Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en uskalla synnyttää

Vierailija
27.06.2015 |

Viikkoja tänään 30+0 ja noin 10 viikon päästä pitäisi synnyttää. En halua enkä uskalla. Miten siitä kivusta voi muka selvitä hengissä? Onko tyypillistä että äidin synnytysten nopeudet periytyy? Minun äidilläni on kaikki kolme synnytystä olleet niin nopeat, että kivunlievityksiä ei ole ehditty antaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun on se vain synnytettävä.ei sitä vaavis voi sinnekkää jättää.Mulla oli sama mutta turhaan pelkäsin,kaiken sen kivun keskellä odotin vain että nään lapseni .Oikeesti kaikki synnyttää,älä pelkää.Tiesine t synnytys sattuu mut silti innolla potin sitä tapahtumaa :) Jännittävää ja ihanaa <3 Eikä ne sun äidin synnytysten pituudet vaikuta sun synnytykseen.ota rennosti ja juttele neuvolassa :)

Vierailija
2/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi mennä pieleen, mulla avotarjonta joka huomattiin ponnistusvaiheessa, vasta! Kipu oli helvetillistä vaikka sain epiduraalin x3, päädyttiin hätäsektioon ja vauva oli kuolla. En yhtään ihmettele että synnytystä pelätään. Tosin tämä tapaukseni on harvinainen ja yleensä synnytys sujuu ilman ongelmia. Varaa aika pelkopolille nyt heti ja kerrot miltä tuntuu, mikä pelottaa. Sinä itse päätät miten synnytät ja toisekseen vain sinä itse voit vaikuttaa, antaa toiveita jne. Toki riippuu kätilöstäkin onko kokemus hyvä vai huono, mä sain kamaliin kipuihin vain lämpöpussia ja sillä perhanan pussilla piti pärjätä 6 tuntia ennenkuin sain epiduraalin, eikä sekään auttanut kuin hetken. Mun supistukset oli alusta loppuun samansuuruiset, mutta jollain supistuskäyrällä mitattuna ensimmäisten supistusten ei olisi pitänyt tuntua missään... Toisen lapsen synnytin elektiivisellä sektiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:18"]

Kaikki voi mennä pieleen, mulla avotarjonta joka huomattiin ponnistusvaiheessa, vasta! Kipu oli helvetillistä vaikka sain epiduraalin x3, päädyttiin hätäsektioon ja vauva oli kuolla. En yhtään ihmettele että synnytystä pelätään. Tosin tämä tapaukseni on harvinainen ja yleensä synnytys sujuu ilman ongelmia. Varaa aika pelkopolille nyt heti ja kerrot miltä tuntuu, mikä pelottaa. Sinä itse päätät miten synnytät ja toisekseen vain sinä itse voit vaikuttaa, antaa toiveita jne. Toki riippuu kätilöstäkin onko kokemus hyvä vai huono, mä sain kamaliin kipuihin vain lämpöpussia ja sillä perhanan pussilla piti pärjätä 6 tuntia ennenkuin sain epiduraalin, eikä sekään auttanut kuin hetken. Mun supistukset oli alusta loppuun samansuuruiset, mutta jollain supistuskäyrällä mitattuna ensimmäisten supistusten ei olisi pitänyt tuntua missään... Toisen lapsen synnytin elektiivisellä sektiolla.

[/quote]

Päätit sitten alkaa oikein rauhoitelemaan

Vierailija
4/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lähetettä pelkopolille jos oikeasti pelottaa

Vierailija
5/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se nyt on synnytettävä. Mä en päässyt edes synnytystapa-arvioon kun hoitaja kirjoitti lääkärin huoneen väärin, omalla äidillä 3 vaikeaa synnytystä mutta oma tyttö syntyi tosi helposti! Tsemppihengellä, jännitys on normaalia ja joissain rajoissa suotavaakin :)

Vierailija
6/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin ajattelin noilla viikoilla. Sitten kun synnytyksen aika läheni ja laskettuaika meni ohi niin aloin jo toivoa, että pääsisin synnyttämään. Hyvin se meni peloista huolimatta, vaikka kipeää tekikin. Ihmeellisesti ihmiskeho ja mieli vaan valmistautuu synnytykseen. Palkinto on maailman paras :)

Vierailija
7/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:18"]Kaikki voi mennä pieleen, mulla avotarjonta joka huomattiin ponnistusvaiheessa, vasta! Kipu oli helvetillistä vaikka sain epiduraalin x3, päädyttiin hätäsektioon ja vauva oli kuolla. En yhtään ihmettele että synnytystä pelätään. Tosin tämä tapaukseni on harvinainen ja yleensä synnytys sujuu ilman ongelmia. Varaa aika pelkopolille nyt heti ja kerrot miltä tuntuu, mikä pelottaa. Sinä itse päätät miten synnytät ja toisekseen vain sinä itse voit vaikuttaa, antaa toiveita jne. Toki riippuu kätilöstäkin onko kokemus hyvä vai huono, mä sain kamaliin kipuihin vain lämpöpussia ja sillä perhanan pussilla piti pärjätä 6 tuntia ennenkuin sain epiduraalin, eikä sekään auttanut kuin hetken. Mun supistukset oli alusta loppuun samansuuruiset, mutta jollain supistuskäyrällä mitattuna ensimmäisten supistusten ei olisi pitänyt tuntua missään... Toisen lapsen synnytin elektiivisellä sektiolla.
[/quote] toinen lapsi olisi syntynyt alle tunnissa, mutta oli avotarjonnassa ja jouduttiin ottamaan imukupilla. En saanut mitään kipulääkettä. Ensimmäinen synnytys kesti 18 tuntia ja sain kaikki mahd. Kipulääkkeet. Silti ehkä toinen kerta oli parempi. Pelkäsin synnytystä ihan hysteerisenä, mutta ihan turhaan. Kyllä siitä selviää eikä se kipu mitenkään kestämätöntä ole

Vierailija
8/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se varmaan voisi lohduttaa, että jos on niin nopea synnytys, että ei ehdi saamaan kivunlievitystä, niin ainakin se on nopsaan ohi. Jos taasen ei kuulu tuohon harvinaiseen joukkoon, niin epiduraali on onneksi keksitty. Suosittelen sitä! Se vie kivut kokonaan!

Vierailija
9/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:34"]No se varmaan voisi lohduttaa, että jos on niin nopea synnytys, että ei ehdi saamaan kivunlievitystä, niin ainakin se on nopsaan ohi. Jos taasen ei kuulu tuohon harvinaiseen joukkoon, niin epiduraali on onneksi keksitty. Suosittelen sitä! Se vie kivut kokonaan!
[/quote]

Mä niin komppaan :)

Vierailija
10/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se normaalisti oo niin paha, kun annetaan ymmärtää. Synnytin alakautta ensimmäiseni n. kuukausi sitten ja hyvin meni, eikä edes sattunut kunnon puudutuksilla läheskään niin paljon kuin olin luullut. Ei mitään hätää, tokihan se jännittää ja näin, mut sit sitä saa sen oman puenokaisen syliin<3

Vierailija
11/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sektion miten helposti?

Vierailija
12/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:34"]Saako sektion miten helposti?
[/quote]

Itselleni tehtiin pelkosektio marraskuussa. Kyllä mä sen helposti sain, piti vain käydä pakolliset käynnit (kätilö, 2x lääkäri ja psykologi) ja noilla käynneillä piti pysyä kannassaan

Vierailija
13/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö sektion että alayiesynnytyksen läpikäyneenä suosittelen alatiesynnytystä sen kivuista huolimatta. Sektiohaava oli itselläni kauan kipeä, mutta alapää ei niin kauaa. Ja siitä kivusta: se on lyhyt aika sun elämässä. Itse katsoin kelloa ponnistusvaiheessa, että kohta tämä tuska loppuu. Ja niinhän se loppuikin :) Ja todennäköisyys sille, että sun synnytys sujuu hyvin, on paljon suurempi kuin että ei sujuisi. Voimia sisko :)

Vierailija
14/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee! Yritä olla jännittämättä. Minä sain hyvän neuvon ennen ensimmäistä synnytystä eli kun supistus tulee, niin koita olla jännittämättä lihaksia. Silloin avautuminen käy paremmin, kun ei alapäätä jännittämällä pane vastaan. Yritä ajatella, että jokainen supistus vie lähemmäksi vauvan syntymää. Lepää loppuraskauden aikana ja anna aikaa itsellesi, älä suotta käytä sitä jännittämiseen. Puhu asiasta myös neuvolassa.

Vierailija
15/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odottelet kotona kivuliaiden supistusten kanssa ennen sairaalaan lähtöä, kuuma suihku auttaa. Jos haluat kaiken mahd. kivunlievityksen, kannattaa sanoa. Minä sanoin ja sain kolmea eri kipulääkettä sekä epiduraalin kolme kertaa (neljännellä kerralla vain puudutusainetta). Synnytykseni oli todella pitkä, kaiken kaikkiaan melkein kaksi vuorokautta ja synnytyssalissa olin 13h. Minulle leikattiin myös episiotomia, joka oli kipeä kaksi viikkoa. Silti ihan mukava kokemus ja kipulääkitykset olivat tosi hyvät! Tunsin kipua vain lopussa, kun minulle ei enää voitu antaa neljättä epiduraalia. Yleensähän synnytykset ovat paljon lyhyempiä.

Vierailija
16/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä pitää hankkiutua paksuksi jos sitä pelkää ja alkaa katumaan.

Vierailija
17/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:57"]Miksi helvetissä pitää hankkiutua paksuksi jos sitä pelkää ja alkaa katumaan.
[/quote]

Öö, oisko siksi, että sitä pelkoa ja katumusta ei tunne tulevan vauvan ollessa 2 solun kokoinen möllykkä eli käytännössä "ei mitään" Se tulee vasta, kun se rantapallo on tossa mahankohdalla ja pitäs puskee ulos pingispallon kokoisesta reiästä.

Vierailija
18/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata pelätä. Ponnistusvaiheessa on vaan sen pään ulostyöntäminen raskain vaihde, kun pää on ulkona niin sitten viimeinen ponnistus niin vauva onkin ulkona! Kyllä siinä vaiheessa on niin paljon adrealiinia kehossa että ei siinä ehdi edes pelätä, kun haluaa vaan vauvan äkkiä ulos. Kannattaa pyytää epiduraalia jos ehtii, siinä on aikaa vähän levätä. Eikä se tosiaan oo niin kamalaa, mitä jotkut saavat sen kuulostamaan. Tietty ainahan siinä voi jotain sattua, mutta todella harvoin. Ja henkilökunta osaa kyllä hommansa. :)

Vierailija
19/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:57"]Miksi helvetissä pitää hankkiutua paksuksi jos sitä pelkää ja alkaa katumaan.
[/quote]
.
Niin. Itse olen haaveillut lapsesta jo vuosikymmenen ajan, mutta synnytys pelottaa niin tajuttoman paljon, etten uskalla "hankkiutua paksuksi". Taitaa lapsi jäädä haaveeksi, kun adoptoituakaan en saa. :'(

Vierailija
20/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:41"]

Sekö sektion että alayiesynnytyksen läpikäyneenä suosittelen alatiesynnytystä sen kivuista huolimatta. Sektiohaava oli itselläni kauan kipeä, mutta alapää ei niin kauaa. Ja siitä kivusta: se on lyhyt aika sun elämässä. Itse katsoin kelloa ponnistusvaiheessa, että kohta tämä tuska loppuu. Ja niinhän se loppuikin :) Ja todennäköisyys sille, että sun synnytys sujuu hyvin, on paljon suurempi kuin että ei sujuisi. Voimia sisko :)

[/quote]

Kolme sektiota ja yhden alatien kokeneena pidän sektiota parempana.