Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on kaunis iho, mitä syöt?

Vierailija
15.02.2022 |

Tiedän, että geenit ovat tässäkin pääosassa, mutta turhauttaa. Ikää 50+ ja naama kukkii koko ajan. En ole nyt kiinnostunut puhdistusaineista ja rasvoista, ne ovat oma aiheensa, mutta haluaisin kuulla mitä te kaunisihoiset syötte. Olen karsinut omasta ruokavaliostani maitotuotteet jo vuosia sitten, en syö nykyisin sokeria, sinkkitabletin otan päivittäin, hyviä rasvoja saan oliiviöljyn lisäksi camelina- ja pellavaöljystä, syön paljon kasviksia, juon paljon vettä, yritän syödä porkkanoita saadakseni A-vitamiinin esiastetta karoteenia... Mikään ei muutu.

Kerro "sisäinen" kauneusvinkkisi!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö sinkkiä jos olet nainen. Se lisää mieshormoneita kehossa. Mitä juot? Kahvi alentaa estrogeenin tuotantoa.

Vierailija
42/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö tai ole syömättä mitään erityistä juuri ihoa ajatellen. Paitsi suklaata vältän, koska se tuntuu tulevan naamasta läpi

Suklaata tai edes raakakaakaota en voi ajatellakaan tai kukkii naama oikein kunnolla.

Lisään vielä, että ei minullakaan ole käytössä muita kuin D + B12 ja sinkki lisäravinteina. Öljyt ja porkkanat kuuluvat ihan perusruokavalioon.

ap

B12 vitamiini voi toisilla henkilöillä lisätä aknen tai näppylöiden mahdollisuutta. En ehdi nyt kesken töiden kaivaa tieteellistä artikkelia tästä, mutta itse lopetin B12-vitamiinin syömisen tästä syystä koska olen akneen taipuvainen. Tämä tuli itselleni aivan puskista ja nykyään yritän saada b12-vitamiinin suoraan ravinnosta enkä purkista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö moni +50 kuvittelee omasta mielestään olevansa kaunis ihoinen. Kaikilla ikääntyneillä on veltostunut ja ryyppyyntyvä nahka söi sitten ihan mitä tahansa. Korkeintaan 40v asti saattaa pysyä vielä hehkeä ihoisena. 

Avaukseni ei koske luonnollista ihon vanhenemista vaan näppyjä. Ikääntyminen on luonnollista ja kaunista, ei viisikymppisen tarvitse parikymppiseltä näyttääkään. Eikä ketjua ole suunnattu vain yli 50-vuotiaille vaan kaiken ikäisille, joita uskoakseni vastaajissa myös on.

ap

Monet ulkonäköön liittyvät seikat ovat kyllä ihan perinnöllisiä. Jollakin ihmisellä on hyvä iho nuorena ja vielä vanhanakin, toisella ei. Geenit. Mutta emme voi valita niitä, joten joudumme elämään sen kanssa, mitä olemme saaneet vanhempiemme kautta.

Vierailija
44/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nähtävästi geeneissä. Tämän kejun perusteella ainakin. Ei  ihoon juuri ruokavaliolla voi vaikuttaa. Poissulkien jotkut selkeät allergiat. 

Olen nyt useamman kuukauden syönyt gluteenitonta leipää eikä venhän pois jättäminen näy ihossani mitenkään. Voisin kokeilla sokerin ja suklaan pois jättämistä kokonaan mutta siihen ei taida luonto pystyä, sillä se on ainoa pahe ja herkku ja osin ilokin.

Vierailija
45/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö tai ole syömättä mitään erityistä juuri ihoa ajatellen. Paitsi suklaata vältän, koska se tuntuu tulevan naamasta läpi

Suklaata tai edes raakakaakaota en voi ajatellakaan tai kukkii naama oikein kunnolla.

Lisään vielä, että ei minullakaan ole käytössä muita kuin D + B12 ja sinkki lisäravinteina. Öljyt ja porkkanat kuuluvat ihan perusruokavalioon.

ap

B12 vitamiini voi toisilla henkilöillä lisätä aknen tai näppylöiden mahdollisuutta. En ehdi nyt kesken töiden kaivaa tieteellistä artikkelia tästä, mutta itse lopetin B12-vitamiinin syömisen tästä syystä koska olen akneen taipuvainen. Tämä tuli itselleni aivan puskista ja nykyään yritän saada b12-vitamiinin suoraan ravinnosta enkä purkista. 

Tulen vielä äkkiä lisäämään että nykään on paljon kaikkia erilaisia kasvojenhierontalaitteita, rullia ym. Niiden kanssa näppylöille alttiin tulee olla erittäin hellävarainen. Usein moni hieroo/rullaa kasvojaan sen verran voimakkaasti näillä laitteilla että mahdollinen bakteerimassa voi levitä paljonkin. Kuulostaa ehkä turhalta varovaisuudelta mutta minulle puhkesi aikuisiän akne vuosi sitten ja olen tutkinut kaikki mahdolliset apukeinot. 

Vierailija
46/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 44, koskaan ei ole tarvinnut meikkivoidetta käyttää. Täydellisen tasainen ns vauvaiho siis.

Syön aivan äärimmäisen epäterveellisesti, enimmäkseen karkkia ja pullaa. Myös kahvia ja energiajuomia menee melko lailla. Oikeaa ruokaa en laita koskaan.

Vierailija
47/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioni on aikuisiällä vaihdellut todella paljon ja iho on aina hyvä. Ilmeisesti hyvät geenit siinä suhteessa. Muuten sairauksia on sattunut kohdalle mutta ne eivät ole vaikuttaneet ihooni.  Kohdallani hyvä iho ei ole yhtä kuin hyvä terveys.

Vierailija
48/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa syön, liian vähän kasviksia ja liikaa karkkia ja muita leivonnaisia. Normaalioloissa, kun en imetä enkä ole raskaana, en syö mitään vitamiineja, nyt imetys- ja raskausaikana monivitamiinia ja rautaa, koska jälkimmäisestä puutosta.

Ulkoilen vähintään puoli tuntia päivittäin, kesällä enemmän. Käytän aurinkorasvaa ainoastaan kesällä enkä aina silloinkaan, vaan suojaan pääni iholla hatulla. En juo juuri lainkaan alkoholia, korkeintaan viiniä ravintolassa. Vettä juon monta litraa päivässä. Maitotuotteita käytän paljon, samoin viljaa mene diabeetikoksi aivan liikaa sokerin kyljessä.

Iholle käytän ainoastaan luonnonkosmetiikan tuotteita; aamulla pelkkää misellivettä, joka puhdistaa ja kosteuttaa, ja illalla miselliveden jälkeen yövoidetta. En käytä kovia puhdistusaineita kasvoille, useimmiten riittää vesi tai sitten misellivesi vesipesun jälkeen. En meikkaa enää juurikaan, korkeintaan äärimmäisen harvoin ja silloin riittää BB-voide tai pelkkä valokynä.

N32

Vierailija
49/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä lienee hormonaalinen akne, ja asiassa kannattaa todellakin kääntyä lääkärin puoleen. Ja tosiaan oikeanlaiset ihonhoitotuotteet on tärkeät, sillä vääränlaisilla tuoteilla iho villiintyy entistä enemmän.

Toivottavasti huolehdit kalsiumin saannista, kun kerran et maitotuotteita käytä?

Vierailija
50/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö moni +50 kuvittelee omasta mielestään olevansa kaunis ihoinen. Kaikilla ikääntyneillä on veltostunut ja ryyppyyntyvä nahka söi sitten ihan mitä tahansa. Korkeintaan 40v asti saattaa pysyä vielä hehkeä ihoisena. 

Höpö höpö, geenit vaikuttaa paljon, samoin se, viihtyykö auringosssa. Auringonpalvojat tunnistaa naamasta jo kolmekymppisinä.

Käyttäkää ihmiset kasvoille korkeaa suojakerrointa!

Vierailija
51/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä ostan kaupasta, on ilman tuoteselostetta. Teen itse ruokaa ja leivon. Välttelen prosessoitua ruokaa kuin ruttoa.

Ainoat joissa tuoteseloste, ovat maitorahka, kauramaito ja suklaa. Näitä kohtuudella.

En syö näin ihon takia, mutta iho silti hyvä.

Vierailija
52/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61 ja olen aina voinut valehdella uskottavasti olevani 10 vuotta nuorempi. Syön normaalia sekaruokaa, ei sen ihmeempää. Monivitamiini joka päivä + kalkkia ja D-vitamiinia kilpirauhasen vajaatoiminnan takia.

Hyvän ihon kannalta on tärkeintä geenit. Äidillä oli kaunis iho eikä koskaan ryppyjä vaikka yli 80 jälkeen ihon kiinteys oli huono ja iho muuttui ohueksi. Toinen tärkeä asia on tupakanpoltto: en ole koskaan polttanut. Rööki tuhoaa ihon.

Vierailija
53/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä ostan kaupasta, on ilman tuoteselostetta. Teen itse ruokaa ja leivon. Välttelen prosessoitua ruokaa kuin ruttoa.

Ainoat joissa tuoteseloste, ovat maitorahka, kauramaito ja suklaa. Näitä kohtuudella.

En syö näin ihon takia, mutta iho silti hyvä.

Lisään vielä, että pääsin aina puristelemaan miehen naamaa ja selkää silloin kun vasta seurusteltiin. Ei ollut mikään teini poika enää. Nykyään kun on useampi vuosi puhdasta ruokavaliota taustalla, ei ole miehen iholla mitään revittävää.

Vierailija
54/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme asiaa, joita kannattaa välttää: aurinko, tupakointi ja alkoholi.

Satunnainen suklaan tai pullan syönti ei ihoa tuhoa.

Vierailija
55/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 44, koskaan ei ole tarvinnut meikkivoidetta käyttää. Täydellisen tasainen ns vauvaiho siis.

Syön aivan äärimmäisen epäterveellisesti, enimmäkseen karkkia ja pullaa. Myös kahvia ja energiajuomia menee melko lailla. Oikeaa ruokaa en laita koskaan.

Paino?

Mitä hyötyä hyvästä ihosta, jos...

Vierailija
56/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino?

167/55.

Niin, mitä jos??

Vierailija
57/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino?

Ei kai kukaan nyt tota ruokavaliota iholle suositellutkaan, joten ei sen sokerin syömisestä ole *hyötyä* yhtään millekään... pointti tais olla että jos on hyvä iho niin se vaan on, vaikka miten huonosti eläis

Vierailija
58/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että osalla voi olla hormonit ja geenit, siinä ei auta ruokavaliot kauheasti. Kiva jos jollain toimii.

Vierailija
59/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino?

Ei kai kukaan nyt tota ruokavaliota iholle suositellutkaan, joten ei sen sokerin syömisestä ole *hyötyä* yhtään millekään... pointti tais olla että jos on hyvä iho niin se vaan on, vaikka miten huonosti eläis

Jep, en tosiaan suositellut tätä kenellekään vaan vastasin vain otsikkoon. Itseä ei syöminen kiinnosta yhtään ja olen supernirso, niin makealla saa energiantarpeen täytettyä vähäisellä määrällä. Ei se tosiaan syy mun ihooni ole, geenit ratkaisee.

Kiitos lukutaidostasi ;)

Vierailija
60/79 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ennen viimeaikaisia hintojen nousuja tuoreita tomaatteja suuret määrät päivässä. Nyt olen vaihtanut sen tomaattipyreeseen. Pääsääntöisesti kasviksia, kalaa ja kananmunia. (jos jonkun muun tekemää ruokaa niin syön myös lihaa, eli lihaa satunnaisesti). Eineksiä ja ravintolaruokaa välttelen. Kahvia juon kolme kuppia päivässä ja liikun 4-5 kertaa viikossa fiiliksen mukaan ja suht kevyesti. Esim joogaa, pilatesta tai kävelyä. 

Mun vakkarilounas on kylmä itse tehty tomaattikeitto ja uskon jokapäiväisen kasvisten syömisen vaikuttavan ihooni positiivisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi