Minkämaalaiseksi sinua on luultu?
Mua on luultu norjalaiseksi ja venäläiseksi. Miestä aussiksi.
Useimmiten kyllä tunnistetaan suomalaiseksi.
Kommentit (150)
Eräs englesmanni luuli minua irlantilaiseksi. Ja kerran kiinassa joku kiinalainen kysyi olenko syntynyt kiinassa, johtui varmaan siitä että harva turisti osaa kantonia.
Virolainen, venäläinen ja ruotsalainen
Saksalaiseksi useamman kerran. :) minulla on vaalea pitkä tukka ja muutenkin vaalea. Ilmeisesti stereotyyppinen "arjalainen"?
Mua luullaan aina (Huom aina) Iso-Britannialaiseksi. Yritä siinä sitten selitellä että Englannin kielen osaaminen ei tarkoita että olet sieltä kotoisin.
Kiinalaiseksi ja japanilaiseksi lukemattomia kertoja. Sen saa kun on pyöreät kasvot, mantelinmuotoiset tummat silmät ja melkein musta tukka. Kuitenkin sukujuuret on ihan Keski-Suomessa :D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:54"]
Mua on luultu norjalaiseksi ja venäläiseksi. Miestä aussiksi.
Useimmiten kyllä tunnistetaan suomalaiseksi.
[/quote]
Olen suomenruotsalainen ja minua ja perhettäni on ulkomailla luultu ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi jos olemme keskenämme puhuneet ruotsia ja minua yksin on luultu myös islantilaiseksi, sakemanniksi ja jenkiksi. Olen tinkimistilanteissa yrittänyt näytellä myös venäläistä tai virolaista mutta ei ole mennyt läpi.
Ei juuri koskaan suomalaiseksi. Mikä on minusta outoa. Nuorempana olin vielä tosi vaaleatukkainen....ihan aito sellainen. Minulla on kuitenkin ruskeat silmät ehkä se pisti ihmiset arvaamaan muun kuin suomen. Ruotsalaiseksi ei ole koskaan luultu...
Paras arvaus on ollut ehdottomasti espanjalainen....Ilmeisesti en vain ole pohjoismaalaisen näköinen.
Yleensä venäläiseksi tai latvialaiseksi. Tosi asiassa olen aika suomalaisen näköinen, mutta suomalaisilla on kumma käsitys, että kakki suomalaiset on rumia, ja ulkomaalaiset ei tiedä, miltä suomalaiset näyttää. Olen hoikka pitkähiuksinen vaalea nuori nainen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:06"]
Kiinalaiseksi ja japanilaiseksi lukemattomia kertoja. Sen saa kun on pyöreät kasvot, mantelinmuotoiset tummat silmät ja melkein musta tukka. Kuitenkin sukujuuret on ihan Keski-Suomessa :D
[/quote]
Aika hauskaa :)
Jenkiksi, venäläiseksi, puolalaiseksi.
Ei koskaan minkään maalaiseksi. Olen kai niin suomalainen kuin vain voi olla.
.
No hei! Kerran multa kysyttiin, olenko saamelainen. En ole.
Mua luultiin 27-vuotiaana 23-vuotiaaksi. Että silleen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:01"]Mua luullaan aina (Huom aina) Iso-Britannialaiseksi. Yritä siinä sitten selitellä että Englannin kielen osaaminen ei tarkoita että olet sieltä kotoisin.
[/quote]
Tai sitten sulla on kalpea iho, ylipainoa, muodottomat löysät kasvot, valahtaneet silmät, vino nenä ja 10-vuotiaan meikkaustaito? Toivotaan, että johtuu vain täydellisestä englannista. Mä en olisi lainkaan imarreltu, jos mua luultaisiin britiksi.
Espanjalaiseksi, britiksi, italialaiseksi, ranskalaiseksi ja ruotsalaiseksi. Ihan tosi, vähintään nämä ja useat noista moneen kertaan.
Hollantilaiseksi tai saksalaiseksi
Mua on luultu suomenruotsalaiseksi. Oon vaalee ja hoikka. Mutta kai suomenruotsalaiset lasketaan suomalaisiksi ;-)
Ei minua ole luultu, mutta velipuoleni on niin eksoottisen näköinen, että kun hän aikoinaan matkusti Ruotsiin laivalla, suomalaisnaiset piirittivät häntä koska luulivat turkkilaiseksi. No, hän teeskenteli osaavansa huonosti suomea ja sai sinä yönä pimppiä yli oman tarpeen. Ja tämä tapahtui siis 1960-luvulla. Tosiasiassa hänen sukunsa miehet ovat olleet turkkilaisen näköisiä jo 1900-luvun alusta asti, valokuvien perusteella. Vaikka ovatkin olleet suomalaisia.
Saksalaiseksi, ranskalaiseksi(!), italialaiseksi (kieli, ja nopea puhetyyli), venäläiseksi, ruotsalaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:06"]
[/quote]
Aika hauskaa :)
[/quote]
Itse asiassa moni suomalainen on aika itä-aasialaisen näköinen. Esim. Laura Lepistö.
Virolaiseksi ja ruotsalaiseksi.