kissa itse tahtoo ulos tai karkaa, niin etsiköön itse lämpimän paikan vaikka aitan villasukkalaatikosta niin kuin yksi meidän kissa.
Vanha 76-vuotias äitini ei hyväksy että naapurin kissat(maaseudulla) ovat ulkona pakkasessa ja on kerran vienyt kissat naapurin oven taakse. Siis napannut kiinni ottanut syliinsä ja vienyt kotiin. Lisäksi puhuu että aikoo tehdä naapureista eläinsuojeluilmoituksen.
Meillä on maalla (lähimmät naapurit noin kilometrin päässä) kolme kissaa, jotka saavat ulkoilla päiväsaikaan oman mielensä mukaan. Tänään yksi kissa päätti, ettei halua ulos lainkaan. Kaksi kissaa lähti mukaani aamulenkille, ja tulivat sisälle heti sen jälkeen. Toinen näistä kissoista halusi ulos parin tunnin päästä, ja on siellä vieläkin, toinen majoittui takan eteen tulenloimuun ja nukkuu siinä.
Osaavat pyytää sekä ulos että sisälle (=huutavat oven takana).
Meillä kissa sai ulkoilla talvellakin, ihan pahimmilla paukkupakkasilla kävi vain ovella kääntymässä ja kipitti sitten takaisin nukkumaan.
Mutta se kuoli viime syksynä :-(
Ikävä kissaa.
Saa. Mutta silloin omistajan pitää katsoa ulkonaoloaika tai ulkoiluttaa valjaissa kissan toiveen mukaan, ei unohtaa kissaa ulos jäätymään ja varmistaa ettei karkaa. Jos karkaa pitää järjestää etsintä heti, etsintäkoirapartio tai ruokasyötti, asia esille. Kissa säikähtäessä voi piiloutua tai juosta kauas, paikannin pantaan? Pitää olla suunnitelmia ja tietoa kissojen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha 76-vuotias äitini ei hyväksy että naapurin kissat(maaseudulla) ovat ulkona pakkasessa ja on kerran vienyt kissat naapurin oven taakse. Siis napannut kiinni ottanut syliinsä ja vienyt kotiin. Lisäksi puhuu että aikoo tehdä naapureista eläinsuojeluilmoituksen.
Onkohan äidilläsi alkanut viirata päässä vanhuuttaan?
Tietysti saa ulkoilla mutta kunhan on kuulolla että päästää sisälle heti kun kissa tahtoo lämpimään.
Meillä kissa tekee n. vartin ulkoiluja näillä keleillä. On lyhytkarvainen, edellinen paksuturkkinen viihtyi tuntejakin.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Mutta silloin omistajan pitää katsoa ulkonaoloaika tai ulkoiluttaa valjaissa kissan toiveen mukaan, ei unohtaa kissaa ulos jäätymään ja varmistaa ettei karkaa. Jos karkaa pitää järjestää etsintä heti, etsintäkoirapartio tai ruokasyötti, asia esille. Kissa säikähtäessä voi piiloutua tai juosta kauas, paikannin pantaan? Pitää olla suunnitelmia ja tietoa kissojen elämästä.
Mites kun täällä maatilalla kissa jahtaa hiiriä ja rottia navetalla niin pitäskö mun sen aikaa roikkua sen valjaissa mukana metsästämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan äidilläsi alkanut viirata päässä vanhuuttaan?
No sitä just ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkoilemaan tottuneet kissat mihinkään karkaa, niillä on oma reviirinsä, sisäkissat eri juttu.
Kissa päästetään ulos, kun pyytää ja käydään kutsumassa takaisin sisälle. Niin kauan kunnes tulee.
Pakkasella viihtyy lyhyemmän aikaa ulkona.
🐱 💖
Miksi kissa ei saisi ulkoilla pakkasessa? Olen talvella kyllä nähnyt kissoja ulkoilemassa ja tuskin ne on pakotettu.