Noni, poika valitti koko illan että on huono olo ja meni nukkumaan ja oksensi sänkyyn
Oli kiva siivo. Petari, lakana, peitto, tyyny ja poika itse ihan oksennuksessa. Kumma miten ei 14 vuotias kerkeä vessaan.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt noroa liikkeellä vai tavallista vatsatautia? Tosi moni taudissa
Meilläpäin noroa, toki vatsaoireet voivat liittyä koronaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa inhottava olo tästä keskustelusta. Ap:n asenne on ihan kauhea. Kerro vain, että raivosit tuosta sotkusta lapsellesi. Varmaan pakotit itse siivoamaankin kun on jo niin iso... Voi tsiisus, kun ärsytät mua.
En raivonnut lapselle. Siivosin sängyn kun lapsi meni vessaan oksentamaan ja suihkuun. Et voi tietää mitä meillä on tällä hetkellä menossa ja miksi mun pinna on muutenkin kireällä ja olen väsynyt. Tekeekö se musta huonon äidin, että tää harmitti mua kaiken muun lisäksi?
AP: lle lohduksi: kuopukseni oksensi norossa sänkyyn ja koko sänky piti purkaa, että sai kaikki kolot puhtaaksi
Jos on koko illan ollut huono olo, olisit antanut vadin tai ämpärin tai muun ison astian pojalle sinne sänkyyn siltä varalta, että jos tulee oksennus, niin voi sinne oksentaa.
Meillä on lapsilla tapahtunut sitä, että herää siihen, kun oksennus jo lentää. Ei siinä ole mitään mahdollisuutta mihinkään lähteä. Se vati tyynyn vieressäkin voi olla liian kaukana. Nämä on siis allergiaoksennuksia olleet, tällaiset. Mahataudissa yleensä herää ennen kuin oksennus tulee. Silloin kerkeää sen vadin napata tyynyn vierestä ja oksentaa sinne.
Voi lapsi raukka. Varmaan on pahan olon lisäksi paha mielikin. Älä kiusaa kipeää, jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kerta ties, että sillä on huono olo, niin miksi ei ottanut ämpäriä sängyn viereen.
Huolehtiva vanhempi olisi vienyt ämpärin viereen. Ei välttämättä ehdi vessaan. Ja sairas ei välttämättä jaksa alkaa etsimään ämpäriä ja paperia valmiiksi.
14'vuotias on jo iso, teini.
Mutta tarvitsee silti äidin rakkautta sairaana. Ei tuollainen voivottelu ja v!ttuilu ainakaan paranna oloa. Ap pyydä lapseltasi anteeksi.
Eikö se ole parempi, että äiti purkaa kiukkunsa anonyymina tänne kuin alkaisi lapselleen raivoamaan?
Sugar daddy tainnut antaa vähän jytäkämpiä troppeja. Eipähän ole sattunut hanuriin.
Karseita vatsatauteja liikkeellä. Mulla oli kuukausi sitten sellainen, että vesikään ei pysynyt sisällä vuorokauteen. Ei nyt kuitenkaan tiputukseen tarvinnut mennä, mutta toinen vuorokausi jos sitä olisi jatkunut, niin varmaan olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa inhottava olo tästä keskustelusta. Ap:n asenne on ihan kauhea. Kerro vain, että raivosit tuosta sotkusta lapsellesi. Varmaan pakotit itse siivoamaankin kun on jo niin iso... Voi tsiisus, kun ärsytät mua.
En raivonnut lapselle. Siivosin sängyn kun lapsi meni vessaan oksentamaan ja suihkuun. Et voi tietää mitä meillä on tällä hetkellä menossa ja miksi mun pinna on muutenkin kireällä ja olen väsynyt. Tekeekö se musta huonon äidin, että tää harmitti mua kaiken muun lisäksi?
Aloituksesta ei voinut tietää raivositko pojalle vai et. Vaikutit vain todella ärsyyntyneeltä ja mua säälitti sun sairas lapsi. Pelkäsin, että olit kipeälle lapsellesi vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Voi raukka. Sun lapsi on sairas ja sä vain murehdit sotkua. Et käy täysillä.
Miten niin vain? Kyllä se sotku vaan suututtaa, vaikka kuinka olisi lapsi sairaana. Sen lisäksi, että on lapsestaan huolissaan, ja ehkä itsekin kipeänä, niin tulee vielä kamala sotku siivottavaksi. Eikö siitä saa olla yhtään kiukkuinen?
Vinkki vitonen. Jos on kaksi vessaa niin laittakaa pojalle peti toiseen. Ois kiva, jos olisi myös suihku käytettävissä. Ja mahdollisimman vähän vaatetta päällä, jos käy vahinko. Vanhempi säännöllisesti käy katsomassa vointia. Mehua tarjolle. Näillä me ollaan menty niin ei tarvitse sotkua stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tekee. Vain raukka ja idiootti syyllistää sairasta lasta. "Miten ei 14 vuotias kerkeä vessaan"
Minulle vanhemmat opettivat, että jos oksentaa sängyssä eikä ole ämpäriä valmiina, niin oksentaa peiton päälle. Näin tarvitsee vaihtaa ja pestä vain pussilakana. Sain tämän ohjeen sen jälkeen kun oksensin parisängystä alas ja meni seuraava päivä legoja pestessä :D
Ja monet oksentavat heti kun nousevat istumaan, jos ovat olleet nukkumassa. Ikävä juttu.
”Olisit antanut vadin?” Eikö siis kipeä 14v. osaa ottaa itse vatia, kun on huono olo KOKO, saati päälleni vaikka on ollut jos mitä vatsatauteja ja ruokamyrkytyksiä. Kuvottavaa.
Ja että kehtaatte syyllistää äitiä, jota asia väsyttää ja ärsyttää. Se on vatsatauti. Ei se nuori siihen tosiaan kuole ja äiti on varmasti osoittanut lapsen huonolle ololle sympatiaa. Ei se sitä tarkoita, että pitää ilosta hihkua, kun iso nuori yrjöää päälleen, kun ei yhtään osaa varautua, että ehkä saattaa pahasta olosta seurata yrjö. Lässyn lässyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hirveästi se oksentaa kun oksensi tuonkin jälkeen vielä?
Vierailija kirjoitti:
”Olisit antanut vadin?” Eikö siis kipeä 14v. osaa ottaa itse vatia, kun on huono olo KOKO, saati päälleni vaikka on ollut jos mitä vatsatauteja ja ruokamyrkytyksiä. Kuvottavaa.
Ja että kehtaatte syyllistää äitiä, jota asia väsyttää ja ärsyttää. Se on vatsatauti. Ei se nuori siihen tosiaan kuole ja äiti on varmasti osoittanut lapsen huonolle ololle sympatiaa. Ei se sitä tarkoita, että pitää ilosta hihkua, kun iso nuori yrjöää päälleen, kun ei yhtään osaa varautua, että ehkä saattaa pahasta olosta seurata yrjö. Lässyn lässyn.
Siis huono olo koko illan piti sanomani. En vaan käsitä. Itse vastaavassa tilanteessa sanon aina että ota het vaan vati viereen. Itse teen niin myös ja on meillä kökitty yötä vessan lattiallakin. Ilmeisesti aika monessa perheessä mennään sänkyyn yrjöämään ja ripuloimaan patjatkin.
Pienet lapse erikseen ja monenlaista on heidän kanssaan toki koettu rota mukaan lukien. Mutta joku raja..
Meillä olisi sairaalle annettu heti ämpäri valmiiksi. Muutenkin menen edelleenkin sairaan kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, vaikka lapset jo 13 ja 16. Mua on peloteltu sillä, että oksennukseen voi tukehtua. Rohkeita ootte, jotka jätätte yksin sairastamaan.
Mutta tarvitsee silti äidin rakkautta sairaana. Ei tuollainen voivottelu ja v!ttuilu ainakaan paranna oloa. Ap pyydä lapseltasi anteeksi.