Mikä on paras selitys, miksi et ole saanut hakemaasi työpaikkaa?
Jos siis olet kysynyt syytä miksi et tullut valituksi.
Minun: ”aateltiin ettei sus kuitenkaan kiinnosta ku tää on tällainen entry level paikka”.
Just joo, jos ei kiinnostais, niin en varmaan ois hakenut.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhön ei voitu valita henkilöä, joka ei ollut suorittanut asepalvelusta. Soveltuvuuskokeeseen kutsuttiin kaksi henkilöä, joista toinen (siis minä) ei ollut käynyt armeijaa.
Minun ikäluokalleni ei edes ollut mahdollista päästä asepalvelukseen, ja sen työnantaja taatusti tiesi. Rekrytoinnissa ikäkään ei ollut esteenä, koska olin noin 30-vuotias kuten paikan saanutkin oli. Heräsi kysymys siitä, olinko ollut prosessissa vain muodollisuus ja varmistamassa halutun henkilön valintaa, mutta siitä oli turha kysellä.
Näin minulle on käynyt kahdesti.
Miksei ollut mahdollista päästä asepalvelukseen? Yleensähän sinne joudutaan. Jos olit liian nuori, niin silloin se armeijan käymättömyys on haitta, koska jossain vaiheessa eli varsin pian sinne lähtisit, ja taas pitäisi etsiä joku tilalle.
Kyse lienee sen verran vanhasta naisesta, jonka nuoruudessa ei naisilla ollut mahdollisuutta hakeutua armeijaan.
Mahdollisuus tuli 90-luvun loppupuolella, eli 70-luvun lopulla syntyneistä lähtien. Nämä ovat olleet kolmekymppisiä viitisentoista vuotta sitten. Toivottavasti asenteet ovat siitä kehittyneet.
Ei oo hetkeen tullut edes kutsua haastatteluun, mutta toki paljon viestejä, jotka kertovat, että tehtävään valittiin henkilö, joka jo hoitaa tehtävää. Olenkin kehittänyt mallin, jossa kummallisen täsmälliset vaatimukset tarkoittavat aina varmasti sitä, että paikalla on jo ottaja, eikä osaamisellani ole mitään merkitystä. Harmittaa, mutta tällaista kai tää on ja eiköhän sieltä taasen pian joku paikka mullekin löydy.
- Hei, olit hakenut paikkaa, mikä nyt on tilanne?
- Olen ottanut toisen paikan vastaan täältä ...sta.
- Me arveltiinkin, ettet ole kuitenkaan tulossa.
-Mikäli minusta riippuu, paikka on sinun.
Soitto myöhemmin
- Ne päätti laittaa paikan uudelleen auki, vieläkö kiinnostaa
Hälytyskelloni ei silloin nuorena soinut
"Ajateltiin ettei sua kiinnosta tämä homma". No, itse aattelin että kiinnostaa koska sitä hain....mutta sinänä hyvä etten päässyt ko. paikkaan koska päädyin muutamaa kuukautra myöhemmin samaan firmaan paremnalle paikalle. Tämä jälkimmäinen paikka ei ollut avoimessa haussa vaan pyysivät haastatteluun vanhan hakemuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhön ei voitu valita henkilöä, joka ei ollut suorittanut asepalvelusta. Soveltuvuuskokeeseen kutsuttiin kaksi henkilöä, joista toinen (siis minä) ei ollut käynyt armeijaa.
Minun ikäluokalleni ei edes ollut mahdollista päästä asepalvelukseen, ja sen työnantaja taatusti tiesi. Rekrytoinnissa ikäkään ei ollut esteenä, koska olin noin 30-vuotias kuten paikan saanutkin oli. Heräsi kysymys siitä, olinko ollut prosessissa vain muodollisuus ja varmistamassa halutun henkilön valintaa, mutta siitä oli turha kysellä.
Miksei ollut mahdollista päästä asepalvelukseen? Yleensähän sinne joudutaan. Jos olit liian nuori, niin silloin se armeijan käymättömyys on haitta, koska jossain vaiheessa eli varsin pian sinne lähtisit, ja taas pitäisi etsiä joku tilalle.
Koska asepalvelus tuli mahdolliseksi naisille silloin, kun minä olin lähestymässä kolmeakymppiä.
Teitkö ilmoituksen rikkeestä tasa-arvovaltuutetulle?
Vierailija kirjoitti:
Tehtävään ei ollut vaatimuksena asepalveluksen suorittaminen, mutta keskustelu oli edennyt näin:
"Onhan tämä sentään reserviupseeri. - Ja on tällä paremmat paperitkin. " Valitsija oli ollut aikoinaan RUK:n priimus.
Toisessa paikassa ohitettiin kaksi maisteria, joilla oli kokemusta kyseisestä työstä ja valittiin opiston suorittanut. Perustelu hetken miettimisen jälkeen: "Hänellä on ZXC-erikoistumiskoulutus". Oli joku lyhyt spesiaalikurssi, jota meillä muilla ei ollut. Toki jo hakuilmoituksessa oli selvää, kenelle se paikka oli tarkoitettu, mutta eivät olleet etukäteen päätöstä miettineet.
Et sä kyllä varmaankaan jaksa herätä aamulla tähän hommaan. Siihen tyssäsi haastattelu kun en viitsinyt enää jankata. Mitä ihmettä! Siis vertaako haastattelija omaan jaksamistaan muihin, vai mitä?
"Et jaksaisi työmatkoja"
N. Tunti junassa. Ihan tavallinen työmatka ja junassa voisi nukkua. Ok whateva.
Vierailija kirjoitti:
Olisin tyytyväinen jos joskus edes saisi jonkinlaisen vastauksen hakemukseen
En ole ensimmäisen paikan jälkeen muualle hakenut,vaihtanut olen työpaikka neljästi,ja joka kerta on joku kysynyt,tuletko meille töihin,palkka ja muut asiat sovittu,niin vaihdettu on.T. työmies
Olin ollut työssäoppimassa eräässä firmassa ensin yhdellä puolella 2 kk, sitten toisella 4 kk. Tunsin firman ihan samalla tavalla kuin muutkin työntekijät, ehkä jopa paremmin, koska olin ollut useammalla osastolla. Lisäksi olin ollut muissa firmoissa myös työssäoppimassa/töissä. Kun palkallinen työpaikka tuli hakuun, sain entiseltä esimieheltä vastauksen: "Et ole tarpeeksi kokenut." ja he palkkasivat jonkun ulkopuolisen. No, uskon että kaikkeen on syynsä, ja noin puoli vuotta myöhemmin aloitin työt toisessa firmassa, jossa oli paremmat työajat, -edut ja palkka.
Mulle soitettiin, että en saanut paikkaa ja kysyin, että onko jotain, miten voisin vastaisuudessa toimia haastattelussa toisin, koska olisin sen paikan halunnut. Soittaja vaan ärähti, että eivät he sellaisia kerro ja lopetti puhelun. Okei no ei varmaan ole velvollisuus kertoa, mutta olisi sen voinut jotenkin kohteliaasti ilmaista. Vaihtoehtona olisi ollut myös ilmaista asia vaikka viestillä.
Kerran olen hakenut ja hylsyyn ei tullut mitään syytä.
Kaikki työpaikat olen saanut niin että työnantajaksi haluava on soittanut ja kysynyt josko kiinnostaisi.
Haastatteleva toimari viimeisellä kierroksella tuumasi yllättäen että olet tainnut olla korkeakoulusi aikoina sellainen alkoholia kuluttava bilettäjä 😁 ... Tuumasin että tulihan sitä elettyä nuorena mutta että vielä tuon ikäisenä kuin sinä, kuten kasvosi kertovat, ei ehkä elimistö enää kestäisi.
Tämä siis kun esitin yli 1000€ suurempaa palkkaa mitä hän. Oli jo tuossa vaiheessa selvä muutenkin mutta kyllä siinä oli kiva katsella sen tyrannosaurusmamman ympärilleen kietomien mieslasten ilmeitä pöydän ympärillä. 😂
Ja palkka oli jo tuon 1000€ isompi silläkin hetkellä.