Selvisi että minä ja lapsen isä ollaan kaukaisia sukulaisia!
3. - kaukainen serkku. Yhteiset geenit 0,3 %.
Onkohan tällä miten vaikutusta lapseemme?
Voiko noin kaukainen sukulaisuus lisätä sairauksien riskiä tms?
Kommentit (163)
Raamatussa Vanhassa Testamentissa kerrotaan ne sukulaiset, joidenka kanssa ei saa mennä naimisiin. Ottamatta uskon asioihin tässä kantaa totean vain, että sieltä on helppo tarkistaa kuinka läheinen sukulainen ei saa olla. Koska sukurutsauksen ikävät sivuvaikutukset havaittiin jo kauan sitten, niin sieltä löytyy seikkaperäisin tieto, jonka tiedekin vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
niiin on minun vanehmpanikin. Meistä lapsista kahdella on vinot etuhampaat ja kahdella krooninen pitkäaikaissairaus /autoimmuunisairaus ja yhdellä laktoosi-intorelanssi.
Laktoosi-intoletansdi ei ole sairaus. Se on ominaisuus, joka on ollut aikoinaan normaalimpi kuin laktoosinnsietokyky.
Kiitos kaikille vastauksista!
Tehtiin MyHeritage-testit.
Yhteistä DNA:ta mulla on lapsen isän kanssa siis 0,3 % ja se on 19,7 cM. Jaettuja segmenttejä on 2 kpl, joista suurempi 10,4 cM.
Eli siis nuo yhteiset segmentit lapsi on saanut vahvistettuna eli perinyt meiltä molemmilta.
Ohjelmassa näkyy jopa missä geeneissä yhteiset segmentit ovat. Joku geenitutkija varmaan tietäisi niiden vaikutusta mutta itselläni ei ole hajuakaan.
Ollaan muuten ihan eri puolilta Suomea kotoisin, tuli täysin yllätyksenä tämä 3. - kaukainen serkkuus.
Ap