Sinä, jolla on kaunis iho, mitä syöt?
Tiedän, että geenit ovat tässäkin pääosassa, mutta turhauttaa. Ikää 50+ ja naama kukkii koko ajan. En ole nyt kiinnostunut puhdistusaineista ja rasvoista, ne ovat oma aiheensa, mutta haluaisin kuulla mitä te kaunisihoiset syötte. Olen karsinut omasta ruokavaliostani maitotuotteet jo vuosia sitten, en syö nykyisin sokeria, sinkkitabletin otan päivittäin, hyviä rasvoja saan oliiviöljyn lisäksi camelina- ja pellavaöljystä, syön paljon kasviksia, juon paljon vettä, yritän syödä porkkanoita saadakseni A-vitamiinin esiastetta karoteenia... Mikään ei muutu.
Kerro "sisäinen" kauneusvinkkisi!
Kommentit (79)
Syön aika p#skasti. Monta kertaa viikossa voi mennä esim. puol pussia karkkia, levy suklaata, sipsejä. Pizza menee kerran viikkoon. Haluan syödä tuoreita hedelmiä ja vihanneksia, sekä riittävästi proteiinia, mutta useimmiten korvaan ateriat parilla leipäviipaleella ja juustolla, enkä syö niitä vihanneksia kuin kerran pari viikossa.
Näinkö moni +50 kuvittelee omasta mielestään olevansa kaunis ihoinen. Kaikilla ikääntyneillä on veltostunut ja ryyppyyntyvä nahka söi sitten ihan mitä tahansa. Korkeintaan 40v asti saattaa pysyä vielä hehkeä ihoisena.
Vierailija kirjoitti:
Näinkö moni +50 kuvittelee omasta mielestään olevansa kaunis ihoinen. Kaikilla ikääntyneillä on veltostunut ja ryyppyyntyvä nahka söi sitten ihan mitä tahansa. Korkeintaan 40v asti saattaa pysyä vielä hehkeä ihoisena.
Avaukseni ei koske luonnollista ihon vanhenemista vaan näppyjä. Ikääntyminen on luonnollista ja kaunista, ei viisikymppisen tarvitse parikymppiseltä näyttääkään. Eikä ketjua ole suunnattu vain yli 50-vuotiaille vaan kaiken ikäisille, joita uskoakseni vastaajissa myös on.
ap
Ihoni on aina ollut hyvä ja ruokavalioni vaihdellut iän ja tilanteen mukaan. Nyt melkein 40 vuotiaana syön liikaa herkkuja ja punaista lihaa. En syö purkista mitään vitamiineja tai ravintolisiä, eikä käytössä ole mitään lääkkeitä. Vettä juon melko paljon, mutta kahviakin menee päivässä monta kuppia.
Vaikka tässä ei kysytty mitään rasvoista tai pesuaineista, niin haluan silti sanoa ettei minulla ole käytössä edes niitä.. Pesen suihkussa iltaisin kasvoni pelkästään vedellä ja talven aikana voin 1-2 x laittaa hajustamatonta perusrasvaa poskiin jos tuntuu kuivalta. Niin luomuna mennään :D
Itse saanut perintönä Karjalasta kauniin venäläisen ihon. Syön ihan mitä vaan ja olen tupakoinut ilman että se on vaikuttanut ihooni. Karamellit maistuu ja makea.
Kyllä se on geeneistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, minun, kummaltakin vanhemmaltani onnekkaat geenit saaneen 56-vuotiaan iho on kauniimpi kuin keskivertonelikymppisen. Kyllä siitä kyselläänkin - ja aina oletetaan, että minulla on siihen jokin erikoinen ja/tai kallis salaisuus.
Myös vaahto ja geeliputsarit pois. Kuivattaa ja iho tekee sen takia näppyjä.
Paljon otat sinkkiä? Vähintään sen 40 mg ja kapselista ei tabletti niin huomaa eron parissa viikossa.
Sokerit ja viljat pois, samoin suklaa. Saatko tarpeeksi rautaa?
Googlaa miiajiin blogi, siellä hyviä vinkkejä ihonhoitoon millä saa näppylät pois ihonhoidolla. Twistbe neuvoo sitten sisäisesti.
Välttelen rasvaisia ruokia ja sokeria. En syö karkkia tai makeita herkkuja. Kystinen akne hävisi heti, kun tein tämän muutoksen.
Onko ihosi liian kuiva ja siksi tulee näppylää?
Miten hoidat ihoasi? Ongelma voi olla siinä.
Mulla ruokavalio on vähän mitä sattuu, mutta ihon kunnosta kiitän sitä että juon runsaasti vettä (janoon, en siis "kauneuden tähden"!) . Menee monta litraa päivässä ja finnejä ollut yksittäisinä ei edes vuosittain.
Sisäinen kauneusvinkkini on, että ihminen on kokonaisvaltainen olento ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei ole mitään yhtä vippaskonstia tai ihmeainetta, jolla sen kauniin ihon saisi, jos se ei ole valmiiksi geeneissä. Tarvitaan riittävästi terveellistä ja monipuolista ravintoa, unta, liikuntaa, raikasta vettä, stressitöntä elää, tupakoimattomuutta ja auringon välttelyä.
Maitohapot kosmetologi kehoitti lisäämään ruokavalioon. Auttavat ihon hyvinvoinnissa.
Jos sisäinen desinfiointi kunnossa,ei tule näppyjä;D
Öljyt pois. Tiesitkö että jopa oliiviöljyn syöminen voi aihettaa finnejä? Kasvisruokavalio ja paljon ulkoilua.
Apteekista voi hakea täsmäaseeksi benzyyliperoksidia finneihin.
Tupakka kuivatti oman ihoni. Syömiset on aina olleet päin puuta, pidemmät radatukset näkyy näppyinä. Eli sanoisin että geeneistä se on kiinni.
Jälkimmäinen kundi selkeästi aneeminen ja näppyjä otsassa. Vegaanit harvemmin näyttävät terveiltä. Etenkin naiset ikäistään vanhemmilta ja aneemisilta (koska kasveista saatava ei-hemirauta ei imeydy samalla tavalla ja omega 3:sta usein puute).