Ei viivoi olla totta, äitini on valehdellut koko suvulle!
Jouduin kaksi vuotta sitten osastolle hoitoon pahojen mielenterveysongelmien takia, olen siis asunut toisella paikkakunnalla kuntoututtavassa yksikössä josta kotiuduin nyt vähän ennen juhannusta jaTörmäsin heti serkkuuni joka asuu naapurissa, hän onnitteli ja sanoi, että koko suku on niim ylpeitä musta jne. Tämä tuntui tosi hyvältä, koska luulin, että ovat ilosia kun paranin vihdoin, mutta sitten selvisi, että äiti on valhedellut mun olevan lääkiksessä ja opiskelen niin ahkerasti, etten käy edes jouluna kotona jne. Kysyin tätä äidiltä ja sanoi, ettei kehdannut kertoa, että olin psykoosissa ja skitsofreeninen. Sanoin, että miten nyt kehtaan tavata ketään kun äiti on valhedellut minun olevan joku tuleva lääkäri! Äiti sanoi, että eihän sitä tarvitse korjata, että sanon vaan, että ei kiinnostanutkaan ka vaihdoin alaa. Siis että ottaa päähän! ! Kaiken lisäksi sairastuin alunperin koska mut raiskattiin ja suoraan sanoen mieleni ei sitä kestänyt. Nyt saan tämmöistä niskaan heti kun kotiudun. :(
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:04"]Skitsofrenia ei puhkea raiskauksesta.
[/quote]
Sinähän sen tiedät!
äitisi sinne suljetulle olisi kuulunut
Kauheeta ! Sanot itse miten asia on, mitäpä sitä häpeilemään.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:04"]
Skitsofrenia ei puhkea raiskauksesta.
[/quote]
Joskus traumaperäinen stressioireisto diagnosoidaan skitsofreniaksi ja se johtuu siitä että on käytetty vääränlaista "viiteryhmää" aikoinaan tutkimuksissa ja mielenterveyspalvelut kahlailevat vieläkin lasten kengissä valitettavasti
No tais selvitä mikä on varmasti ainakin ollut osasyynä mt-ongelmiesi puhkeamiseen (toki tuo raiskaus se pääsyy). Onko sinulle nyt mitään hoitoa, saatko esim psykoterapiaa? Onko sinulla ystäviä joiden kanssa voit jutella?
Voisi myös olla paikallaan jäädyttää välit äitiisi hetkeksi, ja sanot itse sukulaisille suoraan (jos haluat) mikä on tilanteesi. Jos et halua kertoa hoidosta, niin voit silti sanoa suoraan että äitisi keksi päästä koko lääkishomman, kun häpesi ettet ollut koulussa tms. Oikein paljon voimia sinulle, ja mukava kuulla että olet toipumisen tiellä!
Voi ei. Meidän kylällä yks äiti kertoili ihmisille, että poika on metsurina Kanadassa. Karu totuus paljastui, kun poika pääsi vankilasta. Oli siinä kyläläiset kummissaan.
Lapseni ei ollut jouluna kotona, kukaan suvusta ei kysellyt, että miksi ei. Olisin voinut kertoa totuuden eli että on vaihto-oppilaana Kanadassa, mutta kukaan ei kysynyt. Ap tuntuu luulevan, että kaikki on kiinnostuneita hänestä.
Pahoittelen :( Tuntuu varmasti kamalalta.
Oma äitini tekee pienimuotoisemmin samaa. Minulla ei ollut tuollaisia kokemuksia kuin sinulla eivätkä äitini valheet ole ihan noin övereitä, mutta ikävältähän se tuntuu, kun vaikuttaa siltä, että äiti häpeää todellisuutta ja täytyy keksiä omia fantasioitaan. Minun äitini mukaan olen huippumenestynyt yrittäjä (todellisuudessa yritysideani ei ottanut tuulta alleen ja velkaannuin pahasti), olen asunut New Yorkissa ja Lontoossa, ja elän jotain mahtavaa kosmopoliittielämää. Tämä ei tietysti mene läpi kenelläkään, koska minähän asun nykyään pienessä Länsi-Suomen kylässä jossa ei ole mitään sen kosmopoliitimpaa kuin Siwa. Aikanaan kirjoittamani neljä laudaturia olivat tietysti hänen mukaansa kuusi, ja äitini mukaan olen maisteri ja kirjoittelen vapaa-aikanani väitöskirjaa (minulla on ihan vain kandin tutkinto).
Voisihan tälle nauraa, jollei se olisi jotenkin niin masentavaa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:04"]Skitsofrenia ei puhkea raiskauksesta. [/quote] Sinähän sen tiedät!
[/quote]Minäkin tiedän sen!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:04"]
[/quote]
Skitsofrenia voi "puhjeta" ihan mistä vain, jos on puhjetakseen. Voi tietysti myös olla, että ap on väärin diagnosoitu, eikä ole skitsofreenikko ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:55"]
Lapseni ei ollut jouluna kotona, kukaan suvusta ei kysellyt, että miksi ei. Olisin voinut kertoa totuuden eli että on vaihto-oppilaana Kanadassa, mutta kukaan ei kysynyt. Ap tuntuu luulevan, että kaikki on kiinnostuneita hänestä.
[/quote]
Ap:n äidillä niitä luuloja tuntui olevan, kun piti keksiä täysin hatusta vedettyjä valheita!
Ei hyvänen aika. Tajuaako äitisi muuten tilannettasi? Onko tukena? Jos ei, niin hittoon koko akka. Älä välitä, valehdelkoon keskenään. Sun ei tarvitse hävetä mitään ja voit kertoa ihmisille totuuden. Sinä et ole tehnyt mitään väärin.
Yksi tuttu nainen joutui vankilaan ja sen miehellä oli hirveät suunnitelmat mitä sukulaisille ym. Kertoi ettei totuus tule ilmi,eikä sitä varmaan kukaan muu tiedäkkään kuin minä ja sen mies.
hämeenlinnasta kävin akan hakemassa kun oli tuomionsa lusinut,hieman nauratti kun sen mies ei voinut tulla mukaan,sillä oli samalla käynnissä joku hämäysoperaatio.
Huhhuh, ihan kuin noissa kokemissasi asioissa ei olisi tarpeeksi kestettävää! Äitisi saisi itse oikaista nuo väärinkäsitykset, itsehän on tuollaiset väitteet aloittanut. Tilanne ei ole millään tavoin sinun syysi. Tsemppiä ja jaksamista, ja hienoa että olet päässyt pois sairaalasta!