Kaverit eivät halua osallistua gender reveal juhliin, saanko olla loukkaantunut?
Meillä on ensi viikonloppuna pienimuotoiset gender reveal juhlat, joissa on tarkoitus julkistaa vauvan sukupuoli, syödä jotain hyvää ja ihan yleisesti juhlia raskautta. Nyt jo 3 ystävää on ilmoittanut, etteivät aio tulla, koska kuulemma gender reveal perinne sotii heidän arvomaailmaansa vastaan. En ymmärrä miksei voi toisen mieliksi osallistua juhlaan, vaikka arvomaailmat ei kaikilta osin osukaan yhteen niin ollaan pitkään oltu ystäviä ja tultu toimeen... :( Tuntuu töykeältä ettei sen vertaa voi "kunnioittaa" myös minun ja mieheni elämäntapaa että voisi edes juhliin tulla kun on kutsuttu vaan pitää tollasen syyn takia perua.
Kommentit (56)
Olen ollut joskus vastaavassa tilaisuudessa ja hyvänen aika sitä myötähäpeää, kun pariskunnan koira kantaa näkyville vaaleanpunaiset töppöset ja sitten ollaan niin haltioituneita. Oikeastaan nolompaa on vain se, kun yritetään kertoa raskaudesta jollain mukanokkelilla pulla uunissa -kuvaelmilla.
Jotenkin vastenmielistä, en osallistuisi enkä viitsisi edes keksiä mitään tekosyytä.
”Juhlia raskautta”? Minäkin harrastin juuri seksiä avomieheni kanssa, kuuluuko nyt siis pitää bileet? Vielä jos minäkin tulin?
Yyh. Onneksi omassa kaveripiirissäni ei ole tätä perinnettä vielä. Lapsen genitaalien juhliminen pinkeillä tai sinisillä kakuntäytteillä, glittersuihkuilla tai vastaavilla on moukkamaista. Minulla on kaksi tyttölasta, enkä kasvata lapsiani sukupuolineutraalisti, mutta silti tällainen sukupuolen ympärille kietoutuva vöyhötys on vastenmielistä. Antaa vauvojen olla vauvoja ja lasten lapsia ilman jo kohdussa alkavaa läpikaupallista sukupuolittamista.
Hei ap, haluatko tulla mun eye reveal juhliin? Ja hair reveal, nose reveal, valitse-joku-muu-ulkoinen-juttu-reveal...
Toivottavasti tuot mukanasi lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten juhlia, joihin myös lapsettomia sukulaisia ja ystäviä pakotetaan osallistumaan, on jo aivan liikaa. Kaikki synttärit, ristiäiset yms. ja niissä on oikeasti yleensä todella tylsää. Itse en ole enää pariin vuoteen osallistunut sisarusten lasten juhliin, sanon vain että on kiireinen elämä. Lisäksi juhliin joutuu aina tuomaan lahjan, ja sille rahalle olisi parempaakin käyttöä. JA itse ei koskaan saa kyseisiltä ihmisiltä lahjaa, ei edes joulukorttia.
Et hotsita, sorry.
Vaikka näissä juhlissa on nykyään alkoholitarjoilukin. 🙄
Ei valitettavasti ole ollut ainakaan meidän perheessä. Ja jos saapuu paikalle omalla autolla, ei voisi ottaa vaikka tarjolla olisikin ilolientä.
Miksi ketään pitäisi kiinnostaa mitkä värkit jonkun toisen lapsella on jalkovälissä!? Oikeasti.
Kaveri on pitänyt jo kolmet juhlat eikä lapsi ole vielä edes syntynyt. Ekaksi oli juhlat jossa paljasti että oli raskaana. Ymmärrän jos haluaa tehdä asiasta hauskan paljastuksen esim.isovanhemmille mutta että kavereille ja muulle suvulle. Toiset oli nämä genderpippalot ja sitten vielä baby showerit. Kaikkiin olen mennyt koska ovat ilmeisesti hänelle tärkeät mutta ehkä juhlat jo riittäisivät. Tulossa on vielä ristiäiset ja on puhunut että vauvan synnyttyä haluaa kokoontua tyttöjen kesken juhlimaan synnytystä ja siellä ilmeisesti kertoo miten raskaus ja synnytys eteni ja tutustutaan vauvaan. Hieman menee yli mutta menen kun on kutsuttu.
Oletko ystäväporukan eka äidiksi tuleva?
Kuulostaa vähän siltä, että noille toisille kaikki vauvahössötys on oman elämän ulkopuolelta, joten miksi ihmeessä 🤷
Jos taas toisilla on jo lapsia, eivätkä ole moisia juhlia viettäneet, niin miksi ihmeessä 🤷
gender reveal salli mun nauraa,taas täät typerää apinointia! Meillä pidetään SUKUPUOLI salassa kunnes se lapsi syntyy.
Gender reveal on hóusuissas hahahah
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on pitänyt jo kolmet juhlat eikä lapsi ole vielä edes syntynyt. Ekaksi oli juhlat jossa paljasti että oli raskaana. Ymmärrän jos haluaa tehdä asiasta hauskan paljastuksen esim.isovanhemmille mutta että kavereille ja muulle suvulle. Toiset oli nämä genderpippalot ja sitten vielä baby showerit. Kaikkiin olen mennyt koska ovat ilmeisesti hänelle tärkeät mutta ehkä juhlat jo riittäisivät. Tulossa on vielä ristiäiset ja on puhunut että vauvan synnyttyä haluaa kokoontua tyttöjen kesken juhlimaan synnytystä ja siellä ilmeisesti kertoo miten raskaus ja synnytys eteni ja tutustutaan vauvaan. Hieman menee yli mutta menen kun on kutsuttu.
😅 Jospa keskittyisi ihan perheeseensä kaikenmaailman juhlimisen sijaan. Erojuhlat sit vauvavuoden päätteeksi?
En tiennyt, että kenderriviilparty on Suomessa jo perinne!
Ap on siis tehnyt sen mitä kukaan muu ihminen tällä planeetalla ei ole koskaan tehnyt, nimittäin lisääntynyt? Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että kenderriviilparty on Suomessa jo perinne!
No ei ookaan.
Se on sellainen tulevien lähiömutsien "wii aaar sou kosmopolitän" - touhotus....
Odotatko lahjoja? Ja varmaan myös odottelet saavasi baby showerinkin samoilta kavereilta?