Hauen pelko
Miten uskaltautuisi uimaan, kun pelkää haukia. Lapsena suuri hauki puri minua raivokkaasti. Onko todennäköistä joutua hauen hyökkäyksen kohteeksi järvessä?
Kommentit (54)
Australiassa pelätään haita, Suomessa haukia. Huolensa kullakin.
No vuosia takaperin kaveriani puri hauki käteen kun pesi käsiä laiturin nokassa. Ei tehnyt elinikäistä vammaa joten kannattaako haukia noin kovasti peljätä.
Hyi, mä pelkään kans haukia. Pelkään, että tytärtäni puree hauki isänsä mökillä. Koska isänsä kalasti iskukoukulla järkyttävän isoja haukia siitä pienestä lätäköstä.
Pelkään myös, että oma koira joutuu tuolla toisaalla hauen hyökkäyksen kohteeksi. Kun oli yksi päivä uimassa, niin kalastamassa ollut mies veti virvelillä muutaman metrin päästä järkyttävän kokoisen hauen. onneksi oli herkummat eväät siinä vieressä, kuin koirani koivet.
Jos kahlaa haukirikkailla alueilla suosittelen kumisaappaita.
Pyh mitää saappaita! Lapsille korkeintaan saappaat
Heh, mä olen luullut olevani ainoa :D Pelkään myös monneja ja punkkeja.
Hyi mä vihaan haukia just ku ne käy varpaisiin ja sormiin aina kiinni
Täällä yks haukipelkoinen kanssa :D
Mulla kävi iso hauki kyynerpäähän orimattilan mallusjärvellä. Hauhein kokemus 4ever
Ei ole kovin yleistä joutua hauen puremaksi korkeintaan 10% kavereistani hauki purrut jossain tilanteesta
Vou onko hauki siis noin suuri 10-20 kg huh heijaa
Joo o en mene enää uimaan järviin.
Onkohan nuita haukia jokajärvessä? Lastani en jatkossa päästä haukijärviin ainaskaan.
Hauet pitäisi nuotata suomen järviä pilaamasta
+10kg hauki tekee jo pahaa jälkeä purressa. Jos et usko, niin tunge sormet hauen suuhun seuraavaksi kun irroitat viehettä. Kannattaa varoa jos pesee käsiä laiturilla kaislikon vieressä. Käyvät monesti pinnasta nappaamassa saalista ja saattaa luulla sormia sorsanpoikaseksi tai vastaavaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:40"]
Joo o en mene enää uimaan järviin.
[/quote]
Sama tuli mieleen ketjua lukiessa. Olen kyllä etenkin nuorempana uinut paljon mutta hauen huomiolta välttynyt, ei ole tullut mieleenkään tollanen mahdollisuus... vesikasveja yleensä pelkään kun ne on ällöttävän tuntuisia :D
Haa haaa haukiiiiiiiiiiiiiiiiii tulloo ja purrroooo piu pau pou päy blää blöö iuj uij