Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa te kenellä on hyvä mies, minkälainen mies on?

Vierailija
15.02.2022 |

Mietin että onko hyviä miehiä olemassa… Olen ollut nykyisen kanssa melkein 15v yhdessä, mutta miettinyt aika ajoin eroa, koska mies pohjimmiltaan tosi ilkeä ja tunnekylmä.

Mietinpä vaan, että onko muunlaisia miehiä olemassa… Vaadinko liikaa? En edes ole kiinnostunut löytämään ketään uutta, mutta mietinpähän vaan…

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole täydellistä ihmistä vielä keksittykään. Sen joka keksii niin mitaleja niin paljon kaulaan että polvet ei enää kanna sitä painoa.

Ei ole täydellistä ei. Normaaleja hyviä ihmisiä on.

Vierailija
102/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvän tarvitse olla rikas, imelä tai sadun prinssi. Riittää kun huomioi muut, auttaa, ei ole väkivaltainen, ei ole alkoholisoitunut, käy töissä, osaa tehdä kotonakin jotain ja haluaa tehdä asioita oma-aloitteisesti, haluaa lapsia saman verran kuin kumppani ja haluaa hoitaa niitä, ei elä yli varojen, kuuntelee eikä syö itseään hengiltä. Kaikki muu on plussaa, mutta näillä pääsee niin pitkälle että turha on kenenkään valittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä mies, oikea kanaemo ja yhtä sexy. Tosin oon alkanut epäillä, että sekin on narsisti ja nyt on rakkauspommitusvaihe menossa.

Vierailija
104/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä mies joka hoitaa aina asiansa ja työnsä hyvin. Hänellä on kyllä traumoja lapsuudesta, kuten itsellänikin joten totta kai on hetkiä ettei kaikki mene kuin elokuvissa eikä hän välttämättä ole ekspertti puhumaan tunteistaan. Mutta on jalat maassa ja mies joka suojelee tarvittaessa. On vielä ihan ok näköinen. Annan arvosanaksi 9,4 miehelleni. Häneen voi luottaa lähes 100%. Hän ei aina ansaitse minua.

Vierailija
105/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on hyväkäytöksinen, koulutettu, hyvissä töissä, omistautunut isä, kohtelee kaikkia hyvin, ei öyhötä eikä persuile, tekee ruokaa, tekee oman osuutensa kotitöistä, tykkää olla perheensä kanssa. Lucky me <3

Vierailija
106/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmaan itse erittäin hyvä ihminen. Kun sota syttyy, niin lähtee varmasti puolustamaan maata rintamalle, kun on niin hyvä ihminen. Eikö vain?

Vierailija
107/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On komea, urheilee, ei piittaa painostani. Lempeä, hellä , avulias, osallistuu kotitöihin.

Vierailija
108/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä mies. Tekee kotitöitä, auttaa jos tarviin apua ja viettää aikaa kanssani.

Vierailija
109/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä mies! Voin luottaa hänen tukeensa joka tilanteessa. Hyvä isä, osallistunut aina samalla tavalla perheen arkeen, tehnyt kotitöitä ja jäänyt hoitamaan sairaita lapsia.

On rakastettuni ja paras ystäväni. En tiedä miksi kilttejä miehiä moititaan. Kiltti ei tarkoita tahdotonta vaan ihmistä joka osaa huomioida muidenkin tunteet.  Hiljalleen ollaan taas jäämässä kahden. Ei pelota, yhteiset unelmat kantaa edelleen. Naimisissa 24 vuotta, yhdessä 26 vuotta. Valitisisin hänet edelleen! 

Vierailija
110/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on paras kaverini. Siitä kaikki lähtee. Luotettava. Ei anna koskaan syytä epäillä tekemisiään tai sanojaan. Tykkää olla aina kotona mutta jos lähtee reissuun tms haluaa reissata nimenomaan mun kanssa. Ei tarvi koskaan kysellä perään, ihmetellä miksei vastaa. Muutenkin keskustelemme kaikesta. Mies ei koskaan huuda mulle tai nimittele edes vaikka mikä olisi. Parasta onkin että hänen kanssaan ei riitoja tule. Kaikki erimielisyydet/väärinymmärrykset saa puhuttua läpi. 

Parasta suhteessamme on ettemme rajoita toista mutta haluamme kunnioittaa toisiamme aina. Siksi ei tarvitse itkeä kun mies ei anna huomiota tai ei priorisoi aikaansa suhteeseen. 

Seksi on myös kirjaimellisesti tajunnanräjäyttävää! 

Vierailija
111/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sikäli onnellinen, että ympärilläni on koko elämäni ollut melkein pelkästään hyviä miehiä. Välillä epäilyttää, tokko muunlaisia onkaan. Isäni on hyvä mies, pappani oli hyvä mies, mieheni on läpeensä hyvä ihminen. Jopa lankoni, josta en edes pidä, on omalla tavallaan hyvä mies ja ehdottomasti sopivin mahdollinen siskolleni, ja ovatkin onnellisia yhdessä. 

Otetaan ensin pappa. Se oli sodan vaurioittamatta jäärä, sekä fyysisesti että henkisesti ja kipujen takia usein kärttyinen. Mutta se puhui aina mummulle vähintäänkin neutraalisti, äitikään ei muista lapsuudestaan yhden yhtään riitaa niiden kahden välillä. Pappa ei sallinut kenenkään muunkaan olevan epäkunnioittava mummua kohtaan. Mummuni oli hiljainen ja lempeä ihminen ja silti oli aivan selvää, että viime kädessä pappa olisi tehnyt mitä mummu olisi käskenyt -jos mummu olisi koskaan käskenyt. Pappa oli ärhäkästä luonteestaan huolimatta ihmeen lempeä meille lapsille, jaksoi ottaa töihin mukaan ja kertoi satuja ja lauloi. Lauloi! 

Isäni on tavattoman taitava käsistään ja älykäs ja viisas. En tiedä tekeekö se kaiken hyvin vai eikö vain tee muiden nähden niitä asioita, missä ei ole hyvä. Mutta ikinä en ole nähnyt sen tekevän mitään huonosti. On omalla tavallaan kiinnostava keskustelija, joskin menee "päänsä sisään" jos aihe ei kiinnosta. Teen samaa itse joten en voi oikein moittia. Isäkin lauloi minulle kun olin lapsi ja vihelteli töitä tehdessään ja näyttää tunteitaan lapsille ja eläimille ja kun olin lapsi, myös äidille. Äiti tuli sittemmin niin pahapäiseksi että se loppui, vaikka isä on sitä uskollisesti sietänytkin yli 50 vuotta. Nyt ovat ilmeisesti taas elämän loppumetreillä lähentyneet, kun kummallakin on ollut "läheltä piti" -tilanteita. 

Jatkuu...

Vierailija
112/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimiä ja hyväsydämisiä miehiä on paljon sinkkuina mutta juuri he ovat niitä joille annetaan pakit sanoen että "vaikutat mukavalta mutta.."

Pahat pojat ja ilkeät miehet saavat naiset.

Pyysin tekoälyä kokoamaan lämpimän ja hyväsydämisen miehen ominaisuudet sekä muut tärkeät ominaisuudet, joita tarvitaan onnistuneeseen parisuhteeseen. Onko sinulla nämä ominaisuudet?

Tässä on koottuna lämpimän ja hyväsydämisen miehen ominaisuuksia sekä muita tärkeitä piirteitä, jotka tukevat onnistunutta ja kestävää parisuhdetta.

Lämpimän ja hyväsydämisen miehen ominaisuuksia

Empaattinen osaa asettua toisen asemaan ja ymmärtää tunteita

Ystävällinen ja kohtelias kohtelee muita kunnioittavasti

Huomaavainen huomaa pienetkin asiat ja välittää arjen yksityiskohdista

Aito ja rehellinen ei esitä mitään muuta kuin on

Tukee kumppaniaan kannustaa unelmissa ja vaikeina hetkinä

Lempeä ristiriitatilanteissa ei hyökkää, vaan pyrkii ratkaisemaan

Kiitollinen ja arvostava näyttää arvostuksensa teoilla ja sanoilla

Turvallinen olo hänen seurassaan hänen lähellään voi olla oma itsensä

Mitä muuta tarvitaan, jotta parisuhde onnistuu?

Pelkkä hyväsydämisyys ei yksin riitä tarvitaan myös muita ominaisuuksia:

1. 🔥 Mielenkiintoinen persoona

Hänellä on omia ajatuksia, kiinnostuksen kohteita ja intohimoja

Osaa keskustella syvällisesti mutta myös kevyesti

Utelias maailmaa kohtaan

Kehittyy ja kasvaa ihmisenä

(Mielenkiintoisuus syntyy usein omasta elämästä harrastuksista, tavoitteista, arvoista ja kokemuksista.)

2. 🧠 Tunneäly

Osaa sanoittaa omia tunteitaan

Kuuntelee aidosti

Ottaa vastuuta omasta käytöksestään

3. 🛡 Luotettavuus

Pitää lupauksensa

On johdonmukainen

Seisoo sanojensa takana

4. 💬 Kommunikointikyky

Puhuu avoimesti vaikeistakin asioista

Ei välttele ristiriitoja

Pyrkii ymmärtämään ennen kuin puolustautuu

5. 💪 Itsetuntemus ja itsenäisyys

Tietää omat vahvuutensa ja heikkoutensa

Ei ole emotionaalisesti riippuvainen

Hänellä on oma elämä, mutta hän haluaa jakaa sen

6. 🔥 Halu sitoutua

Näkee suhteen pitkäjänteisenä

On valmis tekemään töitä suhteen eteen

Valitsee kumppaninsa yhä uudelleen

Ja tärkeää on myös muistaa: onnistunut parisuhde ei synny vain toisen ominaisuuksista vaan kahden ihmisen yhteensopivuudesta, arvomaailmasta ja halusta kasvaa yhdessä.

Haluaisitko vielä listan vihreistä lipuista eli merkeistä, joista tunnistaa hyvän miehen kä

Vierailija
113/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vihdoin hyvä mies!! 

Sanotaan näin että terve pää, terve mieli. Mukava kaikille. Kehuu naapurintädinkin vastalaitettua tukkaa kampaajakäynnin jälkeen. Piristää mua aina arkena ja juhlana. Kerää pellolta kukkia kesäpäivänä tai lähtee kanssani kiertämään Eurooppaa. Kotona on tuki ja turva joka päivä.

Vierailija
114/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sikäli onnellinen, että ympärilläni on koko elämäni ollut melkein pelkästään hyviä miehiä. Välillä epäilyttää, tokko muunlaisia onkaan. Isäni on hyvä mies, pappani oli hyvä mies, mieheni on läpeensä hyvä ihminen. Jopa lankoni, josta en edes pidä, on omalla tavallaan hyvä mies ja ehdottomasti sopivin mahdollinen siskolleni, ja ovatkin onnellisia yhdessä. 

Otetaan ensin pappa. Se oli sodan vaurioittamatta jäärä, sekä fyysisesti että henkisesti ja kipujen takia usein kärttyinen. Mutta se puhui aina mummulle vähintäänkin neutraalisti, äitikään ei muista lapsuudestaan yhden yhtään riitaa niiden kahden välillä. Pappa ei sallinut kenenkään muunkaan olevan epäkunnioittava mummua kohtaan. Mummuni oli hiljainen ja lempeä ihminen ja silti oli aivan selvää, että viime kädessä pappa olisi tehnyt mitä mummu olisi käskenyt -jos mummu olisi koskaan käskenyt. Pappa oli ärhäkästä luonteestaan huolimatta ihmeen

....JAtkan vielä miehestäni. Hän on, kuten yhdessä vanhassa romaanissa sanottiin, "itse henkilöitynyt ylevämielisyys ja kunniallisuus". Mieheni on oikeasti hyvä ihminen, jos olisimme uskovaisia ja omin ansioin pääsisi taivaaseen, mieheni olisi ensimmäisenä rivissä. Se on niin hyvä ettei edes tajua sitä itse, vaan vääntelehtii vaivautuneena aina kun kehun sitä. On huomaavainen, todella äärettömän hyvä keskustelija, hellä ja rakastava puoliso ja siihen malliin. Auttavainen edes tajuamatta sitä itse. Leppoisan hyväntuulinen, mutta ei mitenkään ärsyttävällä naminami-tavalla. Sekä miesten että naisten arvostama töissä ja harrastuksissa. (Älkää kysykö miksi se on kanssani, herra sen yksin tietää, minä en. Olen taipuvainen uskomaan Kaitselmukseen vain siksi että miten muuten minä olisin saanut tuollaisen miehen?)

Yksi sukulaismies oli joka oli hyvin samantapainen kuin oma mieheni. Sellainen hiljainen harmaa mies, joka hymyili aina silmillään, ei puhunut juuri mitään (mieheni on tässä erilainen), osasi mitä vaan ja kaikki kunnioitti sitä ihan älyttömästi. Kaikki aina sanoi, että "Muut tekee mitä osaa, Make mitä tahtoo", koska se todellakin osasi ihan mitä vaan. Toisin sanoen, osasi opetella. Itsekseen. Ja oppi. 

Kaikki mieheni ystävät, vaikuttavat hyviltä miehiltä myös, mutta en varmaksi tietenkään tiedä, millaiset kotiolot kenelläkin on. Pitkissä vakaissa parisuhteissa kumminkin ja kaikki tiedän osallistuviksi isiksi. 

Näin minun kuplassani. 

Vierailija
115/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole täydellistä ihmistä vielä keksittykään. Sen joka keksii niin mitaleja niin paljon kaulaan että polvet ei enää kanna sitä painoa.

Ei ole täydellistä ei. Normaaleja hyviä ihmisiä on.

Näin se on, normaalissa ihmisessä kuuluukin olla vikoja. Yleensä kuitenkin riittää, kun hyviä puolia on enemmän kuin huonoja, niin että hyvät puolet painavat vaakakupissa enemmän. 

Vierailija
116/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä mies:

Tosi hyvä isä meidän kolmelle tyttärelle, halusi pitää omat isyysvapaansa kokonaan, että saa luotua hyvän suhteen lapsiin. Kannattaa tasa-arvoa. On ollut lohdullista huomata myös nyt kun vanhin tytär alkaa olla seurusteluiässä, että ei ole ottanut mitään sellaista ylisuojelevan patriarkan roolia, vaan suhtautuu tyttöjen kasvuun realistisesti ja kannustaa tyttöjä seuraamaan omia unelmiaan.

Hän on myös tosi hauska, kiltti ja avoin uusille kokemuksille. Ennen lasten syntymää matkustelimme paljon ja oli ihana huomata, kuinka hänkin arvostaa elämyksiä enemmän kuin materiaa. Tämä on minulle Tosi tärkeää, koska en itse todellakaan ole sellainen että haluaisin haalia tavaroita. Hän ei myöskään nillitä pikkuasioista.

Ei hän toki täydellinen ole, mutta kukapa olisi. Mielestäni tärkeintä on se, että meidän yhteiset kemiat klikkaavat. Varmasti jollekin toiselle voisi olla ihan väärä mies.

Vierailija
117/117 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Lyhyesti: korkea moraali, hyvä sydän ja elää näiden molempien mukaan. Meillä on takana yli 20 v ja uusperhe-elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi