Kävin Ärrällä äsken ja aamulla ja sama myyjä oli!
Uskomatonta, koko päivän ollut sama myyjä, liekö kauppias itse. Eikö ole varaa palkata työläisiä sunnuntaisin töihin vai mikä on?
Kommentit (32)
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Useinhan ihmiset tekevät tuplavuorja, jos esim. työkaveri sairastunut tms.
Itse saatoin (hoitoalalla) tehdä useinkin kaksi tuplavuoroa peräkanaa (15h+15h). Usein juuri viikonloppuisin, kun niihin oli vähemmän tulijoita..
Varmaan yrittäjä itse, niin ei tarvitse maksaa pyhäkorvauksia.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:37"]Melkein kaikki kioskit ovat nykyään kauppiailla ja moni kauppias tekee pyhät itse aamusta iltaan säästääkseen palkkakuluissa.
[/quote]näin ainakin mun kaveri
Joissan K-marketeissa sama meininki. Tuplapalkan maksaminen on vaan niin kallista, helpompaa mennä sinne ite.
Tietäisittepä vaan miten kaikki on mennyt Ärrällä huonommaksi tämän kauppiaistamisen myötä...Siis työntekijän kannalta.
Terkuin yli kymmenen vuotta Ärrän tiskin takana.
Sit ihmetellään kun sunnuntaisin ei oo tarpeeksi myyjiä...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:28"]
Uskomatonta, koko päivän ollut sama myyjä, liekö kauppias itse. Eikö ole varaa palkata työläisiä sunnuntaisin töihin vai mikä on?
[/quote]
R-kioski tuntuu muuten nykyisin kierrättävän myyjiään. Vielä muutama vuosi sitten eräälläkin ärrällä oli aina ne samat kaksi myyjää, nykyisin vaihtuu harva se päivä. Haluaisin, että olisi samat pääsääntöisesti. Kioskialalle pitäisi saada muutenkin kilpailua, ärrällä on nyt monopoli. Näkyy hinnoissa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:15"]
Tietäisittepä vaan miten kaikki on mennyt Ärrällä huonommaksi tämän kauppiaistamisen myötä...Siis työntekijän kannalta. Terkuin yli kymmenen vuotta Ärrän tiskin takana.
[/quote]
Kyllä sen näkee. Nykyisin on ainakin jonot usein paljon pidemmät, kuin joskus. Enemmän tehtäviä, vähemmän työläisiä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:15"]
Tietäisittepä vaan miten kaikki on mennyt Ärrällä huonommaksi tämän kauppiaistamisen myötä...Siis työntekijän kannalta. Terkuin yli kymmenen vuotta Ärrän tiskin takana.
[/quote]
Kyllä sen näkee. Nykyisin on ainakin jonot usein paljon pidemmät, kuin joskus. Enemmän tehtäviä, vähemmän työläisiä.
[/quote]
Työmäärä kasvaa, työntekijöitä tai edes työtunteja ei lisätä. Aatelkaa mitä kaikkea ärrämyyjän pitää osata.
Ärrällähän on nykyisin kaikkea muuta kuin myyntiä, hoitavat postin ja VR:n hommia mm.
Ei kioskitoiminta kannata nykyään. Tiedättekö, miksi kaupoissa on usein tarjoustuotteiden kohdalla ei jälleenmyyjille? Koska pikkukauppiaat veisivät muuten kaiken. Tukussa on moni tavara kalliimpaa kuin isoissa marketeissa, ollut jo kauan. Johtuu keskittämisalennuksista ja suurista volyymeista. Mun äidillä oli aikoinaan tavallinen kioski, ainoa työntekijä perhepiiristä ja isä joskus apuna, jos ehti. Ei vaan kannattanut. Aukioloaikoja oli välillä kellon ympäri, mutta sitten lyhensi kun ei jaksanut enää. Mutta joka päivä kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:25"]Ärrällähän on nykyisin kaikkea muuta kuin myyntiä, hoitavat postin ja VR:n hommia mm.
Ei kioskitoiminta kannata nykyään. Tiedättekö, miksi kaupoissa on usein tarjoustuotteiden kohdalla ei jälleenmyyjille? Koska pikkukauppiaat veisivät muuten kaiken. Tukussa on moni tavara kalliimpaa kuin isoissa marketeissa, ollut jo kauan. Johtuu keskittämisalennuksista ja suurista volyymeista. Mun äidillä oli aikoinaan tavallinen kioski, ainoa työntekijä perhepiiristä ja isä joskus apuna, jos ehti. Ei vaan kannattanut. Aukioloaikoja oli välillä kellon ympäri, mutta sitten lyhensi kun ei jaksanut enää. Mutta joka päivä kuitenkin.
[/quote]
Tää on niin totta!! Ja aina löytyy joku asiakas joka vikisee kun karkkipussi keskustan kioskista maksaakin enemmän kuin jossain hypermarketissa. Kiskontaahan se on ja yrittäjä elelee herroiksi... NOT!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:28"] Uskomatonta, koko päivän ollut sama myyjä, liekö kauppias itse. Eikö ole varaa palkata työläisiä sunnuntaisin töihin vai mikä on? [/quote] Uskomatonta, että joku käy ärrällä kahdesti saman päivän aikana. [/quote] Uskomatonta että kukaan käy ärrällä. Sikahintaisia tuotteita.
[/quote]Veikkaus, lehdet ja tupakka on saman hintaista joka paikassa.