Mikä on paras selitys, miksi et ole saanut hakemaasi työpaikkaa?
Jos siis olet kysynyt syytä miksi et tullut valituksi.
Minun: ”aateltiin ettei sus kuitenkaan kiinnosta ku tää on tällainen entry level paikka”.
Just joo, jos ei kiinnostais, niin en varmaan ois hakenut.
Kommentit (53)
Selitys: prosessi on vielä kesken.
"Et sä kuitenkaan kauaa täällä viihtyis kun oot maisteri ja kaikkea." Olin ollut työtön pitkään (no vajaan vuoden valmistumisen jälkeen) ja hain sitten ihan kaikkia mahdollisia paskaduunejakin että vain sais edes jotain työtä. Osasta ei koskaan edes vastattu mitään tai lähetetty että "kiitos mutta ei" -viestiä perään.
"Jos lähdet hanttihommiin, et ikinä enää pääse niistä pois" kun hain insinöörinä kokoonpanotöitä ja muutakaan en saanut. Sain kokoonpanotöitä toisaalta, tosin aika pian olin testaajana ja sitten vaihdoin alaa kokonaan, sitten taas vaihdoin takaisin lisäkoulutuksen kautta tekniselle alalle ja nyt teen oman alan töitä.
"Joo hieno homma, soitan tuossa vaikka huomenna niin sovitaan sopimuksen kirjoittamisesta!" Ja sitten seuraavana päivänä (kun itse soitin takaisin kun mitään ei kuulunut): "ei meillä enää ookkaan sitä paikkaa."
Työnantaja epäili, pääsenkö työpaikalle, kun en omistanut autoa. Asuin lyhyen kävelymatkan päässä työpaikasta, ja olen tottunut myös pyöräilemään 25 asteen pakkasessakin.
Työnantajan kannalta silti hyvin ymmärrettävää. Todennäköisesti et olisi motivoitunut pysymään tuossa työssä kovinkaan pitkään vaikka se juuri nyt sinulle kelpaisikin, joten he joutuisivat taas hetken päästä käymään läpi saman rekrytointi- ja koulutusprosessin.
"No ei tää paikka oikeesti silleen oo auki mutta piti laittaa ilmotus kun muuten tulee sanomista.." Niin just.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja epäili, pääsenkö työpaikalle, kun en omistanut autoa. Asuin lyhyen kävelymatkan päässä työpaikasta, ja olen tottunut myös pyöräilemään 25 asteen pakkasessakin.
Mulla oli tämä, mutta asuin kyllä 45 km päässä. Sanoi etten pääse töihin ja joudut odottamaan bussia - bussit kulki sekä iltaisin että aamuisin ja olin päivätöissäkn joutunut välillä odottamaan tunnin bussin lähtöä samasta kaupungista. Välillä kyllä olisin saanut lainata isänkin autoa, sillä isällä ei tarve ollut päivittäistä. Sanoin, että tarkoitus on hommata asuntokin, heti kun saan töitä. Oli kuulemma vaikeata saada vuokra-asuntoa. No sain saman alan päivätyön toisaalta samasta kaupungista ja asunnonkin kyllä sain täysin ongelmitta nopeasti. Tässä kornia oli se, että työapaikka oli jo miltei varman tuntuisesti minun kunnes haastattelija kuuli missä asun ja sitten muuttui ääni kellossa.
"Noh nyt on semmoinen homma että tämä rerky ei edisty ja otetaan aikalisä eikä palkata ketään." Ystäväni joka oli mies sai kuitenkin tämän paikan (tästä rekrystä joka "peruttiin") joten syy oli se että olin parhaassa lisääntymisiässä oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan kannalta silti hyvin ymmärrettävää. Todennäköisesti et olisi motivoitunut pysymään tuossa työssä kovinkaan pitkään vaikka se juuri nyt sinulle kelpaisikin, joten he joutuisivat taas hetken päästä käymään läpi saman rekrytointi- ja koulutusprosessin.
Kuka tahansa voi lähteä koeajalla tai irtisanoutua, vaikka olisi motivoitunut. Koeajallakin voi normaalisti irtisanoutua - siis ei koeaikapurkua tarkoiteta tässä - tämän moni unohtaa ja paremman paikan voi saada vaikka olisi just oikea kokemus ja koulutus haettuun paikkkaan.
Hain 10kk äitiyslomansijaisuutta, enkä saanut sitä koska sanoin haastattelussa, että määräaikaisuus sopii mulle ihan loistavasti. Olisi pitänyt sitoutua loppuiäksi siihen äitiyslomansijaisuuteenl
Paras vai "paras"?
Soveltuvuuskokeissa oli todettu, että minulla on työhön niin itsenäinen ote, ettei voitu olla varmoja siitä, osaisinko toimia tiimin jäsenenä. Kysyin psykologilta, eikö yli kymmenen vuoden yksinyrittäjyyden jälkeen ollut itsestään selvää, että tartun toimeen omin käsin. No, olihan se, ja psykologi poisti arvioistaan sen miinuksen, joka rumensi muuten "täysin soveltuva" -arviota, Työpaikka oli jo kuitenkin annettu toiselle.
Saman työnhaun yhteydessä kuulin HR-henkilöltä, että jos kyseessä olisi ollut vakituinen virka, olisin ollut ehdottomasti ykkönen. Kun kyseessä kuitenkin oli viransijaisuus, tehtävään otettiin talon sisältä huomattavasti kokemattomampi henkilö.
Haastattelija tenttasi useamman kerran, oonko varma että jaksan rutiinitehtäviä ja mainitsi monta kertaa, että työtehtävät rutiininomaisia. Etsin suunnilleen mitä tahansa työtä, tuo oli jotain maahanmuuttoviraston toimistohommia ja mulla oli oikeasti koulutus ja työkokemusta taloushallinnon hommista ja sihteerintyöstä yli 10 vuotta ja just oli loppunut edellinen, vähän pitempiaikainen työsarka toisella alalla. Se ihminen siis epäili, etten jaksaisi työn tylsyyttä.
Ei haittaa, en olisi hänen alaisenaan varmaan jaksanutkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi lähteä koeajalla tai irtisanoutua, vaikka olisi motivoitunut. Koeajallakin voi normaalisti irtisanoutua - siis ei koeaikapurkua tarkoiteta tässä - tämän moni unohtaa ja paremman paikan voi saada vaikka olisi just oikea kokemus ja koulutus haettuun paikkkaan.
Voi totta kai, siksi puhuinkin todennäköisyyksistä.
Koska olen naimisissa ja voin tulla kuulemma raskaaksi.
Oho, toi on paha :((.
Itselle sanottiin, että olin ylipätevä, vaikka olin vasta opiskelija. Se vähän ihmetytti.
Koska olin sanonut ettei iltatyöt sovi. En ollut sanonut niin. Sanoin, että voin tehdä iltatöitä kunhan niitä ei ole joka viikko ma-pe. Toi oli pelkkä tekosyy sille, että halusivat tutun työntekijän.
En kuulema sopisi työyhteisöön, jossa on "karskeja äijiä ja jutut aika miehekkäitä". Olin juuri valmistunut asentajaksi ja nuori nainen. Tuskin jäin mistään kovin merkittävästä paitsi, kun jo haastattelun aluksi tämä haastattelija totesi että olenkin "näyttävä". Jäi aika paska kuva tästä lafkasta
Olisin tyytyväinen jos joskus edes saisi jonkinlaisen vastauksen hakemukseen
Empä ole koskaan kysynyt kun aina tulee se standardi "Valintamme ei juuri nyt kohdistunut sinuun."-viesti joka lähtee jokaiselle ei valitulle. Ei sieltä kukaan koskaan kerkeä vastaamaan edes että olisiko jotain kehittävää ideaa tulevaisuuden työnhakuun tms.