Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noni, poika valitti koko illan että on huono olo ja meni nukkumaan ja oksensi sänkyyn

Vierailija
14.02.2022 |

Oli kiva siivo. Petari, lakana, peitto, tyyny ja poika itse ihan oksennuksessa. Kumma miten ei 14 vuotias kerkeä vessaan.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa inhottava olo tästä keskustelusta. Ap:n asenne on ihan kauhea. Kerro vain, että raivosit tuosta sotkusta lapsellesi. Varmaan pakotit itse siivoamaankin kun on jo niin iso... Voi tsiisus, kun ärsytät mua.

Oma asenteesi on kauhea. Ihan perus syylliståmistä, kun toinen aikuinen väsyneenä valitsee erittäin viisaan tavan purkaa ärsytystä ja väsymystä. Nii voi sua reppanaa teppanaa, tulee ”keskustelusta kauhea olo”.

Vierailija
42/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan sama homma joka julmetun kerta. Lapsi oksensi sängyssä syliinsä. Kun vaihdettiin puhtaat, neuvoin oksentamaan vaikka lattialle, jos ei ämpäriin ehdi, mutta sama toistui. Laitoin sänkyyn pyyhkeitä ja roskiin joutavia kuluneita lakanoita, taisin laittaa myös jotain muovia, suojasi hieman sänkyä. Menee ohi yhdessä yössä. Meillä on aina ollut oksennustautilääkkeenä keltainen jaffa. Ainoa mikä menee alas silloin myös meillä aikuisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette ihmiset huolehdi käsihygieniasta ja sairasta noita oksennustauteja kunnolla pois ennen kuin menette ihmisten ilmoille. Emetofoobikko täällä ei nyt saa paniikilta unta.

Vierailija
44/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti menee pian ohi 🧡

Vierailija
45/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia otetaan se ämpäri sängyn viereen jos on huono olo.

Toivottavasti et raivonnut pojalle.

Vierailija
46/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa inhottava olo tästä keskustelusta. Ap:n asenne on ihan kauhea. Kerro vain, että raivosit tuosta sotkusta lapsellesi. Varmaan pakotit itse siivoamaankin kun on jo niin iso... Voi tsiisus, kun ärsytät mua.

En raivonnut lapselle. Siivosin sängyn kun lapsi meni vessaan oksentamaan ja suihkuun. Et voi tietää mitä meillä on tällä hetkellä menossa ja miksi mun pinna on muutenkin kireällä ja olen väsynyt. Tekeekö se musta huonon äidin, että tää harmitti mua kaiken muun lisäksi?

Ei tee. Minuakin on harmittanut vastaavassa tilanteessa, vaikka lapselle sitä en ole näyttänyt.

Vierailija
47/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pedataan vähänkin huonovointiselle patja lattialle ja pesuvati viereen. Säästytty monelta parvisänkysadetukselta.

Vierailija
48/58 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takii en haluu lapsii. .__.

Vierailija
49/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette ihmiset huolehdi käsihygieniasta ja sairasta noita oksennustauteja kunnolla pois ennen kuin menette ihmisten ilmoille. Emetofoobikko täällä ei nyt saa paniikilta unta.

En nyt ihan ymmärrä miksi sua ahdistaa ap:n pojan oksennustauti?

Vierailija
50/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taitaa olla se stoori, missä lapsi ei vastannut puhelimeen ja ei taida vatsataudista kyse olla vaan ihan itse aiheutetusta huonosta olosta. 

Vierailija
51/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapsi oksensi yöllä sänkyyn pussilakanan päälle. Keräsin sen sitten kasaan myttyyn ja vein koneeseen. En edes katsonut sitä yrjöä ettei itselläni lennä laatta. No seuraavaksi katselin sitten niitä kebablastuja mitkä iloisesti pyörivät siellä pesukoneessa. 🤢 Oltiin siis syöty kebabit illalla.

Olisi pitänyt vaikka ulos ravistella se lakana ensin tai heittää roskiin. Niitä kebabin palasia oli nimittäin tosi vaikea saada pois koneesta. Meinasi mennä koko kone vaihtoon.

Jäin myös miettimään, eikö lapseni pureskele sitä ruokaa ollenkaan kun melko isoja paloja siellä pyöri. Nytkin tulee huono-olo pelkästä muistosta.

Nykyään otan muuten valkopippureita heti joku 10kpl jos perheessä tai päiväkodissa oksennustautia. En tiedä onko sillä mitään vaikutusta asiaan, mutta en ole sairastunut itse enää.

Vierailija
52/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En raivonnut lapselle. Siivosin sängyn kun lapsi meni vessaan oksentamaan ja suihkuun. Et voi tietää mitä meillä on tällä hetkellä menossa ja miksi mun pinna on muutenkin kireällä ja olen väsynyt. Tekeekö se musta huonon äidin, että tää harmitti mua kaiken muun lisäksi?

Kuinka hirveästi se oksentaa kun oksensi tuonkin jälkeen vielä?

Kyllä sitä tavaraa tulee 14-vuotiaasta kun tulee 6-vuotiaastakin. Just saying...

Vierailija
53/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haiskahtaa samalta tyypiltä, joka teki aloitteen siitä miten poika tuli kylästä ja oksensi..

Joku oksufetissi?

Vierailija
54/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä miksi sua ahdistaa ap:n pojan oksennustauti?

Koska minulla on fobia. Nyt tuntuu, että joku noista oksennustaudeista tarttuu minuun, koska ensimmäisellä sivulla sanottiin, että nyt sitä on tosi paljon liikkeellä ja kaikki tuntuu olevan taudissa. Ei ne leviäisi, jos pysyttäisiin kotona vielä kaksi oireetonta päivää JA pestäisiin kädet. Ei se siinä vaiheessa enää leviä muuten kuin käsien kautta.

MUTTA niitä viruksia sairas erittää vielä ainakin 2 viikkoa sairastamisen jälkeen, eli käsien pesuun pitää kiinnittää huomiota, vaikka tuntee jo olevansa terve!

Vierailija
55/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle vanhemmat opettivat, että jos oksentaa sängyssä eikä ole ämpäriä valmiina, niin oksentaa peiton päälle. Näin tarvitsee vaihtaa ja pestä vain pussilakana. Sain tämän ohjeen sen jälkeen kun oksensin parisängystä alas ja meni seuraava päivä legoja pestessä :D

Ja monet oksentavat heti kun nousevat istumaan, jos ovat olleet nukkumassa. Ikävä juttu.

Kyllä sen peitonkin joutuu pesemään, aina se menee sen verran läpi. Mutta tuota minäkin olen lapsille opettanut, pussilakana ja peitto on huomattavasti helpompi pestä (heittää pesukoneeseen) kuin vaikka patja. Tosin pienenä joutuiva aina pahaa oloa valitellessaan lattialle patjalle nukkumaan pesuvati vieressä ja tyynyt ja patja pyyhkeillä vuorattuna. Jostain yläsängystä kun on huono tulla alas pahoinvoivana.

Teinin olen kerran laittanut siivoamaan kylppärin oksentelunsa jäljiltä ohjeistuksin, että jos on kaksi juttua vieretysten, niin kumpaan kannattaa oksentaa. Meillä mies siivoaa yleensä nuo oksennukset, sillä minä en niitä yökkimättä saa siivottua

Vierailija
56/58 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:lla menee? Hellittikö tauti yön aikana?

Vierailija
57/58 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikku sisko valitti koko päivän (eilen) pahaa oloa ja no yöllä sitten oksensi sänkyyn sisko 10v se oksensi varmaan jotain 10-15 kertaa yöllä

Vierailija
58/58 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ei kännissä ehdi vessaan oksentamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä