Kävin Ärrällä äsken ja aamulla ja sama myyjä oli!
Uskomatonta, koko päivän ollut sama myyjä, liekö kauppias itse. Eikö ole varaa palkata työläisiä sunnuntaisin töihin vai mikä on?
Kommentit (32)
No voi kauheeta. Pitkät työpäivät on tavallinen juttu alalla kun alalla.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:30"]Voi saatana :D
Itsekin tekisi mieli lähteä hakemaan karkkipussia, mutta kävin jo aamupäivällä hakemassa maitopurkin enkä kehtaa enää jos siellä onkin just sama myyjä :DD
[/quote] Jos ostit vain maitoa, niin mikset kehtaisi? Ymmärtäisin, jos olisit ostanut kilon karkkia jo aiemmin.
[/quote] No hohhoijaa. Oon tehny aika paljon kassatöitä ja ihan sama vaikka haet kerran tunnissa kilon karkkia. No ehkä sitä tulis jotain small talkattua siinä vaiheessa, mutta mitä väliä, mitä väliä mitä myyjä ajattelee -- ja meneepähän kassan päiväkin nopeemmin jos tapahtuu jotain pientä normaalista poikkeavaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:28"]
Uskomatonta, koko päivän ollut sama myyjä, liekö kauppias itse. Eikö ole varaa palkata työläisiä sunnuntaisin töihin vai mikä on?
[/quote]
Mielummin pitää itse vapaata arkipäivinä jolloin työntekijä on halvempi.
Paikallisille ärrille ei ole otettu kesätyttöjä ollenkaan, vituttaa kun muutamana kesänä oli tosi hottiksia pirkkoja.
[/quote]Laiskat myyjät ovat saikuttaneet, jonkun sinne on mentävä.
Voi saatana :D
Itsekin tekisi mieli lähteä hakemaan karkkipussia, mutta kävin jo aamupäivällä hakemassa maitopurkin enkä kehtaa enää jos siellä onkin just sama myyjä :DD
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:30"]Voi saatana :D
[/quote]
OMG OMG X) vähänx ois noloo
Oon mäkin tehnyt ärrällä sunnuntain yksin. 9h ja puoleksi tunniksi ovi kiinni kun pidin tauon.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:30"]Voi saatana :D
[/quote] Jos ostit vain maitoa, niin mikset kehtaisi? Ymmärtäisin, jos olisit ostanut kilon karkkia jo aiemmin.
Ärrällä ollaan yleensäkin yksin. Ne ovat näitä franchising (mitenvitussakirjoitetaankaan) paikkoja. Ei yksi kioski tuota niin paljoa että voisi kahta täyspäiväistä työntekijää pitää.
Itse tänään tein 14 tunnin päivän töissä. Saan sillä yhden lisävapaan ja tuplapalkan. En ole ärrällä töissä
Tein aikanaan usein kesällä R:llä tuplavuoron. Se toinen kesätyöntekijä oli usein viikonloppuisin sairas. Omistaja kysyi, että jaksanko jatkaa vai lähteekö hän mökiltä paikkaamaan, mutta pääsääntöisesti olin töissä koko päivän. Se näkyi palkassa ja se näkyi kauppiaan suhtautumisessa eli kun tarvitsin yllättäen kaksi päivää vapaata, ei niitä tarvinnut erikseen perustella vaan asia oli sillä selvä. Se toinen kesätyöntekijä ei edes kysynyt, soitti vain aamulla, että nyt ei pääse.
[/quote]
Uskomatonta, että joku käy ärrällä kahdesti saman päivän aikana.
Melkein kaikki kioskit ovat nykyään kauppiailla ja moni kauppias tekee pyhät itse aamusta iltaan säästääkseen palkkakuluissa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:32"]Oon mäkin tehnyt ärrällä sunnuntain yksin. 9h ja puoleksi tunniksi ovi kiinni kun pidin tauon.
[/quote]
Mä teen kahvilassa yksin 7-17.30 työpäiviä lauantaisin. Ja ihan palkollisena. Yrittäjä tekee su vuoron 10-16.30 yksinään. Arkisin on kaks työntekijää pari tuntia päällisin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:28"]
[/quote]
[/quote]
Uskomatonta että kukaan käy ärrällä. Sikahintaisia tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:35"]
[/quote]
[/quote]Hah, mitä uskomatonta tässä on? Aamulla hain lenkille juomista ja nyt vasta muistin ettei meillä ole mitään aamupalaa. En nyt siellä lenkillä olisi viitsinyt raahata leipäpussia mukana kuitenkaan ;) Lenkkijuoman nyt toki olisi voinut jättää kokonaan poiskin ja tyytyä pelkkään veteen...
Hyvä että joku sentään tekee töitä. Se tietää hieman ehkä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:15"] Tietäisittepä vaan miten kaikki on mennyt Ärrällä huonommaksi tämän kauppiaistamisen myötä...Siis työntekijän kannalta. Terkuin yli kymmenen vuotta Ärrän tiskin takana. [/quote] Kyllä sen näkee. Nykyisin on ainakin jonot usein paljon pidemmät, kuin joskus. Enemmän tehtäviä, vähemmän työläisiä. [/quote] Työmäärä kasvaa, työntekijöitä tai edes työtunteja ei lisätä. Aatelkaa mitä kaikkea ärrämyyjän pitää osata.
[/quote]
Tuollaisia ne ovat, mieluisinta ärrälle ja monille muillekin suurille yrityksille olisi, että työvoima olisi ilmaista.