Hauen pelko
Miten uskaltautuisi uimaan, kun pelkää haukia. Lapsena suuri hauki puri minua raivokkaasti. Onko todennäköistä joutua hauen hyökkäyksen kohteeksi järvessä?
Kommentit (54)
Ikinä ei ole hauki purrut tai edes tullut lähelle uidessa (kalathan vierastavat ihmisiä ja lähtevät karkuun), mutta kerran pienenä jäi hauen ruoto aterialla kurkkuun kiinni eikä lähtenyt, ei sitten millään. No ei sitten muuta kuin päivystykseen jossa odoteltiin useampi tunti. Juuri kun nimeni kuulutettiin ja lähdin kävelemään käytävää pitkin lääkärin huoneeseen tuli aivastus ja ruoto lähti samantien. :D nolotti vähän siellä lääkärissä sanoa, ettei tässä tarvitsekaan mitään kun oli kaikki välineet jo heillä valmiina ruodon poistoa varten ja useampi hoitaja jne. :D
tuon jälkeen jäi pienoinen trauma hauen syömiseen enkä sellaista syö vieläkään kovin mielelläni niiden ruotojen takia.
Itsekkin jouduin sairaalaan tuon hirviökalan johdosta. Puri kantapäähän ja antibioottikuurihan siitä tuli. Todella kipe tuo hauen purema
Hauki on kyllä maukas kala mitäny vähän vaarallinen
Onneksi meillä ei ole hengenvaarallisia kaloja kuten haita tai rauskuja. Pikkulasta en kyllä haukirannoille päästäisi missään nimessä tai pikkukoiria
Mieti vaikka että Suomessa ei sentään ole esim. haita, sitten olisi jo syytäkin pelätä. Mutta ei siihen hauen puremaan kuole, jos sellainen sattuukin vastaan tulemaan (joka taitaa olla aika harvinaista?)
Haahaha HAUKI tulloo ja purroo. Elkää peljätkö ei tapa ihmistä. Puremakin tietääkseni suhtvaaraton. Kivulias varmasti. Tuntuu kuulemma sähköiskulle ku 1000 neulaa lävistää ihon.
Usein saa lehdestä lukea haukipuremista mutta onneksi ei ole purrut minua. Isääni on purrut ja verenvuoto oli kuulemma yllättävän kovaa ja kipu tuntui nimenomaan sähköiskulta
Hyi vittu jotai haukia ei onneksi jokajärvessä
Mä kans pelkään ihan sikana! :D mies aina nauraa mulle...
Vietin lapsuuteni uiden lahden poukamassa,joka kuhisi haukia.Varsinkin keväällä niitä nostettiin katiskalla ja joskus ihan puukalikalla saatiin.Ikinä ei oo purrut.Ei ehkä kannata noin vaaratonta loppujen lopuksi pelätä,menee vaan elämä hankalaks turhaan.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:08"]
Hauen pelko on viisauden alku.
[/quote]
Repesin! :'D
Meren rannalla aina asuneena en ole tiedostanut että tämä on todellinen ongelma. Onhan tietty joka kesä ainakin yksi hauki puri -lööppi, mutta en ole ottanut niitä vakavasti.
Naurattaa joo tää hauen pelko ihmisillä kun ei se tapa. Kerran vain muakin hauki näykkäs
Hauenpelkääjät pelkää varmaan ufojakin
Onko PK seudulla yhtään hauetonta järveä ettei aina tarvis pelätä että hauki puree varpaista
Elä mene kaislikkoisiin paikkoihin niin säästyt varmemmin puremilta
Siellä kotini mihin haukeni lasken
Hauki täynnä mystiikkaa ja uskomuksia.
http://www.matasmetas.fi/?contestants=hauki