Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverit eivät halua osallistua gender reveal juhliin, saanko olla loukkaantunut?

Vierailija
14.02.2022 |

Meillä on ensi viikonloppuna pienimuotoiset gender reveal juhlat, joissa on tarkoitus julkistaa vauvan sukupuoli, syödä jotain hyvää ja ihan yleisesti juhlia raskautta. Nyt jo 3 ystävää on ilmoittanut, etteivät aio tulla, koska kuulemma gender reveal perinne sotii heidän arvomaailmaansa vastaan. En ymmärrä miksei voi toisen mieliksi osallistua juhlaan, vaikka arvomaailmat ei kaikilta osin osukaan yhteen niin ollaan pitkään oltu ystäviä ja tultu toimeen... :( Tuntuu töykeältä ettei sen vertaa voi "kunnioittaa" myös minun ja mieheni elämäntapaa että voisi edes juhliin tulla kun on kutsuttu vaan pitää tollasen syyn takia perua.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ovat yhdessä sopineet, etteivät tule ja sopineet tuon tekosyyn, koska tuollaiset juhlat ovat niin typeriä.

Vierailija
22/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten juhlia, joihin myös lapsettomia sukulaisia ja ystäviä pakotetaan osallistumaan, on jo aivan liikaa. Kaikki synttärit, ristiäiset yms. ja niissä on oikeasti yleensä todella tylsää. Itse en ole enää pariin vuoteen osallistunut sisarusten lasten juhliin, sanon vain että on kiireinen elämä. Lisäksi juhliin joutuu aina tuomaan lahjan, ja sille rahalle olisi parempaakin käyttöä. JA itse ei koskaan saa kyseisiltä ihmisiltä lahjaa, ei edes joulukorttia.

Et hotsita, sorry.

Lisään vielä tähän että korona oli hyödyllinen siinäkin mielessä, että mihinkään juhliin ei tarvinnut lähteä, kun on tämä koronatilanne :D olen jatkanut sillä linjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nevöhööd jostain gender- juhlasta,mutta nyt kun selvisi mistä on kyse, en todellakaan menisi tuollaiseen, sorry ap.

Vierailija
24/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on varmaan kallis lahjamaku ja olette juhlineet jo baby showerit ja kaikki mahdolliset kissanristiäiset.

Vierailija
25/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta niille: älä kerro niille vauvasi sukupuolta.

Vierailija
26/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin heidän juhliinsa osallistuisin vaikka kaikesta ei aina ajatella samalla tavalla... Esim. olin ystäväni kihlajaisissa syksyllä ja ystäväni oli itse naisena kosinut miestään. Minä olen sen verran perinteinen etten voisi itse naisena kosia, mutta hyväksyn sen että muut voivat toimia eri tavalla ja olin onnellinen heidän puolestaan, mitäs se minua haittaa mitä muut tekee, kunhan ovat onnellisia... Ap

Niihin kihlajaisjuhliin ei liity mitään tuohon vakaumukseen liittyvää, ne olisivat olleet samanlaiset vaikka mies olisi kosinut. Sukupuolen julkistukseen sen sijaan liittyy vakaumus itseensä. Unohda koko juttu, he ovat asian päättäneet, ei ole sulta pois.

Mitä ihmettä tarkoitat "sukupuolen julkistukseen liittyy vakaumus itseensä"??? Suomeksi, kiitos.

Ap, kuulostaa tylsältä.

Onko nuo ystävät sellaisia biologisen sukupuolen kieltäjiä? Siis, että tuomitsevat sen, että sinun lapsella on biologinen sukupuoli ?

Vai vastustavatko jenkkihömppää?

Vai eivätkö vain halua ostaa lahjaa?

Vai ettekö ole tarpeeksi läheisiä, ettå haluavat 'tuhlata illan'?

Nauti sinä raskaudestasi ja lapsestasi, ja kasvata hänet oman (tai siis sun ja isän) näkemysten mukaan.

Noihin moderneihin sukupuolisekoiluihin ei todellakaan tarvi mennä mukaan ;)

Ne juhlat itsessään ovat tätä sun mielestä ”sukupuolisekoilua”, johon liittyy vakaumus. Se vakaumus vaan ei nyt liity sukupuoleen vaan siihen, että lasta juhlitaan toisen sukupuolen edustajana, ei lapsena. He osallistuisivat varmasti baby showereihin.

Vierailija
27/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yksi amerikkalainen lahjojenkerjäysjuhla joka saisi olla tulematta Suomeen. Mitä siinä jonkun toisen parin vauvan sukupuolessa on niin ihmeellistä että sitä pitäisi mennä juhlimaan? Miksi odottavat äidit ylipäätään luulevat että kaikkia kiinnostaa se heidän raskaus ja vauvan sukupuoli niin paljon että jaksavat siitä jatkuvasti vouhottaa ja juhlia sitä? Voin kertoa ettei kiinnosta kenelläkään eikä kukaan ole uhrannut asialle ajatustakaan. Toki ollaan onnellisia ystävän puolesta mutta eikö ristiäiset sitten vauvan synnyttyä riitä. Oletko niitä mammoja jotka vaati ystäviä ensin näihin turhiin juhliin, sitten pitää olla baby showerit ja sitten vauvan synnyttyä vielä ristiäiset eli läheiset pakotetaan ostamaan kolme eri lahjaa vauvalle. Sehän tässä taitaa olla lopullisena ideana, että saadaan perheeseen ilmaiseksi tarvikkeita.

Vierailija
28/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin heidän juhliinsa osallistuisin vaikka kaikesta ei aina ajatella samalla tavalla... Esim. olin ystäväni kihlajaisissa syksyllä ja ystäväni oli itse naisena kosinut miestään. Minä olen sen verran perinteinen etten voisi itse naisena kosia, mutta hyväksyn sen että muut voivat toimia eri tavalla ja olin onnellinen heidän puolestaan, mitäs se minua haittaa mitä muut tekee, kunhan ovat onnellisia... Ap

Niihin kihlajaisjuhliin ei liity mitään tuohon vakaumukseen liittyvää, ne olisivat olleet samanlaiset vaikka mies olisi kosinut. Sukupuolen julkistukseen sen sijaan liittyy vakaumus itseensä. Unohda koko juttu, he ovat asian päättäneet, ei ole sulta pois.

Mitä ihmettä tarkoitat "sukupuolen julkistukseen liittyy vakaumus itseensä"??? Suomeksi, kiitos.

Ap, kuulostaa tylsältä.

Onko nuo ystävät sellaisia biologisen sukupuolen kieltäjiä? Siis, että tuomitsevat sen, että sinun lapsella on biologinen sukupuoli ?

Nauti sinä raskaudestasi ja lapsestasi, ja kasvata hänet oman (tai siis sun ja isän) näkemysten mukaan.

Ne juhlat itsessään ovat tätä sun mielestä ”sukupuolisekoilua”, johon liittyy vakaumus. Se vakaumus vaan ei nyt liity sukupuoleen vaan siihen, että lasta juhlitaan toisen sukupuolen edustajana, ei lapsena. He osallistuisivat varmasti baby showereihin.

Ei se oo mikään vakaumus, että tunnistaa biologisen faktan.

Mutta ehkäpä varmaan sitten järjestävät ne 'babyshowerit' -- senhän pitäisi olla nimenomaan järjestetty äidille ja vauvalle, järjestäjänä ystävät ja naispuoliset sukulaiset (jos siis halutaan olla niin kovin American)

Vierailija
29/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikanhapatusta.

Vierailija
30/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosta niille: älä kerro niille vauvasi sukupuolta.

Oikeastiko kuvittelet että ketään edes kiinnostaa?

Vierailija
31/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten juhlia, joihin myös lapsettomia sukulaisia ja ystäviä pakotetaan osallistumaan, on jo aivan liikaa. Kaikki synttärit, ristiäiset yms. ja niissä on oikeasti yleensä todella tylsää. Itse en ole enää pariin vuoteen osallistunut sisarusten lasten juhliin, sanon vain että on kiireinen elämä. Lisäksi juhliin joutuu aina tuomaan lahjan, ja sille rahalle olisi parempaakin käyttöä. JA itse ei koskaan saa kyseisiltä ihmisiltä lahjaa, ei edes joulukorttia.

Et hotsita, sorry.

Vaikka näissä juhlissa on nykyään alkoholitarjoilukin. 🙄

Vierailija
32/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla pyydetty lahjoja vaan kutsuun kirjoitin ettei tarvitse lahjaa, kun vauvalle on jo paljon tavaraa valmiiksi

Ap

Vierailija
33/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla pyydetty lahjoja vaan kutsuun kirjoitin ettei tarvitse lahjaa, kun vauvalle on jo paljon tavaraa valmiiksi

Ap

Olisit voinut myös muotoilla asian "haluan kutsua teidät kaikki luokseni nyt kun vielä pystyn"-tyyppisesti ja ihmiset olisivat jopa saattaneet tulla. Eikä niin, että nostetaan vauvan sukupuoli keskiöksi, kun ei se oikeasti ketään kiinnosta.

Vierailija
34/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet juhlat yhden raskauden takia, jos pitää gender revealit, babyshowerit ja vielä nimijäiset/kastajaiset. Ajattele jos kaikki pitäis yhtä monet, sais koko ajan juosta juhlissa. Pahimmassa tapauksessa tuohon sattuu samalle ihmiselle vielä kolmikymppiset ja häät päälle.

Vierailija
35/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet juhlat yhden raskauden takia, jos pitää gender revealit, babyshowerit ja vielä nimijäiset/kastajaiset. Ajattele jos kaikki pitäis yhtä monet, sais koko ajan juosta juhlissa. Pahimmassa tapauksessa tuohon sattuu samalle ihmiselle vielä kolmikymppiset ja häät päälle.

Taidanpa alkaa juhlia omiakin synttäreitäni neljännesvuosittain niin menisi edes vähän tasan sen kanssa miten paljon näitä lahjoja joudun itse kustantamaan. T:Lapseton sinkku

Vierailija
36/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta vikaa, mutta turha ja ylimääräinen juhla, kaikkea ei tarvitse tänne kopioda.

Vierailija
37/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuulostaa tylsältä.

Ei se oo mikään vakaumus, että tunnistaa biologisen faktan.

Mutta ehkäpä varmaan sitten järjestävät ne 'babyshowerit' -- senhän pitäisi olla nimenomaan järjestetty äidille ja vauvalle, järjestäjänä ystävät ja naispuoliset sukulaiset (jos siis halutaan olla niin kovin American)

Kuten sanoin, ei ole kyse biologisesta sukupuolesta vaan siitä, että juhlitaan sitä, että lapsi on poika tai että hän on tyttö. Eivät nämä kiellä biologista sukupuolta.

Vierailija
38/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipäänsä näitä juhlia on kaveripiirissä yhtenä hetkenä joka välissä, sitten ei taas ole mitään.

Ensin yhtenä kesänä käytiin puolentusinaa rippijuhlaa. Sitten käytiin samoissa perheissä yo-juhlissa, paitsi jos olivat samana päivänä kuin omat. Pian on yhtenä kesänä puolet tusinat häät, sitten kaikki vauvaan liittyvät kahteen kertaan...

Tohon juhlaruuhkaan turtuu. Ja kun vihdoin on päästy ristiäisistä eroon, alkaa lasten sukulaissynttärit. Niitä on ensin jokaiselle lapselle, jossain vaiheessa sentään kolmien juhlien sijasta on yhteissynttärit.

Huh huh! Onneksi omat lapset kavereineen ovat jo teinejä. Eiku, mehän mennään taas kaikkiin rippi- ja yo-juhliin ja kohta alkaa serkkujen hääbuumi...

Vierailija
39/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin mutta tämähän kirjoitetaan aina näön vuoksi kutsuun mutta kukaan ei silti voi/kehtaa tulla juhliin ilman lahjaa. Eli käytännössä kaikki ovat silti pakotettuja tuomaan taas kerran lahjan täysin turhiin juhliin. Miksi kuvittelet, että muita ylipäänsä kiinnostaa teidän vauvan sukupuoli? Toki ystävät ovat onnellisia että saatte vauvan mutta heille riittää tieto sukupuolesta somen välityksellä tai sitten kuulevat vauvan synnyttyä kumpi tuli. Yleensä ainoat joita vanhempien lisäksi asia kiinnostaa on isovanhemmat eli miksi ettei voi paljastaa sukupuolta vain heille. Joillekin ystäville on varmasti tosi turhauttavaa että se raskaanaoleva ystävä on jo ennen vauvan syntymää siinä vauvakuplassa ja vaatii heitä osallistumaan siihen. Etkö voisia nauttia näistä viimeisistä hetkistä ennen vauvan syntymää niin että et koko ajan hössötä vauvasta ja keskustelet ystävien kanssa muustakin.

Vierailija
40/56 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisit voinut myös muotoilla asian "haluan kutsua teidät kaikki luokseni nyt kun vielä pystyn"-tyyppisesti ja ihmiset olisivat jopa saattaneet tulla. Eikä niin, että nostetaan vauvan sukupuoli keskiöksi, kun ei se oikeasti ketään kiinnosta.

Kun vielä pystyy?