Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit eivät halua osallistua gender reveal juhliin, saanko olla loukkaantunut?

Vierailija
14.02.2022 |

Meillä on ensi viikonloppuna pienimuotoiset gender reveal juhlat, joissa on tarkoitus julkistaa vauvan sukupuoli, syödä jotain hyvää ja ihan yleisesti juhlia raskautta. Nyt jo 3 ystävää on ilmoittanut, etteivät aio tulla, koska kuulemma gender reveal perinne sotii heidän arvomaailmaansa vastaan. En ymmärrä miksei voi toisen mieliksi osallistua juhlaan, vaikka arvomaailmat ei kaikilta osin osukaan yhteen niin ollaan pitkään oltu ystäviä ja tultu toimeen... :( Tuntuu töykeältä ettei sen vertaa voi "kunnioittaa" myös minun ja mieheni elämäntapaa että voisi edes juhliin tulla kun on kutsuttu vaan pitää tollasen syyn takia perua.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on pitänyt jo kolmet juhlat eikä lapsi ole vielä edes syntynyt. Ekaksi oli juhlat jossa paljasti että oli raskaana. Ymmärrän jos haluaa tehdä asiasta hauskan paljastuksen esim.isovanhemmille mutta että kavereille ja muulle suvulle. Toiset oli nämä genderpippalot ja sitten vielä baby showerit. Kaikkiin olen mennyt koska ovat ilmeisesti hänelle tärkeät mutta ehkä juhlat jo riittäisivät. Tulossa on vielä ristiäiset ja on puhunut että vauvan synnyttyä haluaa kokoontua tyttöjen kesken juhlimaan synnytystä ja siellä ilmeisesti kertoo miten raskaus ja synnytys eteni ja tutustutaan vauvaan. Hieman menee yli mutta menen kun on kutsuttu.

Omituista, että tämä ystäväsi kuvittelee raskauden ja synnytyksen etenemisen kiinnostavan ystäviään niin paljon, että niiden takia pitää pitää juhlat jälkikäteen. Todella omituista, jättäisin menemättä.

Vierailija
82/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten poikavauva niin syvä hiljaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin heidän juhliinsa osallistuisin vaikka kaikesta ei aina ajatella samalla tavalla... Esim. olin ystäväni kihlajaisissa syksyllä ja ystäväni oli itse naisena kosinut miestään. Minä olen sen verran perinteinen etten voisi itse naisena kosia, mutta hyväksyn sen että muut voivat toimia eri tavalla ja olin onnellinen heidän puolestaan, mitäs se minua haittaa mitä muut tekee, kunhan ovat onnellisia... Ap

Kosinta tarkoittaa naimisiinmenon puheeksi ottamista. Sinäkin todennäköisesti kosit itse, sillä niin naiset yleensä tekevät.

Vierailija
84/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on pitänyt jo kolmet juhlat eikä lapsi ole vielä edes syntynyt. Ekaksi oli juhlat jossa paljasti että oli raskaana. Ymmärrän jos haluaa tehdä asiasta hauskan paljastuksen esim.isovanhemmille mutta että kavereille ja muulle suvulle. Toiset oli nämä genderpippalot ja sitten vielä baby showerit. Kaikkiin olen mennyt koska ovat ilmeisesti hänelle tärkeät mutta ehkä juhlat jo riittäisivät. Tulossa on vielä ristiäiset ja on puhunut että vauvan synnyttyä haluaa kokoontua tyttöjen kesken juhlimaan synnytystä ja siellä ilmeisesti kertoo miten raskaus ja synnytys eteni ja tutustutaan vauvaan. Hieman menee yli mutta menen kun on kutsuttu.

Kysykää sitten, että ottik istukan talteen ja söikö sen, jauhoiko kapseleiksi vai hautasiko omena- tai kirsikkapuun alle! 

Nin ja näihin typerin juhliin kuulu nykyaikana sitten sellainenkin, että kokoonntutaan yhdessä istuttamaan puu lapselle. Sitten kuukausisyntymäpäivät, 3 kuukauden syntymäpäivät, puolen vuoden syntymäpäivät, vuoden syntymäpäivät ja tämän jälkeen joka vuosi yhdet synttärit. 

Näistä pakkojuhlista pääsee eroon kun ei mene kaikkiin 

(ja henkilö jota lainasin ei vaiuta yhtä negatiiviselta ainaisia juhlia vastaan kuin minä, sanotakoon se varmuudeksi vakudeksi ettei kukaan kuvittele, että minä kuvittelisin, että lainaamani kirjoittaja olisi pääsyt yhtä negatiivisene olotilaan näistä turhisa juhlista). itse en enää ujostele sanoa etten pääse, en vaan yksinkertaisesti jaksa enää tuollaista turhaa juhlimista, vaikka varmsti juhlien emäntä kokeekin, että ovat hälle tärkeitä. Tykkäisin mieluummn juhlista, joissa kokoonnuttaisiin vaikka vrkkaamaan tai hankkimaan keskolan lapsille lämpimiä neuleita ta muuta oikeasti tärkeää. 

Vierailija
85/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna pitäisin itsekin gender reveal -juhlaa niin pohjattoman tyhmänä ideana, jollaisen toteuttajan täytyy olla ihan täysi idioottivajakki, että en itsekään tulisi. Sen verran kohtelias olen, että en toki sanoisi tuota oikeaa syytä teille vaan satuilisin jotain jo jostain muusta aiemmin sovitusta matkasta tai vastaavasta menosta. 

Vierailija
86/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisesti juhlia raskautta? Mitä juhlimista siinä on? Ketä kiinnostaa, jos ei ole itselle ajankohtainen asia. Myös babyshowerit on tavallaan ennenaikainen juhla. Juhlaan on aihetta sitten, kun lapsi on syntynyt ja toivottavasti syntynyt terveenä.

Aika kummallinen näkemys, jos on tekemisissä enemmänkin. Jos tapaat ystävääsi raskauden aikana jne. Vai meinasitko soittaa hänelle seuraavan kerran vasta sitten, kun olet itse raskaana ja asia on sinulle ajankohtainen? Jos olette samanlaisia, luonteeltanne, kuin sinä itse, niin ei häntä kiinnosta sinun raskautesi. Hänhän koki jo omansa... Olette te outoja.

Vierailija
87/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monetko lahjankeruujuhlat se kakara tarvitsee? Eikö ristiäiset riitä?

Miksi pitää olla ristiäiset? Jonku jeebus hihhulin takia?

Ateistit taitavat kutsua omaa juhlaansa nimiäisiksi. Tilaisuus, jossa julkistetaan lapsen nimi.

muualla maailmassa lapsella on nimi, kun sairaalasta astutaan ulos. ihme himmailua.

Vierailija
88/91 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jotkut haluavat ihan aidosti osallistua toistensa elämään. Olen vela ja olisi upeaa tulla kutsutuksi katsomaan vastasyntynyttä. Siskoni vauvaa kukaan ei saanut nähdä ensimmäiseen pariin viikkoon, ei edes tuore mummi. 

Vierailija
89/91 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko toisten elämään osallistumiseen tuollaisia teennäisiä juhlia? miksei ei vaan voi osallistua muuten. Itse kuvottaa kaikki markkinahömppäjuhlat, joten en jaksa myöskään yksiinkään niihin osallistua, olkoonkin, että joskus ne ovat vain tekosyitä sile, että voisi kokoontua yhteen. Silti en ymmärrä miksei vaa voisi pyytää ihmisiä tulemaan ilman mitään erityistä juhlaa tai teemaa. Olisi vähän rennompaa sitten kaikenkaikkiaan. 

Vierailija
90/91 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Ensin pitää juhlia jotai  gender revealia, sitten kuukauden parin päästä on toki pidettävä baby showerit ja kohta onkin sitten ristiäiset/nimiäiset tiedossa. Onkohan vähän liikaa juhlia? Ei se sukupuoli oikeasti kiinnosta ketään muuta kuin vanhempia niin tuollaiset juhlat on ihan turhaa

Vierailija
91/91 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan kerran jouduin tuollaisille myötähäpeäjuhlille. Istuttiin puutarhapöydän ääressä nuorenparin vanhempien puutarhassa ja lounaan lopuksi toivat pöytään kakun. Kakku leikattiin ja vaivaantunut seurue sitten väkisin taputti ja onnitteli vauvan vanhempia tyyliin jee ai teille tulee nyt X. Sitten juotiin kakkukahvit hiljaisuudessa. Kakun leikkaamisen jälkeen vauvan syntymään oli vieläkin se sama 5 vai 6 kuukautta jonka aikana ulkopuolisille ei tapahdu siis yhtään mitään eli ihan sama onko siellä mahassa vaikka sirkusnorsu. Vaivaannuttavat juhlat joista kukaan ei ikinä puhunut jälkikäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan