Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on kaunis iho, mitä syöt?

Vierailija
15.02.2022 |

Tiedän, että geenit ovat tässäkin pääosassa, mutta turhauttaa. Ikää 50+ ja naama kukkii koko ajan. En ole nyt kiinnostunut puhdistusaineista ja rasvoista, ne ovat oma aiheensa, mutta haluaisin kuulla mitä te kaunisihoiset syötte. Olen karsinut omasta ruokavaliostani maitotuotteet jo vuosia sitten, en syö nykyisin sokeria, sinkkitabletin otan päivittäin, hyviä rasvoja saan oliiviöljyn lisäksi camelina- ja pellavaöljystä, syön paljon kasviksia, juon paljon vettä, yritän syödä porkkanoita saadakseni A-vitamiinin esiastetta karoteenia... Mikään ei muutu.

Kerro "sisäinen" kauneusvinkkisi!

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, lihaa, kalaa ja kanaa ja kasviksia. En oikeestaan ole luopunut mistään. Kahvia juon, sokeriakin käytän sillointällöin.....

Mutta tuollaista arsenaalia luontaistuotteita en käytä, käytössä on vaan B- ja D-vitamiinit.

T. Nainen 55+

Vierailija
2/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö tai ole syömättä mitään erityistä juuri ihoa ajatellen. Paitsi suklaata vältän, koska se tuntuu tulevan naamasta läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia menee paljon, mutta myös kasviksia.

Vierailija
4/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö tai ole syömättä mitään erityistä juuri ihoa ajatellen. Paitsi suklaata vältän, koska se tuntuu tulevan naamasta läpi

Suklaata tai edes raakakaakaota en voi ajatellakaan tai kukkii naama oikein kunnolla.

Lisään vielä, että ei minullakaan ole käytössä muita kuin D + B12 ja sinkki lisäravinteina. Öljyt ja porkkanat kuuluvat ihan perusruokavalioon.

ap

Vierailija
5/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ns. aurinkokapseleita ( beetakaroteeni, E-vitamiini, GLA, lykopeeni) nyt kolmisen vuotta. Aluksi ostin niitä kevättalvisin edistämään ihon päivettymistä, mutta huomasin, että ne tekevät hyvää iholle. Iho näyttää hehkeämmältä. Syön myös päivittäin paprikaa, porkkanaa ja auringonkukan siemeniä aamupuuron kanssa.

Vierailija
6/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtuben kaksi parasta ihoa:

Vierailija
7/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon lohta ja kasviksia, pääosin vihreitä kasviksia (lehtikaali, parsakaali yms). Toisaalta syön paljon myös herkkuja viikonloppuisin, mutta arkena pysyy kuri. Vettä juon 3l päivässä.

Vierailija
8/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaliruokia menee paljon. Ikää on 48 ja edellisviikolla kysyttiin papereita kun ostin pari olutta joten kait mä ikäistäni nuoremmmalta näytän

Vierailija
9/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ap kaikki viljatuotteet pois. Kokeile ainakin vaikka kuukausi tai kaksi, ainahan ne voi ottaa takaisin käyttöön, jos siltä tuntuu.

Syötkö kalaa tai kananmunia?

Vierailija
10/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen sokeria. Ennen tätä ollut ongelmia ihon kanssa, joten hyvä iho ei ole kohdallani ns. geneettinen tekijä. Näppyjä tulee heti kun lipsun ruokavaliosta.

Vierailija
11/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin huolimatta että et kysynyt; jos et ole piipahtanut vielä lääkärissä asian vuoksi (ei ehkä ihan vain yleislääkärillä, ne vaan kysyy että oletko ikinä juonut vettä tai pessyt kasvosi), niin kannattaa, mikäli ruokavaliokokeilut ei oo auttanu. Perheenjäseneni oli samassa tilanteessa ku sinä, ja hänellä päädyttii toteamaa autoimmuunisairaus joka ei ees suoranaisesti ihoon liity, mutta jonka kuriin saaminen myös lopulta puhdisti ihon. Hänelläkään ei siis ruokavalion fiksailu ennen ollu tehny mitään.

Vierailija
12/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omega 3-6-9 kapseleita, sinkkiä ja magnesiumia. Lisäksi kukkivaan ihoon (maskiakneen) helpotti kun lääkäri kehotti vaihtamaan geeliputsarin miedompaan (otin tilalle vaahtoemulsion). Nyt ei kuki enää edes menkkoja ennen, aivan sama syönkö suklaata vai en. Ja syön ja juon ihan mitä sattuu, toki se näkyy sitten ryppykertoimessa seuraavana päivänä jos on syönyt suolaista tai ottanut holia.

N36

Vierailija
13/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä ap kaikki viljatuotteet pois. Kokeile ainakin vaikka kuukausi tai kaksi, ainahan ne voi ottaa takaisin käyttöön, jos siltä tuntuu.

Kiitos, herätitkin oivalluksen: syön aamiaiseksi ruisleipää ja olen ollut tarkka siitä, että se on vain ruista (ei vehnää, ei mitään muita aineita kuin ruista, vettä ja suolaa) mutta minulla on ollut jo jonkin aikaa himo nuudeleihin eli vehnään. Välillä jopa niihin valmiiksi maustettuihin kasvisnuudeleihin, joissa on tolkuttomasti lisäaineita. Ainakin ne ja vehnän jätän kokeeksi pois. Viljan jättäminen ihan kokonaan pois on sitten vähän haastavampi ajatus...

En syö kalaa enkä kananmunia.

Vierailija
14/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin huolimatta että et kysynyt; jos et ole piipahtanut vielä lääkärissä asian vuoksi (ei ehkä ihan vain yleislääkärillä, ne vaan kysyy että oletko ikinä juonut vettä tai pessyt kasvosi), niin kannattaa, mikäli ruokavaliokokeilut ei oo auttanu. Perheenjäseneni oli samassa tilanteessa ku sinä, ja hänellä päädyttii toteamaa autoimmuunisairaus joka ei ees suoranaisesti ihoon liity, mutta jonka kuriin saaminen myös lopulta puhdisti ihon. Hänelläkään ei siis ruokavalion fiksailu ennen ollu tehny mitään.

En ole vielä käynyt ihotautilääkärillä, pelkään että sieltä tarjotaan vain jotain kovia troppeja sisäisesti (tyyliin pitkä antibioottikuuri). Gynelle pitää mennä lähiaikoina ja voi olla, että hormonikierukan poisto muuttaa tilannetta. Mutta yhtä huono ihoni oli jo ennen sen asentamista.

Vierailija
15/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen geeniloton onnekkaita.

Olen koko ikäni (55+) syönyt mielelläni vihanneksia ja hedelmiä, mutta käytännön syistä joutunut viimeiset pari vuotta tyytymään säilykehedelmiin. Muu ruokavalio koostuu leivästä (siemennäkkäriä, varrasleipää, ruispaloja), juustosta ja jogurtista. Puolentoista viikon välein tilaan ruokalähetyksen ja mässäilen yhden päivän suklaakekseillä ja/tai jäätelöllä. Parina päivänä viikossa syön uunikanaa ja perunoita. Alkoholia ei kulu ollenkaan, mutta "entisessä elämässäni", jossa join reippaasti viiniä, ihoni oli ihan yhtä hyvä kuin nytkin. Ennen join vettä kuin sieni, mutta olosuhteiden pakosta olen joutunut lopettamaan senkin, ja vesi tulee vain kahvista ja ruoan mukana.

En saa koskaan aurinkoa, joten otan joka päivä D-vitamiinia. Taidan ottaa sitä vähän liikaakin, mutta ei se ihossa ole näkynyt.

Vierailija
16/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea/just sitä mitä huvittaa. Eilen elin pääasiassa puikkojätskeillä ja leivällä. Tänään täytyy saada kunnollista ruokaa, kasviksia ja marjoja vastapainoksi. Paino-ongelmia ei siis ole vaikka ruokavaliossa onkin taas liikaa sokeria, täytyy skarpata.

Vierailija
17/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, herätitkin oivalluksen: syön aamiaiseksi ruisleipää ja olen ollut tarkka siitä, että se on vain ruista (ei vehnää, ei mitään muita aineita kuin ruista, vettä ja suolaa) mutta minulla on ollut jo jonkin aikaa himo nuudeleihin eli vehnään. Välillä jopa niihin valmiiksi maustettuihin kasvisnuudeleihin, joissa on tolkuttomasti lisäaineita. Ainakin ne ja vehnän jätän kokeeksi pois. Viljan jättäminen ihan kokonaan pois on sitten vähän haastavampi ajatus...

En syö kalaa enkä kananmunia.

Ihoasioiden korjaaminen ruokavaliolla vaatii yleensä rajuja muutoksia tai eliminaatiodieettiä. En usko, että saat kaipaamiasi tuloksia pelkkää vehnää välttelemällä.

Vierailija
18/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa.

Vierailija
19/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekasyöjä, lihaa, kalaa ja kanaa ja kasviksia. En oikeestaan ole luopunut mistään. Kahvia juon, sokeriakin käytän sillointällöin.....

Mutta tuollaista arsenaalia luontaistuotteita en käytä, käytössä on vaan B- ja D-vitamiinit.

T. Nainen 55+

Sama.

Einekset, sipsit yms rasvaiset ja keinotuotteet jätän kauppaan. En juurikaan meikkaa, ripsiväriä ja joskus päivävoiteella ohennettua värivoidetta. Magnesium, d-vitamiini ja b12 näin talvisin

Vierailija
20/79 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit ja suklaat pois kokonaan, sokeri minimiin. Paljon punaista lihaa. Ei tupakkaa mutta alkoholia kohtuullisesti. Tuolla reseptillä finnit yms. jääneet pois, eikä ole yhtään ryppyä missään. Otsassa vähän uurteita mutta lähes näkymättömiä normaalisti.

40v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä